Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (پنجشنبه) نشریه "هندوستان تایمز"، در اوایل ماه جاری، شیخ "صباح الخالد الحمد الصباح" نخست وزیر کویت در گفت وگوی خود با "نارندرا مودی" نخست وزیر هند، درخواست اعزام یک تیم پزشکی هند را مطرح کرد. نیروی هوایی هند پس از این درخواست یک تیم واکنش سریع نظامی متشکل از ۱۵ پزشک، پرستار و امدادگر را به کویت اعزام نمود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
یک مقام هندی در این باره گفت: تیم اعزامی از سوی هند به پایگاه خود بازگشته‌اند، اما کویت بار دیگر خواهان اعزام یک تیم پزشکی از سوی هند شده است. امارات نیز خواهان اعزام یک تیم واکنش سریع پزشکی هند شده است. ما درخواست‌های مشابهی از سوی کشورهای موریس و کومور، مجمع الجزایر در سواحل شرقی آفریقا، دریافت کرده‌ایم. سایر کشورهای عربی در خلیج فارس نیز به صورت غیرمستقیم اعلام کرده‌اند که به کمک پزشکی هند برای مقابله با کرونا احتیاج دارند. انتظار می‌رود آن‌ها درخواست رسمی خود را ارائه کنند. 
به گفته مقامات هندی، دهلی نو با درخواست‌های کویت و امارات موافقت کرده است و درخصوص موریس و کومور نیز هند یک تیم پزشکی به صورت کوتاه مدت به این کشورها اعزام خواهد کرد. 
دهلی همچنین صادرات دارو و تجهیزات پزشکی خود بر کشورهای حوزه خلیج فارس را افزایش داده است. 
یک مقام هندی در این خصوص گفت: تاکنون صادرات تجاری ۴۵ میلیون قرص هیدروکسی کلورکین (داروی ضد مالاریا) و ۱۱ متریک تن مواد دارویی تشکیل دهنده هودروکسی کلورکین به شش کشور عرب حاشیه خلیج فارس از جمله بحرین، اردن، عمان، قطر، عربستان سعودی و امارات تایید شده است. 
همچنین هند به دنبال صادرات بیش از ۲۲ میلیون قرص پاراستامول به کشورهای امارات، کویت، عراق و یمن است. 
سازمان دارو و غذای آمریکا، داروی "هیدروکسی کلورکین" را به عنوان درمان احتمالی ویروس کرونا معرفی کرده است و آن را بر روی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار کرونایی در نیویورک آزمایش کرده است. 
در هفته گذشته پس از آنکه هند تصمیم گرفت تا ممنوعیت صادرات این دارو را لغو کند، تقاضا برای آن بسیار افزایش یافت. 
در میان کشورهای همسایه، هند داروی خود را به افغانستان، بوتان، بنگلادش، نپال، مالدیو، موریس، سریلانکا و میانمار صادر می‌کند. 
کشورهای دیگر در جهان که خواستار دریافت این دارو از هند هستند شامل زامبیا، جمهوری دومینیکن، ماداگاسکار، اوگاندا، بورکینا فاسو، نیجر، مالی کنگو، مصر، ارمنستان، قزاقستان، اکوادور، جامائیکا، سوریه، اوکراین، چاد، زیمبابوه، فرانسه، اردن، کنیا، هلند، نیجریه، عمان، پرو، فیلیپین، روسیه، اسلوونی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، تانزانیا، امارات متحده عربی، ازبکستان، اروگوئه، کلمبیا، الجزایر باهاما، موریس و انگلستان می‌شوند. 
هند بزرگ‌ترین تولید کننده داروی ضد مالاریا در جهان است. 

برچسب‌ها هند ویروس کرونا بحرین افغانستان سوریه عربستان سعودی خاورمیانه امارات‌ متحده ‌عربی خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ویروس کرونا بحرین افغانستان سوریه عربستان سعودی خاورمیانه امارات متحده عربی خلیج فارس هند ویروس کرونا بحرین افغانستان سوریه عربستان سعودی خاورمیانه امارات متحده عربی خلیج فارس خلیج فارس یک تیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان شهرداری گرگان و گروه جهادی دانشگاه علوم پزشکی گلستان تحت عنوان طرح شهید مهدی باکری میزبان و همراه این گروه از پزشکان جهادی است.

سید النگی شهردار گرگان می گوید : قرار است چهل و شش طرح دیگر به نام به صرف لبخند در گرگان اجرا شود و در مرحله دیگر دندانپزشکان جهادی به مردم خدمات خواهند داد.

در قالب این طرح بصورت رایگان خدمات چشم پزشکی از معاینه تا تحویل عینک به مردم ارائه می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

 

دیگر خبرها

  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • با ۹۵ درصد درخواست‌های انشعابات غیر خانگی آب و فاضلاب موافقت شد
  • موافقت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با ۹۵ درصد درخواست انشعاب خاص
  • موشک‌های ایرانی کشورهای عربی را بر سر عقل آورد؟ / اخراج محترمانه ارتش امریکا از خاک امارات +فیلم و تصاویر
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • اردوی جهادی چشم پزشکان تهرانی در گرگان
  • ارائه خدمات رایگان پزشکی در قصر قند
  • نگرانی از سرایت اعتراضات دانشجویی ضدصهیونیستی به جهان عرب