Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که این کشور اخیرا نشانی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی "ندیده است" و گزارش ها درباره وضع سلامتی او را "به دقت" زیر نظر دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کیم ۳۶ ساله رهبر کره شمالی آخرین بار در روز ۱۲ آوریل در انظار عمومی ظاهر شد که به این گمانه دامن زده که به شدت ناخوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند که این گزارش ها درست نیست.

کیم در عکسی به تاریخ ۱۲ آوریل هنگام بازرسی جنگنده‌های کره شمالی/ عکس: EPA

همچنین گزارش‌هایی هست که رهبر کره شمالی ممکن است مشغول وقتگذرانی در مرکز سیاحتی "وونسان" باشد، شاید به این دلیل که نمی‌خواهد به مراکز شیوع ویروس کرونا نزدیک باشد.

این کشور در اواخر ماه ژانویه مرزهای خود را به دلیل اپیدمی در چین بست.

آقای پومپئو روز چهارشنبه درباره وضع سلامتی آقای کیم به شبکه خبری فاکس گفت: "ما او را ندیده‌ایم. امروز هیچ اطلاعاتی که بتوانیم گزارش کنیم نداریم، تحولات را به دقت دنبال می کنیم."

او اضافه کرد: "خطری واقعی قحطی، کمبود مواد غذایی، در داخل کره شمالی است. ما همه اینها را به دقت دنبال می کنیم، چون تاثیری واقعی بر مجموعه اهداف ما دارد، یعنی خلع سلاح اتمی کره شمالی."

تصور می‌شود در دهه ۱۹۹۰ یک قحطی ویرانگر باعث مرگ صدها هزار نفر در کره شمالی شده باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفته بود که "تصور خیلی خوبی" از وضعیت آقای کیم دارد اما افزود: "نمی توانم درباره آن حرف بزنم... فقط برایش آرزوی سلامتی می کنم."

آقای ترامپ از سال ۲۰۱۸ سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده است، اما مذاکرات دو کشور بر سر خلع سلاح اتمی در ماه های اخیر متوقف شد.

 

شروع گمانه‌زنی‌ها

کیم جونگ اون اخیرا در روز ۱۵ آوریل در جشنی که به مناسبت سالگرد تولد پدربزرگش، بنیانگذار جمهوری دمکراتیک خلق کره، برگزار شد غایب بود، درحالی این یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی سالانه در کره شمالی است.

او در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش غایب بود/ عکس: EPA

کیم جونگ اون قبلا هرگز در این رویداد غیبت نداشته و بعید به نظر می‌رسد که فقط تصمیم به عدم شرکت در آن گرفته باشد.

رسانه های دولتی کره شمالی آخرین بار روز ۱۲ آوریل گزارشی از حضور او در رویدادی برای "بازرسی یک گروه هواپیماهای تعقیب و تهاجمی" منتشر کردند. او در آن عکس آرام و راحت به نظر می‌رسید.

براساس گزارش‌های رسمی او یک روز پیشتر در یک نشست سیاسی شرکت کرده بود. اما از آن زمان دیگر دیده نشده است.

ادعا درباره وضع بد سلامتی آقای کیم ابتدا توسط وبسایتی که محتوای آن را فراری‌ها از کره شمالی تولید می کنند مطرح شد.

یک منبع، که هویتش فاش نشد، به وب‌سایت "دیلی ان کی" گفت که برداشت آنها این است که او از اوت گذشته با مشکلات قلبی عروقی روبه‌رو بوده اما اخیرا وخیم تر شده است.

همین گزارش که فقط براساس یک منبع نوشته شده بود به یک رشته گزارش‌ها در رسانه‌های بین‌المللی منجر شد.

بعد از آن گزارش‌هایی منتشر شد که دستگاه‌های اطلاعاتی در کره جنوبی و آمریکا درحال بررسی این ادعا هستند.

همچنین گزارشی خبرسازتر در رسانه های آمریکا درباره وخامت حال او بعد از عمل قلب منتشر شد.

با این حال دولت کره جنوبی و منابع آگاه در دستگاه‌های اطلاعاتی چین به خبرگزاری رویترز گفتند که این خبر درست نیست.

____________________________________________________

بیشتر بخوانید:

رسانه کره جنوبی: رهبر کره شمالی احتمالاً پایتخت را ترک کرده است آخرین حضور عمومی رهبر کره شمالی/ انتشار عکس ماهواره‌ای از قطار اختصاصی کیم/ "کیم جونگ اون" کجاست؟ رسانه های ژاپن: رهبر کره شمالی عمل ناموفقی را پشت سر گذاشته

_______________________________________________-

لینک کوتاه: asriran.com/0032st

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا پمپئو غیبت کیم جونگ اون قحطی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون کره جنوبی گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند

به گزارش رویترز، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی گفت: پیونگ یانگ در واکنش به استفاده واشنگتن از حقوق بشر به عنوان ابزاری برای تهاجم و رفتار خصمانه علیه کره شمالی، گزینه‌های سختگیرانه و قاطعی برای حفاظت از حاکمیت و امنیت خود خواهد داشت.

وزارت خارجه کره شمالی افزود: واشنگتن همواره از حقوق بشر برای اقدامات تحریک‌آمیز سیاسی و توطئه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند.

وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته گزارش سالانه خود درباره حقوق بشر در کشور‌های مختلف را منتشر کرد و در آن کره شمالی را به «نقض گسترده حقوق بشر» متهم کرد.

در این گزارش ادعا شده است که گزارش‌های معتبری درباره «کشتار‌های غیرقانونی و خودسرانه از جمله قتل‌های فراقانونی، ناپدیدسازی قهری، شکنجه یا مجازات یا رفتار وحشیانه و غیرانسانی و تحقیرآمیز توسط مقام‌های دولتی» کره شمالی وجود دارد.

این گزارش در حالی منتشر شده که تنش‌ها میان آمریکا و متحدانش با کره شمالی در اوج قرار دارد و پیونگ یانگ به تازگی از تحریم‌های آمریکا انتقاد کرده است.

خبرگزاری مرکزی کره بامداد پنجشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت خارجه کره شمالی که نامش را منتشر نکرد، نوشت: تحریم‌های ظالمانه آمریکا نیرویی برای افزایش تدریجی توان ملی ما بوده است.

وی تاکید کرد: کره شمالی در برابر تهدید‌های خصمانه و فشار‌های تحریمی آمریکا از حق حاکمیت و منافع امنیتی خود دفاع می‌کند و اقدامات قوی‌تری به منظور تقویت توان فنی و نظامی خود اتخاذ خواهد کرد.

این مقام اظهار کرد: ما به تحریم‌های آمریکا عادت کرده‌ایم و توان و قدرت بالایی برای ایستادن در مقابل هر گونه تحریم شدیدی داریم.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان
  • پاسخ قاطع پیونگ‌یانگ به نسخه تحریمی آمریکا
  • محکومیت تهدید تحریم دولت اسلام آباد از سوی آمریکا