Web Analytics Made Easy - Statcounter

11 اردیبهشت ماه روز کارگر نامگذری شد است، کارگرانی که در عرصه تولید و اقتصاد نقش بسیار مهمی دارند و با توان و تلاش برای مقابله با تحریم ها ایستاده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک کارگران قشری زحمت کش در جامعه هستند که در تولید و چرخاندن چرخ های اقتصاد کشور نقش مهمی دارند، این افراد در سنگر تولید با دل و جان تلاش می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جهش تولید و همچنین توسعه در هر کشور در راستای تلاش های کارگرانی است که در عرصه تولید همیشه پیشقدم بوده و در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اقداماتی چشمگیر انجام داده اند.

 

سالهاست که رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نامگذاری شعار سال از تولید و حمایت استفاده می کنند که نشان دهنده اهمیت تولید در کشور بوده و با رونق تولید می توان در بخش های مختلف می توان پیشرفت ها و موفقیت هایی را کسب کرد

 

تلاش کارگران، تحریم های ظالمانه را بی اثر کرد

دشمنان با تحریم های ظالمانه قصد دارند که ضربه هایی را در بخش های مختلف به کشور وارد کنند، وقتی دشمن در جنگ تحمیلی و برنامه های شوم و توطئه های خود برای کشور ناامید شد دست به تحریم های اقتصادی زد در حالی که این تحریم ها به فرصت تبدیل شدند.

 

فشار بیشتر مهمترین هدف دشمن در تحریم ها بود اما امروز کارگران در تولید گام هایی مهم برداشته و نقش خود را برای بی اثر کردن تحریم های دشمن نشان می دهند.

کارگران با کار و تلاش مضاعف در واحدهای تولیدی و بخش های مختلف نشان داده اند که توان تولید را دارند و تحریم ها نمی تواند اهرمی برای فشار به ملت باشد و روز به روز در سنگر تولید آنچنان قوی عمل می کنند که مانند همیشه نقش خود را به دنیا نشان می دهند.

 

مسئولان حمایت از کارگران را در اولویت قرار دهند

جامعه کارگری نیاز به حمایت دارند، حمایت هایی که انگیزه را در کارگران افزایش می دهد از جمله حقوق و مزایای این قشر زحمتکش و دیگر این که امنیت شغلی آنها بیشتر از همیشه مورد توجه باشد.

متاسفانه نبود امنیت شغلی و قراردادهای کوتاه مدت سبب شده تا بسیاری از کارگران از امنیت شغلی برخوردار نباشند و همیشه دلهره و نگرانی از بیکار شدن را داشته باشند که مسئولین باید به این قشر توجه ویژه ای داشته باشند.

 

کارگران در خودکفایی کشور نقش بسیار مهمی دارند تا جایی که با دستان توانمند و پرتلاش خود اقدامات بی نظیری انجام داده اند و تحقق شعار سال در گرو تلاش های کارگران در واحدهای تولیدی است.

 

حمایت از تولید داخلی وظیفه ای همگانی

در جای جای کشور ما واحدهای تولیدی زیادی فعال هستند که هر کدام محصولاتی را تولید می کنند، خرید این محصولات داخلی تضمین حمایت داخلی بوده و سبب می شود که با خرید هر محصول تولید داخلی علاوه بر رونق تولید، به اشتغال کارگران کمک کنیم.

گرچه برخی از محصولات خارجی در بازار به رقابت آمده اند اما وقتی کالایی مشابه آن در داخل تولید می شود می توان با خرید این کالاها در تحقق شعار سال و حمایت از تولید و کارگران ایرانی نقش خود را ایفا کنیم.

با خرید محصولات خارجی در واقع سبب می شویم تا کارگران یک واحد تولیدی از کار بیکار شوند و تولید با مشکل موجه شود در حالی که محصولات ایرانی گاهی با همان کیفیت و یا کیفیتی بالاتر در بازار وجود دارد و باید تلاش کنیم تا برای حمایت از کارگران، از کالاهای داخلی خریداری کنیم.

این روزها کارگران با مشکلات زیادی روبرو هستند، مشکلات معیشتی که گاهی کفاف هزینه های اولیه زندگی آنها را نمی دهد و می طلبد مسئولین مربوطه و متولیان امر در این راستا تلاش کنند.

 

افزایش و رونق تولید نقشی مهم در بی اثر کردن تحریم ها

عبدالعی گیوه کی رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد در گفت و گو با سفیرافلاک اظهار داشت: کارگران ارزشمندترین طبقه جامعه هستند که بوسه پیامبر (ص) بر دستان کارگر نشان دهنده عظمت کارگران است.

 

وی افزود: حل مشکلات اقتصاد و تولید با دستان توانمند کارگران امکان پذیر است و بهبود و افزایش تولید می تواند در بی اثر کردن تحریم ها نقشی بسیار مهم داشته باشد.

