Web Analytics Made Easy - Statcounter

پروژه ۲۲ هزار هکتاری شبکه‌ اصلی آبیاری و زهکشی فکه در شهرستان دهلران افتتاح شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، پروژه ۲۲ هزار هکتار شبکه‌های اصلی آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در شهرستان دهلران با دستور رئیس‌جمهور و حضور وزیر نیرو به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

برای کانال انتقال آب و شبکه آبیاری و زهکشی تحت فشار فکه در دهلران ۹۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صورت گرفته که ۳۰۰ میلیارد تومان آن از منابع دولتی و مابقی به ارزش ۵۰ میلیون یورو از بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پروژه که کار احداث آن در سال ۸۵ آغاز شده برای پنج هزار و ۵۰۰ نفر به‌صورت مستقیم فرصت اشتغال ایجاد می‌کند.

پروژه مزبور شامل شبکه آبیاری فکه به مساحت ۲۲ هزار هکتار در قالب چهار واحد عمرانی، کانال انتقال آب به طول ۴۰ کیلومتر و با ظرفیت انتقال ۱۴.۶ مترمکعب در ثانیه، لوله‌گذاری به میزان ۱۶۲ کیلومتر GRP ، ۳۶ کیلومتر پلی اتیلن، ۱۹۸ کیلومتر جاده سرویس و ۹۰۰ سازه فنی و هیدرولیکی است.

این پروژه با هدف تثبیت کانون‌های جمعیتی در حاشیه مرز و توسعه کشاورزی در منطقه مرزی و محروم دهلران به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: آبیاری و زهکشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند

ایسنا/ایلام مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای ایلام گفت: سد «کنجانچم» هم اکنون ۳۵ میلیون متر مکعب آب ذخیره در مخزن دارد که عمدتاً از ورودی آب سامانه گرمسیری تأمین شده است.

«صادق علیمرادی» با حضور در ایسنا در این خصوص اظهار کرد: آبگیری اولیه این سد از دو سال پیش از محل روان آب‌های خود سد آغاز شده بود و از آذر ماه سال قبل با ورود آب سامانه گرمسیری به میزان ۳ متر مکعب بر ثانیه به سد، به منبع عظیمی برای زمین‌های کشاورزی دشت مهران تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جاری بخشی از این آب ذخیره را از طریق شبکه آبیاری کنجانچم به شبکه بزرگ آبیاری مهران تخصیص دادیم افزود: آب سد از طریق دریچه‌های کشاورزی برای ورود به شبکه‌های آبیاری رهاسازی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان ایلام در خصوص شبکه‌های آبیاری استان نیز گفت: کل زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان حدود ۸۶ هزار هکتار است و با بهره‌برداری از سامانه گرمسیری، ۱۸ هزار هکتار، به زمین‌های کشاورزی تحت پوشش شبکه‌های آبیاری استان اضافه می شود.

انتهای پیام 
 

دیگر خبرها

  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • افزایش دبی آب در شبکه آبیاری دشت قزوین
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی تجهیز و تکمیل چاه و خط انتقال آب تم‌تم در شهرستان جوانرود
  • تکمیل واحد‌های ۲۷ هکتاری تا چند ماه آینده
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه آبرسانی به شهر جوانرود
  • سد کنجانچم دشت مهران پرآب شد
  • وصل مجدد برق روستای تختان در شهرستان دهلران
  • مشکل تامین برق روستای سیل زده«تختان» دهلران حل شد
  • سد کنجانچم دشت مهران را آبیاری می‌کند