Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@11:57:00 GMT

جهش تولید بدون نوین شدن افکار مدیریتی امکان ندارد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۸۷۱

جهش تولید بدون نوین شدن افکار مدیریتی امکان ندارد

فتح الله حقیقی روز پنجشنبه در جلسه شورای اداری استان که به صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد، افزود: الزمات مدیریتی جهش تولید در عمل باید برای تحقق این مهم مورد توجه و استفاده قرار گیرد.

وی به لزوم بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان در مدیریت ها اشاره کرد و اظهار داشت: دستگاههای اجرایی تا پایان اردیبهشت باید ۲ نفر از کارکنان جوان خود را برای آموزش کاربردی و عملیاتی ۲ ماهه جهت آمادگی برای مدیریت ها به سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حقیقی به ضرورت وارد کردن بخش خصوصی در تصمیم گیری ها اشاره کرد و افزود: نباید فقط در شعار متوقف بمانیم بلکه لازم است بخش خصوصی را جدی بگیریم و به صورت جدی نیز از توان آن بهره ببریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تصمیم سازی ها باید از ظرفیت های نهادهای مدنی نیز استفاده کنیم.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسوولان باید تکیه گاه درد و آلام مردم باشند، اظهار داشت: در این شرایط که مردم تحت تاثیر شیوع کرونا آسیب زیادی دیده اند، نباید شغل و مسوولیت مدیران، صورت عادی به خود بگیرد که اگر چنین شود، شعارها زیاد و تکریم مردم، ضعیف می شود.

وی با بیان اینکه تصمیم گیری ها نباید در شرایط احساسی اتقاق بیفتد، اظهار داشت: باید به تبعات تصمیم ها توجه کنیم.

حقیقی همچنین خاطرنشان کرد: نباید وظایف دستگاهها با این فرض که با شیوع ویروس کرونا مواجه شده ایم، رها شود بلکه وظایف دستگاهها و مدیران در جای خود باقی است و با قدرت تمام و با رعایت پروتکال ها باید انجام شود.

وی با بیان اینکه مدیران باید گزارش عملکرد خود را به مردم بدهند، گفت: دستگاههای اجرایی تا پایان اردیبهشت جاری فرصت دارند عملکرد سال گذشته خود را برای انعکاس در  پروتال استانداری و رسانه ها ارائه کنند.

حقیقی افزود: در سال جاری نیز مدیران باید هر سه ماه یکبار گزارشی از عملکرد دستگاههای اجرایی را به اطلاع مردم برسانند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تبریک سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت: اکنون طی بیش از ۴۰ دهه از حیات انقلاب اسلامی همه بر اثرگذاری سپاه واقف شده اند و در زمان حاضر نیز جایگاه و نقش سپاه در مقابله با شیوع کرونا بسیار ویژه و موثر است.

وی به موفقیت های به دست آمده در حوزه های مختلف در استان طی سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: توفیق های به دست در حوزه رونق تولید و اشتغال زایی در سایه تلاش و هماهنگی همه دستگاههای اجرایی بود.

حقیقی با بیان اینکه سال گذشته زنجان در شاخص امنیتت سرمایه گذاری، رتبه دوم و در شاخص بهبود فضای کسب و کار، رتبه سوم کشور را کسب کرد، افزود: نرخ مشارکت اقتصادی در استان در سال ۹۸ از میزان ۴۲ درصد به رقم ۵۰ درصد افزایش یافت در حالی که میانگین کشوری ۴۰.۶ درصد بود و در این شاخص نیز زنجان جایگاه دوم را در کشور از آن خود کرد.

استاندار حل موضوع پسماند روی به نفع مردم را از دیگر موفقیت های به دست آمده در استان برشمرد و افزود: در موضوع حل مسائل باغ شهرها نیز ورود جدی شده است و گزارش آن به اطلاع مردم خواهد رسید.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به سفر ۷۹ مسوول ملی به استان در سال گذشته اشاره کرد و افزود: ۱۴۵ دیدار نیز برای پی گیری حل مشکلات استان با مقامات ملی انجام شد که نتیجه چنین اقداماتی مطرح کردن هر چه بیشتر ظرفیت های استان بود.

بیش از ۱۲ هزار نفر در زنجان در سال ۹۸ صاحب شغل شدند

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه سال گذشته ۶ هزار و ۱۲۶ نفر به تعداد بیمه شدگان اجباری استان اضافه شد، گفت: همچنین با احتساب افراد جدیدی که جایگزین ۶ هزار بازنشسته شدند، سال گذشته در مجموع برای ۱۲ هزار و ۱۲۶ نفر در استان شغل ایجاد شد.

