Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-30@04:36:39 GMT

هجوم آفت جوانه خوار به جنگل های بلوط لرستان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۱۹۱

هجوم آفت جوانه خوار به جنگل های بلوط لرستان

نجفی از هجوم ۱۸ نوع آفت جوانه خوار به جنگل های استان خبرداد و گفت: تحقیقات میداتنی برای مقابله با این آفت آغاز شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «شیرزاد نجفی» امروز(11 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران، با اشاره هجوم آفت جوانه خوار به جنگل های استان، گفت: چهار کانون بحران در لرستان شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل منابع طبیعی استان لرستان با اشاره به آغاز  تحقیقات میدانی برای کنترل و مبارزه با این آفت، گفت: تاکنون 18 نوع آفت جوانه خوار بلوط در جنگل های بلوط استان لرستان شناسایی شده است.

 

وی افزود: با بررسی های به عمل آمده هم اکنون حدود 20 هکتار از جنگل های بلوط لرستان مورد هجوم آفت جوانه خوار قرار گرفته است.

 

نجفی افزود: هم اکنون چهار کنون بحران در شهرستان های چگنی، خرم آباد، دورود و سلسله در خصوص آفت برگ خوار در استان لرستان شناسایی شده و اقدامات لازم برای مبارزه با این آفت آغاز شده است.

 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری لرستان با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از جنگل‌های بلوط لرستان در مناطق صعب العبور قرار دارند، افزود: تلاش می شود با استفاده از بالگرد این جنگل ها سم پاشی شوند.

 

وی با اشاره به اینکه سم پاشی با بالگرد نیازمند تخصیص اعتبار است، گفت: برای این مهم حداقل نیاز به اعتباری معادل ۱۰ میلیارد تومان اعتبار است.

 

مدیرکل منابع طبیعی لرستان با بیان اینکه هم اکنون عملیات سم پاشی مناطق آفت زده جنگلی با استفاده از تراکتور انجام می شود، افزود: تاکنون حدود 300 هکتار از جنگل های آفت زده لرستان سم پاشی شده است.

 

گفتنی است، جنگل های بلوط لرستان سالهاست با پدیده زوال مواجه بوده و هرسال بخشی از درختان جنگلی به دلایل ناشناخته ای از بین می روند.

 

صیانت از جنگل ها به عنوان سرمایه ملی نیازمند توجه جدی و تخصیص اعتبار است.

پایان پیام/85

منبع: شبستان

کلیدواژه: آفت زوال جنگل های بلوط جنگل های بلوط لرستان آفت جوانه خوار سم پاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع

به گزارش جام جم انلاین البرز، اصغر بیات مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز با اشاره به اینکه بازنگری در تعاریف درجه بندی مراتع یک ضرورت است و تعاریف گذشته از درجه بندی نتوانسته است شرایط واقعی مراتع را نشان دهد گفت: تعاریف جدید باید به گونه‌ای باشد که ضمن جامع بودن بتواند وضعیت واقعی مراتع را بیان کند.
وی همچنین با اشاره به تبصره یک ماده ۳۱ ق. ح. ب که اجاره مراتع غیر مشجر درجه یک را برای مصارف غیر کشاورزی ممنوع کرده است افزود تعاریف دقیق درجه بندی مراتع می‌تواند زمینه ساز حفاظت از مراتع باشد.

این مقام مسئول ضمن قدردانی از حضور اساتید دانشگاه تهران و موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور در این جلسه، استفاده از ظرفیت بخش آموزش و تحقیقات در همفکری و همکاری با بخش اجرایی را دارای اهمیت توصیف کرد.
گفتنی است اساتید دانشکده منابع طبیعی دانشگاه تهران آقایان دکتر ارزانی، دکتر آذرنیوند، دکتر جعفری، دکتر طویلی، آقای دکتر جنیدی از دانشگاه کردستان، سرکار خانم دکتر نادیا کمالی از موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع در این جلسه حضور یافته و ضمن بررسی موضوع در خصوص عوامل موثر در درجه بندی مراتع نظرات فنی خود را ارائه کردند.

دیگر خبرها

  • حمله صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صد‌ها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • یورش صدها شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی در آخرین روز عید یهودی
  • سوسکچه‌ بلوط ؛ پینوکیو دنیای حشرات! (عکس)
  • (ویدئو) غذا خوردن یک شوکا در دل جنگل‌های هیرکانی
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل هجوم مهاجران به ایرلند
  • بازنگری تعاریف درجه بندی مراتع
  • هجوم ملخ‌ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • مذاکره بامزه محیط بان با خرس در جنگل‌ مازندران
  • نگرانی از هجوم گردوغبار به ۴ استان