Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا -

مهندس امیدعلی مرآتی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه با بیان اینکه مصرف برق در استان طی هفته اول اردیبهشت نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود سه تا چهار درصد افزایش یافته، گفت : این افزایش مصرف چند دلیل دارد که مهمترین آن گرم شدن زودتر هوا نسبت به سال‌های گذشته است و این گرما باعث شده مردم در برخی نقاط خصوصا مناطق گرمسیر از وسایل سرمایشی استفاده کنند که مصرف برق زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی در خانه ماندن افراد به دلیل شیوع کرونا را نیز عامل دیگری برای افزایش مصرف برق دانست و گفت : اکثر افراد هنگام ماندن در خانه از وسایل برقی مانند تلویزیون و... استفاده زیادی دارند.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تابستان امسال خاموشی برنامه‌ریزی شده رخ ندهد، افزود: سال گذشته هم با همکاری مشترکین و برنامه‌هایی که اجرا شد خاموشی برنامه‌ریزی شده نداشتیم که امیدواریم امسال هم روند به همین شکل باشد.

مرآتی درباره پیک مصرف برق استان در سال گذشته گفت: پیک مصرف شب سال گذشته ساعت 21 و 45 دقیقه روز 19 مرداد و به میزان 738 مگاوات رخ داد و پیک روز را نیز ساعت 13 و 30 دقیقه 22 مرداد به میزان 707 مگاوات داشتیم.

مرآتی با بیان اینکه زمان پیک مصرف برق در کرمانشاه نسبت به سال‌های قبل تغییر کرده، افزود: در گذشته پیک مصرف برق در استان معمولا شب‌ها رخ می‌داد، اما اکنون در کرمانشاه نیز مانند تمام کشور اوج مصرف را بعدازظهر‌ها و در ساعت 12 تا 16 داریم.

وی با اشاره به سهم قابل توجه مشترکین خانگی از افزایش مصرف برق، از مردم خواست از روشن کردن وسایل برقی پرمصرف در ساعات پیک خودداری کنند.

 این مسئول،گفت: اتو، لباسشویی، کولر گازی، ماشین ظرفشویی، سشوار و... از جمله وسایل برقی پرمصرف است که بهتر است در ساعات پیک مصرف استفاده نشوند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کرمانشاه از وجود 780 هزار مشترک برق در استان کرمانشاه هم خبردادخبرگزاری آریا-

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: استان کرمانشاه برق استان سال گذشته پیک مصرف مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۱۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات

رحمان فیض قربانی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه امسال توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات را در برنامه استان داریم، گفت : هزار هکتار به توسعه باغات آبی و ۶۰۰ هکتار دیگر به توسعه باغات دیم اختصاص خواهد داشت.

فیض قربانی افزود: پیش‌بینی می‌شود با این سطح از توسعه در مجموع ۱۶ هزار تن محصول باغی به مجموع تولیدات باغی استان کرمانشاه اضافه شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه افزود: توسعه باغات دیم شامل باغات بادام، انگور، پسته و توسعه باغات آبی نیز شامل توسعه نخیلات، باغات مدرن و باغات کلاسیک خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در زمینه توسعه باغات را در استان دارای توجیه اقتصادی عنوان کرد و افزود: استان کرمانشاه به دلیل برخورداری از شرایط اقلیمی مناسب و طبیعت چهار فصل مستعد توسعه باغات بوده، ضمن اینکه همجواری با کشور عراق فرصت خوبی را برای صادرات محصولات باغی در اختیار استان قرار خواهد داد.

فیض‌قربانی با دعوت از سرمایه گذاران برای ورود در زمینه توسعه باغات در استان، تاکید کرد: سرمایه گذاری روی توسعه باغات می‌تواند ارز آوری بالایی برای استان کرمانشاه از قِبَل صادرات محصولات باغی به همراه داشته باشد.

وی اضافه کرد: از سرمایه گذارانی که بخواهند در زمینه توسعه باغات کار کنند، هم در زمینه تسهیل صدور مجوز‌ها و هم در حوزه معرفی به بانک برای دریافت تسهیلات ارزان قیمت حمایت خواهد شد.

وی گفت: سال گذشته در مجموع ۹۰۰ هکتار - شامل ۳۷۶ هکتار باغ دیم و مابقی باغات آبی - به سطح باغات استان اضافه شد.

فیض‌قربانی با بیان اینکه استان کرمانشاه هم اکنون ۴۵ هزار هکتار باغ دارد، گفت: سالانه ۳۴۰ هزار تن محصولات باغی در استان کرمانشاه تولید می‌شود .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • توزیع ۱۴ هزار تن آسفالت در معابر شهری تبریز
  • جوجه ریزی ۱۰۰ میلیون قطعه‌ای در مرغداری‌های مازندران
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • برنامه‌ریزی برای توسعه ۱۶۰۰ هکتاری باغات
  • تصفیه‌خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود