Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@04:24:23 GMT

برخورد شدید با ساخت و ساز‌های غیرمجاز

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۳۰۱

برخورد شدید با ساخت و ساز‌های غیرمجاز

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن گیلان پورراد مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: برای حفظ کاربری زمین‌های کشاورزی، به هیج وجه مجوز ساخت و ساز در زمین‌های باغی و زراعی خارج از طرح‌های هادی صادر نمی‌شود و زمین‌های داخل طرح‌های هادی با کاربری زراعی و باغی نیز باید مجوز کمیسیون مغایرت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گیلان را داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز در زمین های کشاورزی ،  افزود: با شکایت جهاد کشاورزی سیاهکل و رای دادستان این شهرستان، دیوار‌ها و انباری غیرقانونی ساخته شده در ۲ قطعه زمین کشاورزی به مساحت ۱۳ هکتار در منطقه دیلمان، این ساخت و ساز‌ها تخریب شد.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان گفت: این افراد بدون اخذ مجوز از کمیسیون تبصره یک ماده یک در زمین کشاورزی دیوارکشی و ساخت و ساز کرده بودند.

او در پایان تصریح کرد: با هرگونه ساخت و سازغیرمجاز در زمین‌های کشاورزی گیلان برخورد قانونی می‌شود.

 

انتهای پیام / ق

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی زمین های کشاورزی ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ صالح محمدی با اشاره به اهمیت رعایت تقویم زراعی برنج در افزایش کیفیت محصول و کاهش خسارت‌ها افزود: تا کنون شالیکاران گیلانی ۱۶۷ هزار هکتار از مزارع خود را با آب‌های سنتی و سطحی شخم زده اند که باید کشاورزان باید هرچه سریعتر مزارع خود را برای کشت برنج آماده کنند. 
رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان همچنین با اشاره به اینکه تا کنون ۱۵۶ هزار هکتار از شالیزار‌های گیلان خزانه گیری شده گفت: ضدعفونی و جوانه دار کردن بذر، آماده سازی و خزانه گیری برنج، ایجاد زهکش در زمان وزش باد و بارندگی، هوادهی و کنترل دمای خزانه برنج به ویژه در ساعات گرم روز‌های آفتابی از مهمترین اقداماتی است که کشاورزان باید توجه داشته باشند. 
وی اضافه کرد: تعریض و ترمیم مرز کرت‌ها، لایروبی آب بندان‌ها، ترمیم کانال‌های آبرسان و سردهنه‌ها باید در اولویت قرار گیرد. 
گیلان ۲۳۸ هزار هکتار شالیزار و ۳۰۰ هزار شالیکار دارد.

دیگر خبرها

  • شناسایی سه هزار مورد تغییر کاربری اراضی کشاورزی در آذربایجان‌غربی
  • با کشت هر گونه محصولات زراعی با آب غیرسالم برخورد می‌شود
  • درخواست سازمان جهاد کشاورزی از شالیکاران گیلانی
  • تخریب ۹ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین
  • برخورد جدی با دستگاه‌هایی که مرتکب ترک فعل شوند
  • بارندگی‌ شدید موجب توقف برداشت مقطعی پیاز شد
  • سه هزار مورد تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • ۳ هزار مورد تغییرکاربری زمین‌های‌کشاورزی در آذربایجان‌غربی شناسایی شد
  • گیلان، تأمین کننده جوجه یکروزه کشور 
  • تخریب ساخت و ساز‌های غیرمجاز در ٢٠ هکتار از اراضی کرمان