Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-27@15:45:19 GMT

پیام شهید مطهری آمادگی جهان برای ظهور امام زمان(عج) است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۷۹۲

پیام شهید مطهری آمادگی جهان برای ظهور امام زمان(عج) است

آیت الله عبادی با اشاره به برخی از ویژگی های شخصیتی شهید مطهری، او را یک استاد و معلم بزرگ دانست و گفت: پیام شهید مطهری در راستای آمادگی جهان برای ظهور امام زمان(عج الله) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز(11 اردیبهشت) در دیدار جمعی از اعضای شورای اندیشه ورز بسیج فرهنگیان خراسان جنوبی که به مناسبت روز معلم برگزار شد، ضمن تبریک این روز بزرگ و تشکر صمیمنانه از زحمات معلمان گرانقدر ایران اسلامی در راه ترویج معارف ناب اسلامی و علم آموزی، اظهار داشت: معلمان در ایران اسلامی تلاش هایشان برای تعلم و تربیت دانش آموزان با ایمان همراه است که این موضوع در هیچ جای دنیا وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جمعه بیرجند نگاه معلم ایران اسلامی به علم و تربیت را در مقایسه با سایر نقاط دنیا، متفاوت و همراه با ایمان دانست و افزود: کار و کارگر و علم و معلم در ایران اسلامی بر مبنای آموزه های دینی و فرهنگی و اسلامی صورت می گیرد، اما در سایر نقاط جهان چون این موضوع وجود ندارد می بینیم که علم و کار آنها در راستای اهداف گاها غیر انسانی است.

 

وی هدف از علم آموزی و کار کردن را مهم دانست و ضمن تبریک روز کارگر و تشکر از کارگران زحمتکش کشور، گفت: آنچه به علم و معلم و کار و کارگر ارزش می دهد، وجه دینی و معنوی کار است که در برخی کشورها به دلیل نبود این مشخصه شاهد به خدمت گرفتن علم و کار برای کشتن و قتل انسان‌های بی گناه هستیم.

 

آیت الله عبادی به نمونه هایی از کشتار انسان‌های بی گناه و آوارگی زنان و فرزندان اشاره کرد و این اعمال خبیث را نتیجه همان علم بدون ایمان دانست و اظهارداشت: تمام این کشتارهایی که امروز در دنیا صورت می گیرد و انسانهای بیگناه قتل و عام می شوند، همه اینها علمی و با کار و کارگر و توسط انسانهایی که بدترین نوع درنده هستند، صورت می گیرد.

 

علم و دانشی که در خدمت ظلم و ستم باشد، ارزشی ندارد

وی با تاکید بر اینکه علم و دانشی که در خدمت ظلم و ستم باشد، هیچ ارزشی ندارد، گفت: دنیا چنانچه بخواهد از ظلم و ستم نجات پیدا کند، باید آموزش های آنها با نوع تفکر شهید مطهری صورت گیرد.

 

آیت الله عبادی شهید مطهری را اسوه و الگوی همه معلمان در نظام اسلامی در تمامی زمینه ها به خصوص عرصه تعلم و تربیت دانست و خاطرنشان کرد: دنیای وحشی چنانچه بخواهد به علم و کار خود ارزش بدهد، باید آن علم و کار و معلم و کارگر جهت دار و در راستای رشد انسانها و سیر الی الله فعالیت کنند، در این صورت است که کار و علم و مربی و معلم هم ارزش پیدا می کنند.

 

وی تنها راه علاج مشکلات در دنیا را پیوند دادن ایمان در کارها و آموزش ها دانست و گفت: چنانچه کار همراه با ایمان نباشد، ارزشی نخواهد داشت.

 

امام جمعه بیرجند در بخش پایانی سخنان خود به برخی از ویژگی های شخصیتی شهید مطهری اشاره کرد و او را یک استاد و معلم بزرگ دانست و افزود: پیام شهید مطهری در راستای آمادگی جهان برای ظهور امام زمان(عج الله) است.