گیوه کی با تاکید بر اهمیت و توجه به کارگران گفت: کارگران سرمایه های انسانی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند و هر جایی که به کارگران توجه بیشتر شده بازخورد آن دیده شده است که ضروری است در همه بخش ها به کارگران توجه ویژه ای شود.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد تصریح کرد: بهترین هدیه در روز کارگر پیگیری مطالبات کارگران است و کارگران بدانند که ما همیشه پیگیر کارهای آنان هستیم و حامی آنان خواهیم بود.

 

احیای ۲۰ واحد تولیدی در بروجرد

وی اضافه کرد: در سال گذشته ۲۰ واحد تولیدی راکد در شهرستان بروجرد که به دلیل مشکلاتی تعطیل شده بودند، دوباره با پیگیری های فراوان احیا شدند.

گیوه کی عنوان کرد: سال گذشته بازرسی از ۱۶۸۱ کارگاه ها تولیدی، بازنشسته کردن ۲۸۳ نفر از کارهای زیاد آور، پرداخت بیمه بیکاری به ۶۴۱ نفراز کارهای صورت گرفته در شهرستان بروجرد بوده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: همچنین در سال گذشته ۱۳۹۳ پرونده روابط کار تشکیل شد که از این تعداد ۵۰ درصد به صلح و سازش انجامید و مابقی در دست بررسی هستند.

وی بیان کرد: ۲۳۸ نفر از طریق کاریابی هامشغول به کار شدند، یارانه دستمزد به ۱۲۹ نفر پرداخت شد و مشوق های بیمه ای برای ۹۵ نفر اجرا شد.

گیوه کی با اشاره به این که ۳۴۰ تعاونی در شهرستان بروجرد وجود دارد اضافه کرد: پارسال از این تعداد تعاونی ۱۵ هزار و ۸۷۰ دلار صادرات صورت گرفت.

پرداخت بیش از ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات در بخش اشتغال روستایی

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بروجرد گفت: سال گذشته ۳۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از محل توسعه صندوق ملی برای اشتغال روستایی پرداخت شد که این میزان تسهیلات ۹۸۳ مورد اشتغالزایی به دنبال داشته است.

وی اظهار داشت: در بخش اشتغال فراگیر نیز ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب ۱۰۴ طرح پرداخت شده که اشتغال ۴۵۹ نفر را ایجاد کرده است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کار و رفاه اجتماعی بروجرد رئیس اداره تعاون بی اثر سال گذشته تحریم ها بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی استانداری سمنان، سید محمد رضا هاشمی استاندار سمنان به مناسبت ۱۱ اردیبهشت، روز جهانی کارگر پیامی را صادر کرد متن پیام به این شرح است:

جامعه کارگری بعنوان نماد ارزشمند پویایی، تلاش و موتور محرک اقتصاد کشور، بعنوان اولویت اساسی و یکی از ارکان رشد، تعالی و پیشرفت جامعه و استقلال و خودکفایی ملی محسوب می شود.

کارگران با عزمی راسخ و اراده ای سترگ، مبنای تحقق آرمان های امام راحل (ره) و راهبرد مقام معظّم رهبری (مدظله العالی) در نامگذاری سال ۱۴۰۳ به عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم بوده و ارتقای جایگاه ارزشمند کار و کارگری و در نهایت شکوفایی انقلاب اسلامی ایران بر پایه ی تلاش و همت آنان استوار است و خوشبختانه تجربه ی تاریخی ملت قهرمان ایران ثابت نموده است که جامعه عظیم کارگری کشور در جریان انقلاب مردمی ایران اسلامی، دوران هشت سال دفاع مقدس و در صحنه های حساس و مختلف کشور تاکنون نقش سازنده و بی بدیل داشته و در نیل به اهداف والای نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز سعی و کوشش وافر و به سزایی به انجام رسانده است.

اینجانب ضمن ارج نهادن به زحمات تلاش گران عرصه جهاد اقتصادی کشور، فرا رسیدن روز کارگر را به جامعه کارگری استان سمنان تبریک عرض نموده و با آرزوی توفیق و سربلندی همه خدمتگزاران میهن اسلامی، امیدوارم با حرکت جهادگونه، همراه با خلاقیت و نوآوری این قشر عظیم، شاهد پیشرفت روزافزون ایران سرافراز اسلامی باشیم.

کد خبر 6092869

دیگر خبرها

  • چرخ اقتصاد و تولید کشور با دست‌های توانمند کارگران می‌چرخد
  • (ویدیو) رئیسی: ما پای کار ایرانیم؛ کارگران ایران با روحیه جهادی پای کار ایران هستند
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهد ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • رئیسی: دشمن حتماً در عرصه اقتصادی ناکام خواهند ماند / باید همه حمایت‌های حقوقی، مالی و اجتماعی از کار و کارگر انجام شود
  • امیدآفرینی در جامعه یکی از مهمترین دستاوردهای کارگران عزیز کشور است
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند
  • نقش کارگران در تولید بی‌بدیل است