Web Analytics Made Easy - Statcounter

برجسته‌ترین فعالیت شیفت ایثار استان کرمان مربوط به معادن زغالسنگ زرند است، ایثار کارگران سبب افزایش ۶۰ تنی تولید در مقایسه با وضعیت عادی در این واحد شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، همزمان با فرا رسیدن هفته کار و کارگر همچنین روز بسیج کارگری، سازمان بسیج کارگری استان کرمان اقدام به راه اندازی شیفت ایثار در واحدهای تولید و کارخانه های بزرگ در سطح استان کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن شفیعی رئیس بسیج کارگری استان کرمان در گفتگو با خبرنگار ما در این رابطه توضیح داد: شیفت ایثار با هدف کمک به پیشبرد روند تولید و کیفیت محصولات در واحدهای تولیدی راه اندازی شده است.

وی افزود: در این شیفت کارگران بسیجی مدت زمان مشخصی را قبل و یا بعد از ساعت کاری در پست خود بنا بر تشخیص کارفرما بدون دریافت دستمزد خدمت می کنند.

شیفت ایثار همان رزمایش خدمت رسانی بسیج است

رئیس بسیج کارگری استان کرمان مطرح کرد: این تلاش می تواند به صورت یک شیفت کامل کاری یا چندین ساعت مداومت کاری انجام شود، اقداماتی که کارگران بسیجی در این طرح انجام می دهند شامل جمع آوری مواد بازیافتی، تعمیر و نگه داری دستگاه ها، ایمنی و بهداشت واحد تولیدی و سایر موارد است.

شفیعی بیان کرد: در واقع شیفت ایثار همان رزمایش خدمت رسانی بسیج و ایجاد فضای امید و همدلی در جامعه است، بسیج کارگری با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام رزمایش کمک مومنانه با راه اندازی شیفت ایثار علاوه بر پیشبرد تولید، سبب تقویت روحیه ایثار در جامعه کارگری شد.

دستمزد بخشیده شده صرف تهیه بسته های حمایتی می شود

وی ادامه داد: درآمد حاصل از شیفت های ایثار برای تهیه بسته های حمایتی و توزیع آن ها در بین اقشار کارگری آسیب دیده از کرونا اختصاص یافته است.

رئیس بسیج کارگری استان کرمان ابراز کرد: در کارخانه های سیکل ترکیبی، کارگران با تولید روزانه ۳ هزار لیتر ماده ضدعفونی کننده در شیفت ایثار به گندزدایی این واحد تولیدی می پردازند.

تولید الکل از شکر و گوجه ابتکار کارگران بسیجی

شفیعی تصریح کرد: در کارخانه آلومنیوم هزار روزانه اقداماتی از قبیل تست سلامت کارگران، ضدعفونی و گندزادی این واحد و تولید ماسک برای کارگران انجام می شود.

وی یادآور شد: در کارخانه لاستیک بارز روزانه ۲۰۰ لیتر الکل برای ضدعفونی کردن سطوح مورد استفاده قرار می گیرد که ۱۰۰ لیتر آن از بیرون کارخانه تامین می شود، کارگران این واحد تولیدی با تکیه بر توانمندی و ابتکار خود موفق به تولید  ۱۰۰ لیتر الکل به صورت روزانه از گوجه و شکر شده اند.

رئیس بسیج کارگری استان کرمان عنوان کرد: در کارخانه های پلی تک سیرجان، مجتمع گل گهر و معادن زیر مجموعه آن فعالیت هایی از این قبیل انجام شده است.

افزایش ۶۰ تنی  تولید زغالسنگ نتیجه تلاش کارگران در شیفت ایثار

برجسته ترین شیفت ایثار استان کرمان مربوط به معادن زغالسنگ زرند است، ایثار کارگران سبب افزایش چشمگیر تولید در این واحد شده است.

