Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@22:19:29 GMT

حق پخش تلویزیونی بعد از ۴۰سال در بودجه دولت

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۱۶۰

وزیر ورزش و جوانان گفت: عزم دولت و وزارت ورزش و جوانان برای خصوصی شدن استقلال و پرسپولیس جدی است.

به گزارش تابناک ورزشی و به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مسعود سلطانی فر در نشست با منتخبین مردم استان مازندران در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تجربه ، تخصص و تعهد و دلسوزی منتخبین این استان را برای رفع دغدغه های مردم مورد توجه قرار داد و رویکرد نمایندگان استان مازندران را تعامل با دستگاه های اجرایی در جهت منافع استان ارزیابی کرد .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر ورزش و جوانان گفت : دوره کنونی را به دلیل تحریم های ناعادلانه و غیر قانونی آمریکا و شیوع ویروس کرونا که شرایط بسیار سختی را برای کشورها ایجاد کرد و اقتصاد دنیا را تحت تأثیر قرار داده ، یکی از سخت ترین دوره های کشور است.

سلطانی فر در ادامه موفقیت های ورزش کشور در ابعاد مختلف را مورد توجه قرار داد و در ابتدا با اشاره به هدف گذاری در ساخت اماکن ورزشی کشور تصریح کرد : در سال ٩٧ ، ٥٠٠ پروژه ورزشی و در سال ۹۸ بیش از ٧٠٠ پروژه افتتاح و به بهره برداری رسید .

وزیر ورزش و جوانان موفقیت های ورزش طی سه سال گذشته در ابعاد قهرمانی را هم موفقیت آمیز و چشمگیر ارزیابی کرد و خاطرنشان کرد: تیم ملی فوتبال مقتدرانه ترین صعود به جام جهانی ٢٠١٨ را در فاصله دو هفته به پایان رقابتها محقق ساخت و در گروه موسوم به مرگ هم در رقابت با قهرمانان دنیا، اروپا و آفریقا بهترین نتیجه در طی ٥ دوره حضور ایران در تاریخ جام جهانی فوتبال را به ارمغان آورد و در جام ملت های آسیا نیز فوتبال ملی ایران بعد از ١٤ سال به نیمه نهایی رسید و در عرصه باشگاهی هم پرسپولیس و استقلال به عنوان بنیان اصلی فوتبال کشور با ٥٠ میلیون هوادار نتایج خوبی گرفتند.

وزیر ورزش ‌وجوانان کسب ۶۲ مدال در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا را هم بیشترین تعداد مدال در تاریخ بازی های آسیایی بعد از انقلاب اسلامی برای کاروان ورزشی ایران عنوان کرد و از جام خوشه چین برای روستاییان که با هدف استعدادیابی در بین جامعه روستای باعث رقابت بین یک و نیم ملیون نفر شد و المپیاد استعدادهای برتر که در رقابت با میلیون ها نفر ورزشکار مستعد بین ۱۲ تا ۱۵ سال برای شناسایی نخبگان در سراسر کشور برگزار شد ، به عنوان حرکت قابل توجهی در فرآیند توسعه ورزش همگانی ، استعدادیابی و ارتقا ورزش قهرمانی نام برد .

سلطانی فر تاکید کرد که عزم و اراده دولت و وزارت ورزش و جوانان برای واگذاری پرسپولیس و استقلال بسیار جدی است و به هر شکل ممکن عزم جدی دارم تا این اتفاق را رقم بزنم چرا که تنها راه نجات این دو باشگاه، فوتبال و ورزش ما این است که این دو باشگاه واگذار شوند و این اتفاق در قالب بورس وفروش سهام در مردادماه امسال انجام خواهد شد .

سلطانی فر در پایان فعال شدن اقتصاد ورزش را هم در کشور ضروری دانست و اظهار کرد : اقتصاد ورزش در ایران به نسبت خیلی از کشورها تفاوت دارد به طوری که تازه بعد از چهل سال که صدا و سیما زیر بار حق پخش به عنوان یکی از منابع مهم ورزش نمی رفت ، توانستیم حق پخش را در قالب تبصره ای در بودجه ۹۹ با بهره ۳۰ درصد وزارت ورزش و جوانان و ۷۰ درصد صدا و سیما بگنجانیم و امیدوارم عزم و اراده لازم در صدا و سیما برای اجرای این مهم وجود داشته باشد .

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت روز جهانی کارگر دعای روز ششم رمضان حق پخش تلویزیونی تابناک ورزشی وزیر ورزش ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت روز جهانی کارگر دعای روز ششم رمضان وزارت ورزش و جوانان وزیر ورزش سلطانی فر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟

به گزارش تابناک اقتصادی؛ مالیات‌ها نقش مهمی در پیشبرد توسعه اقتصادی، فراهم کردن منابع ضروری برای عملیات دولتی، پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی ایفا می‌کنند. مالیات به عنوان منبع اصلی درآمد دولت، در تامین مالی منابع بودجه، حمایت از پروژه‌های استراتژیک دولت و تضمین دسترسی عادلانه به زیرساخت‌های ضروری برای شهروندان ایرانی نقش اساسی دارند.

