Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-01@16:24:05 GMT

صدیق به همه دستورات الهی در قرآن کریم ایمان دارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۵۳۶

صدیق به همه دستورات الهی در قرآن کریم ایمان دارد

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی گفت: کسانی که به برخی از آیات قرآن ایمان دارند و به برخی ایمان ندارند صدیق نیستند صدیق به همه دستورات الهی ایمان دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی مفسر قرآن کریم به مناسبت ماه مبارک رمضان در قالب فضای مجازی به سخنرانی پرداخته و گفت: کسانی که به خدا و پیامبران او ایمان دارند آنها صدیق هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی درباره مفهوم صدیق عنوان کرد: صدیق کسی است که دل، زبان و عقل او همه راستی و درستی است و صداقت جزو خوی و خصلت درونی او شده است؛ در قرآن کریم این لقب به حضرت ابراهیم(ع)، حضرت ادریس(ع)، حضرت یوسف(ع)، حضرت مریم(س) نصبت داده شده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه ایمان به خدا یعنی ایمان به همه دستورات الهی، اظهار کرد: کسانی که به برخی از آیات قرآن ایمان دارند و به برخی ایمان ندارند صدیق نیستند صدیق به همه دستورات الهی ایمان دارد.
مفسر قرآن کریم با بیان اینکه کسانی کهبه آیات الهی کفر ورزیدند از اصحاب دوزخ هستند، ابراز کرد:  یکی از وظایف پیامبران این است که مردم را از ظلمات و شرک به نور توحید، از جهل به نور علم، از تفرقه به نور وحدت و از خرفات به نور حقیقت هدایت کنند.
وی افزود: کسانی که در دنیا با پیامبران بودند در آخرت نور دارند، کسانی که در دنیا در ظلمات گمراهی باقی ماندند در آخرت هم نور نخواهند داشت؛ اهل ایمان به خدا و رسول او صدیق هستند در آخرت نور دارند زیرا در دنیا از نور پیامبران استفاده کردند موعظه و دستورات انبیاء را پذیرفتند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی با بیان اینکه مومنان اجر و نور را با هم دارند اما کفار تنها کیفر دارند، گفت: طبق آیات قرآن باید بدانید که زندگی پست دنیا چیزی جز بازی و سرگرمی نیست، مثل دنیا مثل بارانی که سبب رویش گیاهان می‌شود سپس بعد مدتی خشک و همچون کاه می‌شود.
مفسر قرآن کریم ادامه داد: اگر تنها سرگرم دنیا شویم و از خدا، بندگی و کمک به فقرا و سایر اعمال نیک غافل شویم مثل ما همچون همان گیاهی است که در نهایت از بین می‌رود اما اگر دنیا را مزرعه آخرت بدانیم در این صورت بهره لازم را بردیم و به سعادت خواهیم رسید.


وی با بیان اینکه دنیا برای ما خلق شده و ما برای رسیدن به بندگی الهی خلق شدیم. ابراز کرد:‌ انسان باید از دنیا استفاده کند اما به آن دلبستگی پیدا نکند و در آن غرق نشود زیرا اگر دنیا سبب تفاخر و تکاثر شود سرنوشت انسان را شوم می‌کند. دنیا ابزاری برای رسیدن به خداوند است.

پایان پیام/487

منبع: شبستان

کلیدواژه: دستورات الهی حجت الاسلام قرائتی قرآن کریم حجت الاسلام والمسلمین قرائتی همه دستورات الهی قرآن کریم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۵۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن

حوزه‌های برگزاری مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اعلام شد که بر اساس آن آزمون مربوطه در ۸۵ حوزه امتحانی در نظر گرفته شده در ۳۱ استان کشور برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مرحله اول آزمون نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم، روز جمعه (۱۴ اردیبهشت‌ماه) به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بر همین اساس دبیرخانه طرح اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم آدرس حوزه‌های برگزاری آزمون را در این مرحله اعلام کرد که بر اساس آن این آزمون در ۸۵ حوزه در ۳۱ استان کشور برگزار خواهد شد.

داوطلبان حضور در این آزمون می‌توانند کارت ورود به جلسه را از طریق درگاه  https://bpms.telavat.ir دریافت کنند. برای ورود به صفحه مربوط به مشاهده و دریافت کارت باید شماره ملی داوطلب وارد شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعلام حوزه‌های آزمون مرحله اول اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • فیلم/ تلاوت قرآن کریم قبل از بیانات رهبر انقلاب
  • رقابت ۶۰۰ محصل استان در مسابقات قرآن
  • نماینده ولی فقیه : برخی برای حج ۳۰ سال در نوبت خواهند ماند / برخی از کسانی که برای حج سپرده‌گذاری کرده‌اند چشمشان به کعبه نمی‌افتد و از دنیا می‌روند
  • ثبت نام چهارمین دوره حفظ قرآن کریم دختران در آذربایجان شرقی
  • اعلام حوزه‌های آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن
  • آزمون نهایی طرح ملی «زندگی با آیه ها» در آستارا برگزار شد
  • فیلم/ هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد
  • هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد | ویدئو
  • برپایی کارگاه آموزشی تخصصی قرآن کریم در بابل