علی مجیدی مسئول بسیج کارگری کوهبنان در این خصوص به خبرنگار راه آرمان گفت: در راستای اجرای طرح کمک مومنانه، اقدام جهادی کارگران معادن زغالسنگ سبب افرایش تولید در معدن اصلی شده، به گونه ای که میزان تولید از ۲۵۰  تن به ۳۱۰ تن رسیده که نشان اقتدار و تلاش خالصانه جهادگران عرصه تولید است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: کارگران به ‌عنوان رزمندگان خط مقدم جبهه اقتصادی می‌توانند همانند دوران دفاع مقدس نقش کلیدی در راستای مبارزه با بدخواهان داشته باشند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شیفت ایثار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۱۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع در کنار افزایش دستمزد است،برای حل مشکلات معیشتی کارگران باید برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، سید احمد علم‌الهدی در دیدار با جمعی از کارگران و مسئولان اداره کار خراسان رضوی که به مناسبت روز کار و کارگر برگزار شد، اظهار داشت: کارمندان و کارگران غیور و دلاور سرمایه افتخار و سرافرازی این ملت و نظام مقدس اسلامی هستند. شما عزیزان با مقاومت و مجاهدت خود چه در عرصه فعالیت و کار  و چه در عرصه کارآفرینی و محیط کار سرمایه ارزشمندی برای این نظام مخصوصاً در تقابل با کارشکنی‌های دشمنان ایجاد کرده‌اید.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تمام پیشرفت و تعالی که توانسته در مقابل توطئه‌ها، تهاجم‌ها و عدوات دشمن طی 45 سال عمر انقلاب به دست آورد را مدیون مجاهدات ارزشمند شما برادران زحمتکش و عزیزانی است که در عرصه کار و فعالیت توانستید رشد جامعه را به نقطه‌ای برسانید که دشمنان ما در همه سرکوب‌هایی که نسبت به ما داشتند ناموفق باشند.

کارگر تنها با طرح نهضت ملی مسکن خانه‌دار نمی‌شود

علم‌الهدی با بیان اینکه مشکل مسکن کارگران تنها با اجرای طرح نهضت ملی مسکن رفع نمی‌شود، ادامه داد: استفاده از این طرح در مرحله نخست نیازمند منابع مالی قابل‌توجهی است که با توجه به درآمد، اجاره‌بها و وضعیت معیشت کارگران، این قشر شریف نمی‌تواند از این طرح بهره‌مند شود؛ بنابراین باز هم افرادی که در جریان رفاه نسبی قرار دارند توان پرداخت این مبلغ را داشته و دوباره این قشر زحمتکش کارگر است که بی‌خانه می‌ماند.

رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع است

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم، گفت: چراکه هم‌زمان با افزایش حقوق کارگران قیمت سایر خدمات اجتماعی نیز افزایش پیدا می‌کند و این اقدام تأثیر چشمگیری در زندگی آنان نخواهد داشت و بیشتر به ضرر این قشر و اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه رفع مشکلات معیشتی کارگران نیازمند یک طرح جامع در کنار افزایش دستمزد است، اضافه کرد: شرایط زندگی در طول زمان برای کارگران سخت‌تر می‌شود، بنابراین برای رفع مشکلات معیشتی کارگر نیاز است، برنامه‌ریزی‌های دقیق‌تری صورت بگیرد تا او با خیال راحت و تمرکز کافی بتواند در محیط کار حاضر شود و از طرف دیگر لذت آسایش و رفاه را در کنار اعضای خانواده تجربه کند.

رشد اقتصادی کشور در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر است

امام‌جمعه مشهد رشد اقتصاد کشور را در گرو بهبود شرایط زندگی کارگر و کاهش دغدغه‌های او عنوان کرد و افزود: یکی از اقداماتی که در حال حاضر برای کاهش فشار گرانی انجام می‌شود، دادن کالابرگ به عموم مردم است، بهتر بود این کالابرگ با اولویت‌بندی ابتدا به قشر کارگر داده می‌شد.

