Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در بیانیه ای از دولت خواست در تعیین دستمزد کارگران از قانون تخطی نکند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان در بیانیه‌ای به مناسبت روز کارگر، به نقش موثر و تعیین کننده کارگران در عرصه تولید اشاره و تصریح کرد: مسئولان خود را متعهد بدانند که از قانون کار و مقررات مربوط به آن در تعیین دستمزد کارگران تخطی نکرده و شرایط را جهت گام برداشتن در راستای شعار سال «جهش تولید» و تأمین رفاه قشر کارگر و تحقق عدالت اجتماعی، مهیا سازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این بیانیه آمده است:

درود و سپاس بیکران بر غیرت و همّت کارگران همیشه در صحنه که در هشت سال دفاع مقدس، عاشقانه جانشان را نثار خاک پاک وطن‌شان کرده و درسال‌های بازسازی و پیشرفت کشور هم با تلاش و کوشش جهادی خود بار دیگر حماسه آفریدند. روز ۱۲ اردیبهشت؛ روز تجلیل و ابراز سپاس از خدمات کسانی است که بی هیچ سُودای ثروت اندوزی و شهرت در کنج انزوا و با نهایت تلاش و زحمت؛ بیشترین خدمات را در مسیر تأمین امنیت اقتصادی و دستیابی به خودکفایی و استقلال در جنبه‌های مختلف تولید کشور ایفا می‌کنند.

نقش مؤثر و تعیین‌کننده کارگران گرانقدر؛ همواره در عرصه‌های گوناگون شایسته تقدیر است؛ اما در برهه کنونی که تمامی جبهه ظالم و متخاصم کفر و ظلم علیه اقتصاد و اعتقاد مردم شریف ایران اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند؛ حضور جهادی کارگران بی‌ادعا و کوشای ایرانی به‌عنوان بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی در تحقق کارآمد اقتصاد مقاومتی، افزایش کیفیت تولید ملّی و دستیابی به استقلال اقتصادی کشور، از همیشه مهم‌تر است.

جامعه کارگری در کشور، همواره با چالش‌های بسیاری روبه رو بوده و با وجود پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات این قشر زحمت کش از جامعه از سوی نمایندگان کارگری، اما همچنان مشکلات و گرفتاری‌های جامعه کارگری به قوت خود باقی است. عدم امنیت شغلی و وجود قرارداد‌های موقت و سفید امضاء و شفاهی، عدم تأمین معیشت کارگرن، عدم تناسب حقوق آن‌ها با تورم سالانه جامعه و عدم وجود بیمه سلامت تکمیلی، جزء مشکلاتی هستند که علاوه بر اینکه بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند، بر دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز اثر می‌گذارند؛ چرا که، بیش از ۵۴ درصد جمعیت کشور به جامعه کارگری تعلق دارد و وجود و بروز هر گونه مشکلی در اشتغال و معیشت این قشر، اشتغال و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

مسئولین محترم اجرایی کشور بایستی ضمن توجه به وضعیت کارگران جامعه؛ نسبت به رعایت قانون، خود را متعهد دانسته و از قانون کار و مقررات مربوطه تخطّی ننموده و شرایط را جهت گام بر داشتن در راستای شعار سال "جهش تولید" و تأمین رفاه قشر کارگر و تحقق عدالت اجتماعی، مهیّا سازند.

همچنین مسئولین محترم، بایستی بجای توجیه شرایط تحریم و نبود بودجه کافی، به ظرفیت‌های درونی کشور و توانمندی‌های داخلی توجه نموده و با نصب العین قرار دادن شعار سال "جهش تولید"، ضمن دوری از جنجال آفرینی‌های سیاسی، نسبت به جبران نقص مدیریت خود اقدام و بجای سرشکن کردن هزینه‌های تولید بر روی مزد کارگران مطالبات اقتصادی آن‌ها را پاسخگو بوده و سیاست‌های تولید را با توجه به منابع عظیم کشور که سرشار از نیروی انسانی، طبیعی و مادی می‌باشد، تقویت نمایند و مبتنی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتماد به توانمندی‌های داخلی، وعده‌های خود را پس از ۷ سال دولت داری، به عمل تبدیل نمایند.

