Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  ایلنا، علی مویدی خرم آبادی، در حاشیه یکصد و بیست و نهمین جلسه اعضای ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز افزود: این جلسه با حضور نماینده رئیس جمهور تشکیل و در آن درخصوص عملکرد و اقدامات دستگاه‌های عضو در سال گذشته بحث شد و همچنین مهم‌ترین اولویت‌های کاری ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال پیش رو بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در جلسه امروز مروری جامع بر عملکرد ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور داشتیم، افزود: سال گذشته اساس کار ما تمرکز بر بحث سامانه‌ها بود که دغدغه مقام معظم رهبری، رئیس جمهور و همه دستگاه‌های کشور است و خوشبختانه پیشرفت این سامانه‌ها در کشور قابل ملاحظه است.

مویدی خرم آبادی تصریح کرد: در این جلسه، مقرر شد در یک ماه آتی، معدل پیشرفت و نحوه عملکرد این سامانه‌ها در کنترل قاچاق کالا و ارز به اطلاع مردم ایران رسانده شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید (جهش تولید) که تمرکز بر تولید داخلی است، گفت: یکی از الزامات مهم اجرایی شدن فکر جهش تولید در کشور، مبارزه موثر با قاچاق کالا و ارز است.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالاو ارز در ادامه سخنانش به ساماندهی تجارت ملوانی در کشور اشاره کرد و گفت: سامانه مربوط به تجارت ملوانی اجرایی و عملیاتی نشده است و امیدواریم در سال جدید با اجرایی کردن آیین نامه مربوط به تجارت ملوانی، انضباط بخشی موثری به تجارت ملوانی و کولبری در کشور داشته باشیم.

مویدی افزود: با دستور وزیر کشور مقرر شد با همکاری استانداری‌ها و دستگاه‌های مربوط به این موضوع به خصوص استان‌های جنوب کشور که از نزدیک درگیر تجارت ملوانی هستند، سازوکار برنامه ساماندهی تجارت ملوانی و کولبری طراحی و به سرعت عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: شفاف سازی بازار و شناسه دار کردن همه کالاها با اولویت لوازم خانگی از دیگر موضوعاتی بود که در نشست امروز ستاد مبارزه قاچاق کالا و ارز بررسی شد.

مویدی در این باره گفت: با شناسنامه دار شدن تمامی کالاهای وارداتی در کشور چه در بخش لوازم خانگی و سایر حوزه ها، برخورد جدی با مظاهر علنی قاچاق در کشور خواهد شد.

رییس ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز همچنین با تاکید بر لزوم برخورد با جرایم قاچاق سازمان یافته در کشور افزود: این جرایم بیشترین ضربه را به اقتصاد داخلی کشور می‌زند و باید در این حوزه بیشترین تلاش و برنامه ریزی را داشته باشیم و با افرادی که به صورت یقه سفید و پنهانی دست به قاچاق کالا و ارز می‌زنند؛ جدی و هدفمند برخورد کنیم و کنترل‌های لازم در این حوزه انجام شود.

مویدی گفت: با تلاش‌های شبانه روزی دستگاه‌های درگیر در کشف و مقابله با قاچاق کالا، در سال گذشته مجموع کشفیات ما نسبت به سال ۹۷ رشد ۶۶ درصدی داشت که نشان از هوشمندی دستگاه‌ها و نهادهای نظارتی در مبارزه با قاچاق کالا و ارز در کشور دارد که از این دستگاه‌ها در جلسه قدردانی شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اقتصاد ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا قاچاق کالا و ارز مبارزه با قاچاق کالا و ارز مردم ایران مبارزه با قاچاق کالا و ارز تجارت ملوانی ستاد مبارزه دستگاه ها سامانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۷۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری دوشنبه شب در اجلاسیه شهدای کهگیلویه افزود: ما در حوزه های اقتصادی، شاخص های نرخ بیکاری، کنترل نقدینگی و افزایش تولید رو به پیشرفت هستیم.

وی با بیان اینکه در راه رسیدن به قله تلاش می کنیم، اظهار کرد: کم و کاستی هایی داریم، اما برای رسیدن به اهداف، ظرفیت ها و ابزارهای لازم وجود دارد.

منصوری با اشاره به اینکه در دوره عزت و اقتدار جمهوری اسلامی به سر میبریم، عنوان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران میدان داری می کند.

معاون اجرایی رییس جمهور با تاکید بر اینکه مردم کهگیلویه و بویراحمد تجلی غیرت و مردمانی سراسر نور و سلحشور هستند، اظهار کرد: بواسطه شهدا الگوهای موفقی به منصه ظهور گذاشته شد و کشور ما سرشار از اسطوره ها است.

منصوری گفت: احترام به مقام شهدا و این ارزش های والا ضروری است و شهید حق شفاعت دارد.

منصوری ترویج فرهنگ شهادت را مورد تاکید قرار داد و بیان کرد: این سرمایه معنوی شیعه باید مورد توجه قرار بگیرد و قرار گیری در این مسیر به معنای ایستادن در جای درست است.

بر قدرت محور مقاومت افزوده شد

وی به تحولات دنیا اشاره کرد و ابراز داشت: روز به روز بر قدرت جبهه مقاومت با محوریت ایران افزوده می شود.

منصوری گفت: امروز شاهد شکل گیری آرایش متفاوتی در جهان هستیم و در مسئله غزه، وعده صادق و طوفان الاقصی اقدامات متفاوتی را دیدیم.

منصوری گفت: تحولاتی در حال شکل گیری است که رهبر معظم انقلاب از آن به عنوان نظم نوین یاد کردند.

کد خبر 6092591

دیگر خبرها

  • پیشرفت در کنترل نرخ بیکاری کشور/ تولید افزایش یافت
  • مالیات طلافروشان سالی ۹ میلیون و ۶۰۰ هزارتومان است
  • جریمه ۱۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریالی قاچاقچیان کالا در شیراز
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • قاچاق کالا عملاً روند تولید را مختل می‌سازد
  • ۸۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در بندرعباس کشف شد
  • اجرای طرح مبارزه با قاچاق در استان سمنان/ ۹ متخلف دستگیر شدند
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • جریمه بیش از ۵ میلیارد ریالی، فرجام قاچاق لوازم یدکی خودرو در تایباد