وی با تأکید بر نقش نیروی کار جوان و خلاق داخلی و اهمیت استفاده از آن ابراز کرد: خوشبختانه نیروی جوان، متخصص و خلاق در جامعه بسیار وجود دارد که اگر به‌خوبی از توان و نیروی آنان در تولید استفاده شود، ما شاهد رشد چشمگیر اقتصاد کشور خواهیم بود.

ضرورت نهادینه شدن «فرهنگ کار» در جامعه

علم‌الهدی به نواقصی که در «فرهنگ کار» جامعه وجود دارد اشاره کرد و گفت: یکی از مشکلات جامعه ما فرهنگ نادرستی است که در حوزه فعالیت‌های کاری وجود دارد که اگر این فرهنگ به درستی در نیروی کار ما نهادینه شود، بازدهی مجموعه‌های اقتصادی ما بسیار بالا می‌رود.

وی با انتقاد به زمان بازنشستگی نیروهای کار خاطرنشان کرد: اگر این فرهنگ به درستی در جامعه حاکم شود، دیگر شرایط سنی و جسمی عامل تأثیرگذاری در به‌کارگیری افراد نیست، شما ببینید درست زمانی که یک فرد به اوج توانمندی و تجربه در حوزه کاری خود می‌رسد، بازنشسته می‌شود؛ اگر این تخصص بعد از بازنشستگی در یک مجموعه دیگر به کار گرفته شود که خیلی خوب است اما اگر موجب منزوی شدن و خانه‌نشینی فرد شود، ضرر بزرگی برای اقتصاد و تولید کشور است.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه فرهنگ کار را نمی‌توان با نصیحت و از بیرون به افراد انتقال داد، بیان کرد: این فرهنگ تنها می‌تواند توسط خود نیروی کار و کارگر ایجاد شود و مسئله‌ای نیست که از بیرون و با تعلیم و تربیت بشود به افراد دیکته کرد. بنابراین اگر در یک محیط کارگری 100 نفرِ تنها 30 نفر به درستی مشغول فعالیت شوند، ناخودآگاه آن 70 نفر دیگر را به دنبال خود می‌کشند. شما در شرکت‌های دانش‌بنیان می‌بینید که گاهی با 6 نفر کارمند نتیجه و دستاوردهای بیشتری از یک دستگاه تولیدی سابقه‌دار دارند.

تقدم مشارکت در کار نسبت به سرمایه‌گذاری

وی با اشاره به شعار سال که «جهش تولید با مشارکت مردم» است، عنوان کرد: منظور مقام معظم رهبری از مشارکت مردم بیشتر از نوع کار است، زیرا مشارکت در کار مقدم بر مشارکت در سرمایه است. البته مشارکت در سرمایه نیز ضروری و لازم است، نه اینکه مشارکت در سرمایه مهم نیست اما عمده تأثیرگذاری به قشر کارگر و تولید برمی‌گردد که اگر جهش پیدا کند، بازار کار گسترده‌ای را به وجود می‌آورد.

مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی است

علم‌الهدی به کاهش نرخ بیکاری کشور به 8 درصد اشاره کرد و گفت: یکی از افتخارات نظام در این مدت کاهش نرخ بیکاری بوده است که این رقم خوشبختانه در استان با توجه به فعالیت شما قشر زحمتکش و برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته به 6.2 درصد رسیده است.

وی با اشاره به مشکلات حوزه کار و کارگر بیان کرد: معمولاً در ایام «روز کارگر» مسائل و راهکارهایی مطرح می‌شود که بعد به مرحله اجرا نمی‌رسد و مشکلات حوزه معیشت کارگران به قوت خود باقی می‌ماند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • قدردانی از کارگران بسیجی نمونه اراکی
  • جامعه کارگری پیشتاز جهش تولید و جنگ اقتصادی است
  • مسوولان مشکلات قشر کارگری را احصا و رفع کنند
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تصمیمات نادرست در وزارت کار، چرا دستمزد ۱۴۰۳ اصلاح نمی شود؟!