در نهایت ما اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان، ضمن تشکر از قشر زحمتکش کارگر که به عنوان سرمایه‌های انسانی در کشور، نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف ایفا می‌نمایند، حمایت قاطع و تا حصول به نتیجه، پیرامون رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها تا برون رفت از این معضلات و استقرار عدالت اجتماعی، پیگیری می‌نماییم؛ چرا که هر نوع فعالیتی در جامعه به حضور و فعالیت مردم گره خورده است و از آنجا که جامعه کارگری، جامعه‌ای وسیع و به عنوان مهم‌ترین عنصر زنجیره تولید و صنعت در کشور می‌باشد؛ به طور قطع می‌بایست امنیت شغلی، معیشت و زمینه حضور مؤثر و فعالتر آن‌ها در سایر بخش‌های جامعه فراهم گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: روز کارگر بسیج دانشجویی اصفهان دستمزد کارگران قانون کار جامعه کارگری جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ محسن جعفری عصر سه شنبه به مناسبت هفته کار و کارگر در جمع کارگران یک شرکت صنایع چوب ضمن گرامیداشت این ایام اظهار کرد: کارگران در راستای عمل به شعار سال پیشتاز هستند.

وی با بیان اینکه کارگران مهم ترین ارکان توسعه یک جامعه به شمار می روند، افزود: بدون شک، پیشرفت و استقلال اقتصادی و صنعتی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های قشر کارگری است.

سرهنگ جعفری با اشاره به ۳۲ شهید کارگری شهرستان فومن اضافه کرد: جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس علاوه بر حضور در جبهه های نبرد در سنگر تولید نیز مجاهدت کرده است لذا می طلبد این از خودگذشتگی ها برای نسل جدید بازگو شود.

وی با تاکید بر اینکه همه دنیا روز جهانی کارگر دارنداما تفاوتی بین نگاه اسلام و مادی گرانه وجود دارد چرا که آنها کارگر را به عنوان یک ابزار می بینند، گفت: در نگاه اسلام به ارزش ها و کرامت انسانی و عمل کارگر نگاه کرده و تاکید دارد.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از کارگران باری دیگر بر جهش تولید با مشارکت مردم نه افزایش تولید تاکید کردند، ادامه داد: نقش کارگر در مجموعه رشد کشور غیر قابل انکار ناپذیر است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه، امنیت شغلی، بیمه و ایمنی حین کار باید مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد، تصریح کرد: سودمندترین گروه قشر کارگری است چرا که کارگران ستون هر کشوری به شمار می رود بر همین اساس دشمن می خواهد بین این قشر و مسوولان اختلاف به وجود بیاورد.

وی بر ضرورت برنامه‌ریزی، سرمایه‌گذاری و اقدام برای تولید کار و اشتغال تاکید کرد و ادامه داد: کار و تلاش در عرصه‌های نرم و سخت مهم است لذا مسوولانمان باید برایرفع موانع تولید تلاش بیشتری انجام دهند.

کد خبر 6093667

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • تنگنای معیشتی کارگران در سال ۱۴۰۳/ جامعه کارگری مخالف ورود مجلس به موضوع تعیین مزد است
  • دیوان‌عدالت، رای به ابطال مصوبه افزایش حقوق کارگران می‌دهد؟/ میرغفاری: مزد ۱۴۰۳ مشروعیت خود را بین جامعه کارگری از دست داده است
  • مردمی کردن اقتصاد توسعه پایدار کشور را به دنبال دارد
  • دولت با شیوه سه جانبه‌گرایی تعیین حقوق کارگران موافق است
  • روزگار به نام کارگر شد و به کام کارگر نشد
  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • بازوان توانمند کارگران تضمین کننده توسعه و رونق تولید در جامعه است
  • گام عملی برای جهش تولید