 

آیت الله عبادی یکی از ویژگی های برجسته شهید مطهری را علاقه زیاد به علم و دانش و تلاش برای بدست آوردن دانش، آن هم در شرایط سخت حکومت رضاخانی عنوان کرد و گفت: ایشان از چهار سالگی مکتب رفتن را شروع کرد و آنقدر عاشق علم بود که قبل از طلوع خورشید جلوی مکتب حاضر می شد.

 

وی خاظرنشان کرد: شهید مطهری از خداوند مقام عالی را طلب کرد؛ اما پروردگار بلند مرتبه به او مقام متعالی را داد.

 

 

 

پایان پیام/404

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بزرگداشت روز معلم ظهور امام زمان عج شهید مطهری آیت الله عبادی ایران اسلامی شهید مطهری علم و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد

ایسنا/تهران امام جمعه شهرستان شهریار گفت: معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی، ولایتمداری، آرمان خواهی، خودسازی، تولید فکر و توانایی تبدیل تهدید به فرصت را داشته باشد که باید بدانیم معلم تراز در انقلاب اسلامی علامه شهید مرتضی مطهری است.

حجت الاسلام والمسلمین سید حسین حسینی نوری در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار کرد: ۱۲ اردیبهشت ماه شهادت علامه مرتضی مطهری و روز معلم نامگذاری شده است. شهید مطهری فقط یک فرد نبود. بلکه یک مکتب، گفتمان و جریان بود برای همین است که دشمن این شخصیت گرانقدر را ترور کرد. 

وی در ادامه افزود: دلیل تبدیل این عالم بزرگ به مغز متفکر جهان اسلام تقوا، تلکیف‌مداری و تکلیف‌شناسی، اسلام‌شناسی و پایبندی به اسلام، موقعیت‌شناسی و میدان‌شناسی ایشان بود. 

حجت‌الاسلام حسینی نوری با اشاره به روز کارگر و دیدار اخیر مقام معظم رهبری (مدظله العالی) با این عزیزان اظهار کرد: فرق بین ما و دیگر نظام‌های دنیا این است که آن‌ها کارگر را به عنوان یک ماشین کار تصور می‌کنند اما در اسلام نفس کار ارزشمند است و اگر کسی در مسیر کار شرافتمندانه و به دست آوردن رزق و روزی حلال جان خود را از دست دهد، ارزش یک شهید را دارد.

امام جمعه شهرستان شهریار با اشاره به روز شوراها خاطرنشان کرد: ۹ اردیبهشت ماه روز شوراها است. اسلام اهمیت زیادی به امر شورا و مشورت قائل شده است و عقل جمعی را برتر از عقل فردی می‌داند. از وظایف مهم شورا در شهر، انتخاب شهردار، نظارت، پژوهش، برنامه ریزی و تصویب بودجه، ارائه خدمت به مردم و نظارت بر عملکرد شهردار و شهرداری‌ها است.

وی در پایان افزود: متاسفانه در کشور ما برخی از شوراها با اهداف اصلی و قانونی خودشان فاصله دارند و سیاست زده شده اند که باید از این فضا خارج شده و خدمات بهتری به مردم ارائه دهند. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آیت‌الله مطهری فیلسوف زمان و یکی از متفکرین انقلاب بود
  • تاکید امام جمعه فسا بر حل مشکل بیمه کارگران
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • شهید مطهری الگو و نمونه معلم تراز انقلاب اسلامی است
  • شهید مطهری زمان شناس و با بصیرت بود
  • گلایه امام جمعه یاسوج از فرسودگی ناوگان حمل و نقل شهری یاسوج
  • معلم تراز در جمهوری اسلامی باید روحیه انقلابی و جهادی داشته باشد
  • شناساندن حضرت حجت(عج) به جهانیان؛ اولین گام ظهور
  • پیام های تسلیت در پی درگذشت همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد