Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@14:33:30 GMT

«عشق آباد» میزبان نشست گروه کاری ترکمنستان و آلمان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۳۶۹

«عشق آباد» میزبان نشست گروه کاری ترکمنستان و آلمان

دفتر مطبوعاتی وزارت امور خارجه ترکمنستان از برگزاری نشست گروه کاری این کشور و آلمان در «عشق آباد» خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، گروه‌های کاری ترکمنستان و آلمان در نشست اخیر خود مسائل مربوط به ترویج  پیشنهادات «عشق آباد» در چارچوب ابتکار «آسیای مرکزی سبز» را بررسی کردند.

در این نشست نمایندگان وزارت امور خارجه، کشاورزی و محیط زیست، کمیته دولتی منابع آب ترکمنستان و «نایتهارت هیافر وسینگ» سفیر آلمان در عشق آباد حضور داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این جلسه از روابط دوستانه سنتی و مشارکت‌های دوجانبه در حال توسعه سریع دو کشور، به ویژه در زمینه حفظ محیط زیست و کشاورزی ابراز رضایت شد.

بررسی تعدادی از پروژه‌های بلند مدت از جمله پروژه «اتحادیه اروپا – آسیای مرکزی، همکاری در زمینه محیط زیست و تغییر اقلیم» از جمله دیگر موضوعاتی بود که در این نشست مورد بحث و بررسی طرفین قرار گرفت.

باید گفت که ترکمنستان و آلمان شرکای مهم استراتژیک بوده و با موفقیت در چارچوب اتحادیه اروپا تعامل دارند.

هم‌چنین آلمان به عنوان یکی از شرکای اقتصادی نزدیک و قابل اعتماد ترکمنستان به شمار می‌رود. تعدادی از شرکت‌های آلمانی مانند «زیمنس»، «کلزا» و «یوماکس» در قلمرو ترکمنستان با موفقیت پروژه‌ها را در زمینه‌های بهداشتی، کشاورزی و حمل و نقل اجرا می‌کنند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلمان محیط زیست اتحادیه اروپا ترکمنستان عشق آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان؛ مجموعه گفتگو‌های آینده نزدیک با محوریت بررسی وضعیت ایران امروز و آینده‌های پیش‌رو، در قالب سلسه گفتگو‌های نزدیک قله یا به سوی دره به همت انجمن علـمی عـلـوم اجـتـماعی دانشگاه بـوعـلی سـیـنا با همکاری عـصـر پـیـشـرفـت برگزار شد.

در این برنامه گفتگو محور به صورت حضوری و یا مجازی علی مروی مدیر اندیشکده کسب‌وکار دانشگاه صنعتی شریف، اصغر عیوضی، مدیر اندیشکده ایتان، حبیب رحیم پور ازغدی، مشاور رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری

و محسن دنیوی، عضو شورای مرکزی بنیاد ایران آینده، بیان دیدگاه‌ها را درباره مشکلات و ظرفیت‌های موجود کشور برای پیشرفت و ترقی کشور بیان کردند.

دیگر خبرها

  • تجلیل از کارگران نمونه چهارمحال و بختیاری
  • کمرنگ شدن محافظه کاری و شتاب تحولات اجتماعی در استانبول
  • نرخ خرید بازار مسکن؛ با ۵ میلیارد تومان صاحب‌خانه شوید +جدول
  • بررسی آخرین وضعیت تکمیل سامانه فاضلاب روستای ریحان آباد شهرستان ارومیه
  • دانشگاه بوعلی سینای همدان، میزبان رویداد دانشگاهی نزدیک قله ایم
  • ۱۴ محله اردبیل میزبان رویداد «یک صدا ایران» خواهد بود
  • نشست رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی
  • بررسی اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب روستاهای مرزی اسلام آباد، دیناران و دولکان
  • نتایج روز سوم از دور برگشت مرحله گروهی لیگ بسکتبال امید
  • نشست مهم رهبران گروه‌های مقاومت فلسطین در پرتو تحولات پر شتاب میدانی و سیاسی برگزار شد