Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@16:11:04 GMT

۲۰ هزار کارگر در گیلان بیمه بیکاری دریافت می کنند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۳۹۶۰

۲۰ هزار کارگر در گیلان بیمه بیکاری دریافت می کنند

عباس علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت : هفت هزار و ۳۰۰ نفر از کارگران آسیب دیده ناشی از بیماری کرونا نیز که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری نشده و مشاغل آنها جزو ۱۰ رسته شغلی اعلام نشده بود؛  شناسایی و برای دریافت بسته های کمک معیشتی  طرح مواسات، همدلی و کمک مومنانه معرفی شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارگران و کارفرمایان بازوان اصلی چرخه اقتصاد و تولید کشور هستند، خاطرنشان کرد:  دولت  همواره خود را در کنار تلاش گران این عرصه دانسته و از تمام ظرفیت های خود جهت تسهیل فرآیند تولید و بهبود وضعیت جامعه کارگری استفاده می کند

وی  راه برون رفت از شرایط فعلی را در گروی همدلی همگانی عنوان و تصریح کرد :  با وجود تحریم های ناجوانمردانه ؛ باید با  همراهی و تلاش مضاعف و بر اساس بیانات مقام معظم رهبری در راستای بهبود وضعیت کشور و جامه عمل پوشاندن به جهش تولید در سال جاری گام برداریم.

 تعدادی از واحدها به دلیل شرایطی که در حال حاضر کرونا ایجاد کرده مجبور به تعلیق بخشی از نیروی کار خود به طور موقت شده اند که دولت برای کاهش فشار به شرکت های تولیدی و کارگران برای سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت از محل صندوق تامین اجتماعی به این کارگران بیمه بیکاری پرداخت می کند.

وی  تصریح کرد: علاوه بر دریافت بیمه بیکاری، این سه ماه جزو سنوات خدمتی نیروی کار محسوب می شود ضمن آنکه این اقدام دولت موجب خواهد شد تا ارتباط کارفرما و کارگر همچنان برقرار باشد.

بر اساس آخرین آمار، تامین اجتماعی استان گیلان افزون بر ۴۲۳ هزار بیمه شده اصلی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا کارگر وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کارگر وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی گیلان ویروس کرونا کارگر وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی گیلان بیمه بیکاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان همدان در این مراسم گفت: در واحد‌های تولیدی استان همدان، ۱۴۹ هزار کارگر با بیمه اجباری و ۲۵۷ هزار کارگر با بیمه تامین اجتماعی داریم.

یوسف شعبانی افزود: این کارگران در ۲۴ هزار واحد تولیدی و اداری مشغول به کارند و برای بهره مندی آنها از امکانات رفاهی و ورزشی، ۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی در دولت سیزدهم به مجموعه امکانات رفاهی آنها اضافه شده است.

امروز از کارگران شاغل در واحد‌های آتش نشانی، پمپ بنزین، کارگاه‌های تولیدی ترشی، سبزی، مربا، خیاطی، ظروف، سفال، چراغ خواب و لوستر، زیورآلات، اتصالات لوله‌های آبیاری کشاورزی، پایگاه‌های بسیج و موسسه‌های خیریه به مناسبت هفته کار و کارگر قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • حقوق کارگران ۵۷ درصد بیشتر شده است
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • دولت امنیت شغلی کارگران را فراهم سازد/ کارگر رکن تولید
  • بیش از ۲ و نیم میلیون فرصت شغلی در دولت سیزدهم ایجاد شد
  • ثبت ۱ میلیون و ۲۰۰ هزار بیمه شده جدید
  • امنیت شغلی در گرو تداوم چرخ تولید کارخانجات است