Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-29@09:37:52 GMT

دایی، مهدوی‌کیا و پروین چگونه خواننده شدند؟(عکس)

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۶۹۷

دایی، مهدوی‌کیا و پروین چگونه خواننده شدند؟(عکس)

هیچ کس حدس نمی‌زد داریوش خواجه نوری که یکی از اولین ستاره های پاپ مجاز بعد از انقلاب محسوب می‌شود، روزی به فوتبال گره بخورد. 

به گزارش ورزش سه، در واقع سبک موزیک داریوش خواجه نوری به خصوص و دور از رگه های معمول پاپ بود و به همین دلیل وقتی اسم او برای ساختن ترانه ای درباره ی پرسپولیس مطرح شد تعجب علاقمندان را برانگیخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

داریوش خواجه نوری اما با تلاشی مضاعف و یک برنامه ریزی طولانی ترانه ای را با حضور ستارگان بزرگ پرسپولیس ضبط کرد و اثر فرهنگی جالب در تاریخ این باشگاه به نام خود ثبت کرد، اگرچه محبوب ترین ترانه ی سروده شده درباره ی تیم پرسپولیس همان ترانه ی دهه ی شصتی خواننده ای به نام فرزین با عنوان پرپسولیس خسته هنوز جای خاصی در بین طرفداران این باشگاه دارد.

 

داریوش خواجه نوری اما مسیر متفاوتی را انتخاب کرد. او قصد داشت ترانه ای با وکال ستارگان تاریخ این باشگاه بسازد و بنابراین تعداد زیادی از بازیکنان و پیشکسوتان این تیم به استودیو دعوت شدند تا تکه شعری را پای ابزار ویژه صدابرداری بخوانند و سپس با میکس شدن صداها، یک بک وکال تاریخی به وجود بیاید. بازیکنانی از نسل های مختلف از ابراهیم آشتیانی، محمود خوردبین و علی پروین گرفته تا ستارگان آن روزهای پرسپولیس که چهره هایی مثل محسن خلیلی و سپهر حیدری و شیث رضایی و میثاق معمارزاده.

 

 

ساخت این ترانه که بیش از ۸ ماه به طول انجامید، با نقش آفرینی اسطوره های زیادی همراه بود. از جمله مهدی مهدوی کیا که در دوره مصطفی دنیزلی به پرسپولیس برگشت و همچنین وحید هاشمیان که فوتبال خود را با پیراهن سرخ ها به پایان رساند که حضور هر دو را امیرحسین خیرخواه با لنز دوربین خود به این شکل ثبت کرده است.

 

 

در موزیک ویدیویی که از این موسیقی هواداری منتشر شد، پیشکسوتان پرسپولیس با موهای سیاه‌تر نسبت به امروز خودنمایی می‌کنند؛ از جمله مجتبی محرمی که دکلمه‌ای چند جمله‌ای را می‌خواند که محتوایش نسبت جالبی با خود او دارد: از پیراهنم عبور کن، به تنم، به جانم و خونم می‌رسی که همچنان سرخ است...»

 

 

چهره هایی که حرفه آن ها خوانندگی نبود و حتی بعضی از آن ها زیر لب هم به ندرت آهنگی را زمزمه کرده بودند. با این حال استودیوی تحت اجاره خواجه نوری در روزهای مختلف چهره های قدیمی و جدید پرسپولیس را پذیرا بود و صدای آن ها را ضبط می‌کرد.

 

 

در این بین حضور علی پروین نیز به عنوان مهم ترین چهره تاریخ باشگاه در نوع خود جالب بود. کسی که در نسخه نهایی به جای دکلمه، دو جمله درباره این ترانه به زبان می‌آورد و سپس نوبت به دکلمه یک شعر از سوی محمود خوردبین می‌رسد که از باسابقه‌ترین پرسپولیسی‌های تاریخ محسوب می‌شود. با این مقدمه ترانه «سرخ بی همتاست» خواجه نوری آغاز می‌شود و او تقریبا وفادار به سبک خود یک آهنگ فوتبالی حماسی را به اجرا در می‌آورد. 

 

 

از این پروژه بزرگ که قرار بود در بازی فینال جام حذفی از آن رونمایی شود، سال ها می‌گذرد اما تصاویری از آن به جای مانده است. تصاویری که بازیکنان و ستاره های پرسپولیس در آن روزها را در حال خوانندگی نشان می‌دهد. آدم هایی که استعدادهای متفاوتی در این کار داشتند؛ یکی مثل شیث رضایی شبیه یک خواننده حرفه ای و یکی مثل میثاق معمارزاده کاملا دور از این حال و هوا. در این بین حضور چهره هایی مثل مصطفی دنیزلی، ایمون زاید و علی دایی در نوع خود جالب توجه است. به خصوص علی دایی که قالب شخصیتی اش به هیچ وجه با کارهایی مثل این جور در نمی‌آید. با این حال این کار حمایت مدیرعامل وقت پرسپولیس را پشت سر خود داشت و در نهایت به سرانجام رسید؛ اگرچه آنطور که انتظار می‌رفت در بین هواداران زمزمه نشد.

 

 

 

 

 

 

 

 

علی دایی علی پروین مهدی مهدوی کیا

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: علی دایی علی پروین مهدی مهدوی کیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

منبع: فوتبال ۳۶۰

tags # علی پروین ، فوتبال سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! اتفاق عجیب که همزمان با انقراض دایناسورها در زمین رخ داد! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟

دیگر خبرها

  • قلعه خواجه لرزید
  • یک‌چهارم نهایی بعد از 20 سال بدون سرخابی‌ها!
  • علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • (ویدئو) روایت جالب فریدون زندی از مشکل داشتن علی پروین با او
  • (ویدئو) واکنش فریدون زندی پس از شنیدن نام علی پروین
  • صدای دایی و مهدوی‌کیا خیلی زود از سکه افتاد!
  • (عکس‌) علی دایی و مهدی مهدوی‌کیا خواننده شدند!
  • نوری: دست خدا را بارها در بازی با پرسپولیس دیدم
  • (تصویر) وقتی علی دایی خواننده شد!
  • ایرالکو با میانگین سنی 26 مقابل پرسپولیس