Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@19:39:47 GMT

شماره دوم مجله دیدبان اندیشه منتشر شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۸۸۱

شماره دوم مجله دیدبان اندیشه منتشر شد

به گزارش خبرنگار مهر، کرونا بعد از گذشت بیش از دو ماه در ایران هم‌چنان مساله اصلی کشور است. با شیوع ویروس کرونا در جهان اظهار نظرها، تحلیل‌ها و واکنش‌های بسیاری را به دنبال داشت. از روشنفکران و نویسندگان، فیلسوفان، جامعه‌شناسان، اقتصاد دانان، دین پژوهان، رهبران دینی و مذهبی و ژورنالیست‌ها و… تا پزشکان، متخصصان و تحلیل‌گران امور بهداشتی و درمانی و فعالین محیط زیست و… خلاصه هرکس به اندازه سهم خویش در مورد وضعیت پیش‌آمده و موقعیتی که بعد از کرونا با آن مواجه خواهیم بود مطالبی نگاشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضعف و خلأ مطالعات هدفمند و دقیق اندیشمندان علوم انسانی زمینه را برای سیل مطالب شبه علمی و ژورنالیستی سطحی فراهم نموده است. جریان‌های فکری و سیاسی در ایران نیز هر کدام از زاویه دید خود به نقد و نظر دراین‌باره پرداخته‌اند. در این شماره دیده‌بان اندیشه، سعی شده تا بازتابی از این مطالبی که در فضای مجازی منتشر شده است را به تصویر بکشد.

محورهای اصلی که در مساله کرونا در این دو هفته اخیر پیش آمده را می‌توان در محورهای ذیل خلاصه نمود:
۱- تحلیل پیامدهای اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کرونا و پساکرونا
۲- تحلیل و بررسی مدیریت بحران کرونا از سوی حاکمیت و کارآمدی نظام
۳- رابطه حاکمیت با مردم و مساله ولایت فقیه
۴- مساله شرق و غرب ستیزی، منازعه بین چین و آمریکا و تأثیراتی که در سیاستگذاری کشور دارد.
۵- مساله جهانی شدن و توسعه جهانی که بواسطه بحران کرونا دستخوش تغییراتی شده است.
۶- شبهات الاهیاتی که بواسطه کرونا طرح شده است.
۷- مساله علم و دین و جایگاه علم مدرن در مدیریت بحران کرونا
۸- میزان اعتماد عمومی و سرمایه‌های اجتماعی به حاکمیت و دستگاه‌های اجرایی و وابسته مثل صداوسیما
۹- مساله کرونا و نسبت آن با هویت جمعی ایرانیان، فرهنگ ملی، امید ملی و خودباوری

علاقه‌مندان برای دانلود می‌توانند اینجا کلیک کنند!

کد خبر 4913539

منبع: مهر

کلیدواژه: معرفی نشریات شیوع کرونا حوزه علمیه ویروس کرونا ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۹۹ کنفرانس بین المللی قرآن پژوهشگاه فرهنگ هنر و ارتباطات معرفی کتاب فضای مجازی مسلمانان شبکه چهار سیما سازمان تبلیغات اسلامی فلسفه نشست علمی معرفی نشریات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد

آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در حال برگزاری است.

در این آزمون در مجموع یک میلیون و ۱۵۲ هزار و ۵۱۸ داوطلب ثبت نام کرده‌اند که ۶۳ درصد آنها زن و ۳۷ درصد مرد هستند. در آزمون اختصاصی پذیرش دانشجو- معلم نیز ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ درصد زن و ۳۴ درصد مرد هستند. تعداد ثبت نام کنندگان عادی ۴۹۲ هزار و ۱۲۵ نفر و تعداد ثبت نام کنندگان فرهنگیان ۶۶۰ هزار و ۳۹۳ نفر است.

آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی با ۱۲۸ هزار و ۳۶۲ داوطلب و آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی با ۳۸۴ هزار و ۹۶۰ داوطلب امروز صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سراسر کشور برگزار شد.

بر اساس تغییرات آزمون سراسری از سال گذشته، دروس عمومی از آزمون حذف شده اند و به این ترتیب داوطلبان باید به سوالات دروس تخصصی پاسخ دهند.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل درس ریاضی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس فیزیک و شیمی قابل دریافت است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی در سایت سازمان سنجش منتشر شده است.

دفترچه سوالات اختصاصی آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی نیز هم اکنون در سایت سازمان سنجش منتشر شده است. دفترچه شماره ۱ شامل دروس ریاضی، زبان و ادبیات فارسی، علوم اجتماعی و روانشناسی و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد و دفترچه شماره ۲ شامل دروس زبان عربی، تاریخ، جغرافیا، فلسفه منطق و اقتصاد ویژه دیپلمه های علوم و معارف اسلامی منتشر شده است.

همچنین دفترچه اختصاصی فرهنگیان در آزمون گروه آزمایشی علوم انسانی در سایت سازمان سنجش قابل دسترس است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • هم اندیشی علمی مساله حجاب؛ حکمرانی نرم و سخت برگزار می شود
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • جدیدترین شماره فیلم‌نگار با خلاصه فیلمنامه «آپاراتچی» و «آسمان غرب» منتشر شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • تاریخ مطبوعات ایران در برابر انظار عموم قرار گرفت
  • دفترچه سؤالات «علوم ریاضی» و «علوم انسانی» کنکور ۱۴۰۳ منتشر شد
  • تازه ترین شماره‌ی ماهنامه جرجان بیست شد