با توجه به اینکه بیش از ۶۰ درصد از درآمد‌های بودجه کشور از منابع پایدار با محوریت مالیات به دست می‌آید، مالیات نه تنها برای تأمین مالی وزارتخانه‌های دولتی ضروری است، بلکه برای رفع کسری بودجه، تسویه بدهی‌ها و ارتقای رشد اقتصادی نیز ضروری است.

تامین مالی بودجه ایران از طریق مالیات برای تسهیل منابع پایدار، رفع کمبود‌های بودجه و هدایت سرمایه گذاری در کشور حیاتی است. با کاهش اتکا به صادرات نفت و استفاده از منابع صندوق توسعه ملی، مالیات‌ها نقش کلیدی در ارتقای ثبات اقتصادی، حمایت از سرمایه گذاری پایدار و تحریک رشد در بخش‌های مختلف ایفا می‌کنند. از طریق سیاست‌های استراتژیک مالیاتی و جمع‌آوری کارآمد درآمد، دولت می‌تواند پایداری مالی را افزایش دهد، فرصت‌هایی برای توسعه اقتصادی ایجاد کند و محیطی مساعد برای سرمایه‌گذاری و ایجاد شغل ایجاد کند.

علاوه بر مالیات سهم دولت، سازمان امور مالیاتی مالیات‌هایی را که تأثیر مستقیم بر توسعه و زیرساخت‌های منطقه‌ای دارد، جمع آوری می‌کند. یکی از نمونه‌های قابل توجه سهم شهرداری از مالیات بر ارزش افزوده است که به توسعه شهری و پروژه‌های زیرساختی منطقه‌ای در سراسر کشور کمک می‌کند.

سهم ۴ درصدی مالیات بر ارزش افزوده اختصاص یافته به شهرداری‌ها بالغ بر ۱۳۰ هزار میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ تخصیص یافته است که در جهت سرمایه گذاری در شهر‌ها و ارتقای زیرساخت‌های منطقه‌ای در نظر گرفته شده است. این تخصیص اعتبار مزایای محسوسی دارد که از جمله می‌توان به تکمیل کمربندی شهر قزوین با ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل درآمد‌های مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد که نشان از تاثیر مثبت مالیات بر توسعه شهری و ارتقای زیرساخت‌ها دارد.

علاوه بر این، مالیات‌ها با حمایت از خدمات ضروری، ترویج سرمایه گذاری و تقویت رشد فراگیر به عنوان محرک توسعه اقتصادی عمل می‌کنند. با تخصیص درآمد‌های مالیاتی به حوزه‌های حیاتی مانند مراقبت‌های بهداشتی، آموزش و پرورش و زیرساخت‌ها، دولت رفاه عمومی را بهبود بخشیده است، استاندارد‌های زندگی را بالاتر برده است و فرصت‌هایی برای پیشرفت اجتماعی-اقتصادی ایجاد کرده است. سیاست‌های مالیاتی که توسعه پایدار، تخصیص عادلانه منابع و مدیریت کارآمد درآمد را در اولویت قرار می‌دهند، نقش مهمی در تضمین رفاه بلندمدت و ثبات اقتصادی برای کشور دارند.

در پایان، مالیات محور اصلی توسعه اقتصادی کشور است. مالیات با تأمین بودجه موردنیاز دولت، تامین مالی پروژه‌های زیربنایی و طرح‌های رفاه عمومی، نقش اساسی در پیشبرد توسعه اقتصادی ایران ایفا می‌کند. با استفاده از درآمد‌های مالیاتی برای سهم دولت جهت رفع کسری بودجه، سهم شهرداری‌ها جهت حمایت از توسعه منطقه‌ای و سهم بهداشت در جهت زیرساخت‌ها و یارانه‌های حوزه بهداشت دولت می‌تواند رشد اقتصادی را بهبود ببخشد، رفاه اجتماعی را با توسعه همگون منطقه‌ای افزایش دهد و فرصت‌هایی برای توسعه پایدار متوازن ایجاد کند. از طریق سیاست‌های مالیاتی استراتژیک، جمع‌آوری کارآمد درآمد و تخصیص شفاف منابع، ایران می‌تواند از قدرت مالیات‌ها برای ایجاد اقتصاد مقاومتی، تقویت خدمات عمومی و ترویج رشد فراگیر برای همه شهروندان استفاده کند.

 

دیگر خبرها

  • نامه رئیس فدراسیون به وزیر ورزش و جوانان درباره تمهیدات فدراسیون برای فصل آینده لیگ برتر
  • مصارف مهم مالیات در کشور به چه صورت است؟
  • هاشمی: طرح آمایش سرزمینی، ورزش کشور را از روزمرگی دور می‌کند
  • نشست اضطراری معاون وزیر با تاج درباره زنان تماشاگر
  • جلسه معاون وزیر با تاج درباره اتفاقات اخیر
  • برگزاری جلسه اسبقیان و تاج درباره اتفاقات ورزشگاه آزادی
  • با تاج جلسه فوری برگزار می کنیم/ مسائل فرهنگی باید دغدغه‌ باشد
  • برگزاری نخستین نشست کارگروه آسیب شناسی فرهنگی ورزشگاهها
  • وزیر ورزش خطاب به تاج:کرامت بانوان زیر سؤال رفته،رسیدگی کنید
  • تدابیر لازم برای میزبانی شایسته نساجی از پرسپولیس اندیشیده شده است