حقیقی افزود: در سال ۹۸، میزان بخشودگی جرایم مالیاتی از رقم یک هزار و پنج میلیارد تومان سال ما قبل آن با فزایش ۱۳۰ درصدی به رقم ۲ هزار ۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه درسال گذشته میزان پرداخت تسهیلات پرداختی به حوزه تولید و اشتغال نیز ۳۷ درصد رشد داشت، افزود: در زمینه جذب اعتبارات از محل تبصره ۱۸ بودجه نیز، زنجان رتبه پنج کشور را در بین استان های کشور به دست آورد.

حقیقی بهره بردای از هفت واحد تولیدی بزرگ و نیز به چرخه فعالیت بازگرداندن ۲۷ واحد را از دیگر موفقیت ها در سال گذشته عنوان کرد و افزود: علاوه بر این موارد مشکلات واحدهایی همچون نخ تایر صبا و ایران ترانسفو نیز با پیگیری های انجام شده، حل شد.

وی به استخدام ۳۰۰ نیروی بومی استان در شرکت ایران ترانسفو در سال ۹۸ اشاره کرد و گفت: امسال نیز ۳۰۰ نیروی بومی دیگر همچون سال گذشته از طریق آزمون و مصاحبه در این واحد تولیدی و صنعتی جذب می شوند.

استاندار زنجان در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای موفق طرح غربال گری بیماری کرونا در این استان اشاره کرد و گفت: این اقدام که به صورت پایلوت در زنجان اجرا شد، میزان شیوع بیماری را کاهش داد.

مردم استان زنجان در رزمایش مواسات و همدلی خوش درخشیدند

نماینده ولی فیقه در استان و امام جمعه زنجان نیز در این جلسه در سخنانی به اجرای رزمایش  مواسات و همدلی در استان اشاره کرد و گفت: مردم استان در این حرکت خوش درخشیدند و در همه شهرستان ها، در مساجد، با حضور خیران و نیروهای مردمی کارهای شایسته ای در این خصوص انجام می شود.  

حجت الاسلام علی خاتمی افزود: بانک اطلاتی لازم برای یاری رسانی به جامعه هدف تهیه شده و گروه های مردمی در رساندن کمک ها، لازم است در هماهنگی با این بانک اطلاعات باشند.  

وی در بخش دیگری از سخنان خود با گرمیداشت یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس به عملیات بیت المقدس اشاره کرد و اظهار داشت: این عملیات از شاخص ترین عملیات های دوران دفاع مقدس بود که به آزاد سازی خرمشهر منجر شد.  

امام جمعه زنجان گفت: استان زنجان در این عملیات ۱۵۳ شهید و ۲۰۰ جانباز و مجروح را تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرد.  

برچسب‌ها جهش تولید استانداری زنجان فتح‌الله حقیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جهش تولید استانداری زنجان فتح الله حقیقی جهش تولید استانداری زنجان فتح الله حقیقی دستگاههای اجرایی سال گذشته سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ جعفری به رتبه نخست زنجان در شاخص نرخ مشارکت اقتصادی در کشور اشاره کرد و گفت: از جمعیت یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفری استان ۸۳۰ هزار نفر از جمعیت در سن کار هستند و نرخ مشارکت اقتصادی استان در فصول گذشته به طور میانگین بالاتر از ۵۰ درصد بوده است.

وی ادامه داد: اقتصاد استان پاسخگوی مشارکت اقتصادی افراد جویای کار است و متناسب با رشد اقتصادی استان، شمار بیمه شدگان اجباری در زنجان از ۱۱۲ هزار نفر به مرز ۱۳۴ هزار نفر رسیده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان در بخش دیگری از سخنان خود به روند نزولی حوادث ناشی از کار در استان اشاره کرد و ادامه داد: سالانه بیش از هشت هزار بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام می‌شود و با اینکه حجم کارگاه‌های عمرانی با اجرای پروژه نهضت ملی مسکن در استان افزایش یافته، در سایه تقویت نظارت ها، حوادث کارگری روند کاهشی داشته است.

دیگر خبرها

  • سهم زنجان از تولید ناخالص داخلی کشور افزایشی است
  • بدون آرام‌سازی اقتصاد امکان انجام هیچ کاری نیست
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • پیشرفت علمی بدون داشتن علوم پایه قوی امکان پذیر نیست
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذی‌ربط امکان‌پذیر است
  • حفاظت از اراضی کشاورزی با مشارکت مردم و دستگاه‌های ذیربط امکان‌پذیر است
  • تولید نان کامل در ۱۵ واحد نانوایی در استان زنجان
  • شهید «مطهری» طراح اندیشه تمدن نوین اسلامی است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست