Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصغر برشان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه امسال جامعه کارگری دغدغه‌های بیشتری نسبت به سال گذشته بدلیل شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا، دارد، افزود: اوائل هر سال با تعدیل تعدادی از کارگران قراردادی مواجه می‌شدیم اما امسال بیکار شدن آنها به‌دلیل بیماری کرونا، بیشتر شد و تا کنون حدود ۵۰ هزار نفر در استان اصفهان متقاضی بیمه بیکاری هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برشان با تاکید براینکه هنوز هیچ پولی به کارگران بیکار شده و متقاضی بیمه بیکاری ناشی از کرونا، پرداخت نشده است، تصریح کرد: این کارگران  اسفند سال گذشته تاکنون هیچ درآمد و حقوقی نداشتند و لازم است پرداخت بیمه بیکاری به آنها تسریع شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان با اشاره به روز جهانی کارگر به دغدغه‌های دیگر این جامعه اشاره و اضافه کرد: آنها همچنان خواهان اصلاح حداقل دستمزد تعیین شده در سال ۹۹ هستند زیرا رقم تعیین شده به ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نمی‌رسد و معیشت آنها را دچار مشکل خواهد کرد.

برشان به عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) در بورس نیز اشاره و تصریح کرد: این سرمایه متعلق به تامین اجتماعی و از آنِ کارگران است و باید پول آن به شستا برگشته و با آن سهام‌های مناسبتری خریداری شود و سهام بورس آن در موارد دیگر هزینه نشود.

وی امنیت شغلی را نیز از مهمترین دغدغه‌های کارگران دانست و اظهار داشت: ۹۰ درصد کارگران به دلیل کار و قرارداد موقت این دغدغه را دارند و با وجود تلاش‌های بسیار هنوز این مشکل حل نشده و باقی مانده است.

برشان توسعه تشکل‌های کارگری را از ضرورت‌های امروز دانست و تاکید کرد: به این موضوع اهمیت چندانی داده نمی‌شود درحالیکه فعالیت این تشکل‌ها بویژه برای برخی کارگران مانند ساختمانی ضروری است.

دبیر اجرایی خانه کارگر اصفهان به دوران پسا کرونا اشاره و اضافه کرد: برای اینکه جامعه کارگری در این دوران با کمترین آسیب و مشکل مواجه شود پیشنهادهایی را از جمله تامین منابع نقدینگی لازم برای واحدهای تولیدی و صنعتی به دولت مطرح کرده‌ایم.

وی ادامه داد: دولت باید به واحدهایی که تعدیل نیرو نداشتند و قصد ادامه کار دارند، منابع نقدینگی را در قالب تسهیلات با نرخ بهره پایین تامین کند و با وجودیکه دولت برنامه ای در این زمینه اعلام کرده اما هنوز پرداختی صورت نگرفته است.

وی عرضه سبد کالاهای اساسی به خانواده‌های کارگران با نرخ ارز دولتی که هزینه آن را کارفرمایان بخش دولتی و خصوصی تامین کنند را یکی دیگر از این پیشنهادها خواند و گفت: این کار پیش از این در کشور امتحان شده و امکانات توزیعی مانند فروشگاه‌های بزرگ و تعاونی اصناف در این زمینه داریم.

پیش از این مسعود بابایی مدیرکل حمایت از مشاغل و بیمه بیکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این زمینه گفته بود که تاکنون ۷۶٠ هزار نفر در سامانه بیمه بیکاری ثبت‌نام کردند و ۶۵٠  هزار نفر مشمول دریافت بیمه بیکاری شناسایی شدند و با توجه به شرایط خاص موجود منتظر اعلام و تخصیص اعتبار سازمان برنامه و بودجه کشور در ارتباط با موضوع پرداخت مقرری بیمه بیکاری مشمولان هستیم.

 استان پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفری اصفهان، بیش از ۹ هزار واحد صنعتی و تولیدی و ۲۵۰ هزار واحد صنفی دارد که یک میلیون نفر از جمعیت آن کارگر بیمه شده هستند.

۱۲ اردیبهشت ماه مصادف با اولین روز ماه می میلادی، به عنوان روز جهانی کارگر نامگذاری شده است.

تاکنون بیش از ۹۱ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

برچسب‌ها بسته حمایتی کارگر اصفهان بیمه بیکاری پروندهٔ خبری کرونا و کارگران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بسته حمایتی کارگر اصفهان بیمه بیکاری بسته حمایتی کارگر اصفهان بیمه بیکاری بیمه بیکاری هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند

آفتاب‌‌نیوز :

هادی احمدی افزود: در کل کشور ۱۶ هزار داروخانه فعالیت دارد که با بیمه‌های پایه قرارداد دارند و سازمان‌های بیمه گر هم باید به تعهدات خود عمل کنند.

وی ادامه داد: وضعیت داروخانه‌ها به علت تأخیر در پرداخت مطالبات مناسب نیست هر سه سازمان بیمه گر تأمین اجتماعی، بیمه سلامت و نیرو‌های مسلح به داروخانه‌ها بدهکار هستند.

احمدی گفت: سازمان‌های بیمه گر باید یک ماه پس از دریافت اسناد مطالبات داروخانه‌ها را پرداخت که تا کنون این مهم اتفاق نیافتاده است.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی آخرین پرداختی که به داروخانه‌ها داشته مربوط به آذر پارسال بوده آن هم فقط در بخشی از داروخانه‌های کشور و آخرین پرداخت بیمه سلامت هم مربوط دی پارسال است و در بیمه نیرو‌های مسلح نیز به همین صورت است.

احمدی گفت: در حال حاضر داروخانه‌ها در خرید شیرخشک مشکل دارند و چرخه اقتصادی داروخانه‌ها مشکلات جدی دارد، چون پولی جهت تهیه شیرخشک ندارند.

وی گفت: سازمان هدفمندی یارانه‌ها و بیمه سلامت منابع تهیه شیر خشک را به داروخانه‌ها پرداخت نکرده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • داروخانه‌ها برای خرید شیر خشک پول ندارند
  • داروخانه‌ها برای خرید شیرخشک پول ندارند
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • عدم‌ پرداخت دستمزد و بیمه و نبود امنیت شغلی ظلم به کارگران است
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف
  • (ویدیو) علت تأخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی
  • ثبت صادرات ۶ میلیارد دلاری در خوزستان