Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-28@19:56:46 GMT

ترمیم بزرگ‌ترین شکاف‌های لایه ازن با شیوع کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۵۹۹

ترمیم بزرگ‌ترین شکاف‌های لایه ازن با شیوع کرونا

با کاهش فعالیت‌های صنعتی انسان در پی وضع قوانین بهداشتی و همچنین تاثیر ویروس کرونا بر روی کارکرد کارخانه‌ها، لایه ازن توانست سریع‌تر از حالت عادی خود را ترمیم کند.

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، پس از به وجود آمدن سوراخی بر سطح لایه ازن، شرایط نامتعارفی در قطب شمال و شرایط آب‌وهوایی دنیا پیش آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از همین جهت برای کنترل شرایط و آگاهی از تثیرات این موقعیت، سازمان‌های مرتبط با هوا-فضا همواره توسط ماهواره‌های خود میزان پیشرفت سوراخ ایجاد شده در لایه ازن را مورد بررسی قرار می‌دهند. این شرایط همواره رو به پیشرفت بود تا این که حالا پس از ماه‌ها شیوع ویروس کرونا به نظر می‌آید که لایه ازن باری دیگر به حالت مناسب خود بازگشته است.

تاثیر ویروس کرونا بر ترمیم لایه ازن

لایه ازن مانند یک پوشش محافظ برای زمین در برابر نور خورشید است و مانع ورود اشعات مضر به داخل زمین می‌شود. شناخته شده‌ترین و یکی از بزرگ‌ترین شکاف‌های ایجاد شده بر روی این لایه نیز در منطقه قطب شمال قرار دارد. این لایه که همواره تحت نظارت سازمان امنیت هواشناسی جهانی و دیگر مراکز مرتبط با هوا فضا قرار داشت هفته پیش به صورت ناگهانی مراحل ترمیم خود را به تکمیل کرد. در پی این موضوع مرکز هواشناسی جهانی در اروپا طی اعلامیه‌ای اظهار کرد: " شکاف مشهور در قطب شمال به صورت پیش‌بینی نشده‌ای ترمیم شد و به حالت عادی در آمد. بر طبق بررسی ماهواره‌ها، ما متوجه شدیم که این مشکل جهانی هفته گذشته برطرف شد".

گفتنی است که پیش از این، شکاف مذکور به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و ماندگارترین شکاف‌ها شناخته می‌شد و انتظار می‌رفت مدت زیادی بر روی لایه ازن حضور داشته باشد. حالا که سوراخ ایجاد شده توانست خودش را ترمیم کند، نگرانی‌ها تنها بر روی شکاف Antarctia باقی می‌ماند.

با این حال که شکاف مورد نظر نیز به دلیل کاهش فعالیت انسان در پی شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های جهانی برای تولید مواد سمی، رو به بهبود قرار دارد. همچنین لازم به ذکر است که به طور معمول هر شکاف و یا سوراخ ایجاد شده بر روی سطح لایه ازن مدتی طولانی، مطابق با چند دهه را برای بهبود خود طی می‌کند. از این رو می‌توان گفت مشاهده ترمیم لایه ازن انری نادر و غیرمعمول است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: آنا

کلیدواژه: شیوع کرونا لایه ازن تاثیر ویروس کرونا ویروس کرونا ایجاد شده لایه ازن بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد،  صلواتی با اشاره به نشست و فرورفتگی برخی قبور خلدبرین یزد در اثر بارندگی، گفت: معمولا بعد از هر بارندگی شدید قبور واقع در بلوک‌های قدیمی (معراج‌ها) به علت پائین‌تر بودن از سطح معابر و عدم امکان دفع آب‌های سطحی و ساخت و ساز قبور قدیم با مصالح (خشت و.) دچار تخریب و فرورفتگی می‌شوند که معمولاً یک یا دو روز بعد از بارندگی این فرورفتگی‌ها مشخص می‌شود.   وی افزود: با شناسایی تخریب و فرورفتگی قبور و پس از اینکه این محدوده قابل تردد باشد، ظرف یک یا دو روز با ماسه بادی قبور آسیب‌دیده پر می‌شود و سنگ‌های قبور روی ماسه بادی‌های هم سطح شده قرار می‌گیرد.   رئیس سازمان مدیریت آرامستان‌های شهرداری یزد با بیان اینکه موارد مربوط به بارندگی اخیر ان‌شاءالله تا یکشنبه رفع می‌شود، یادآور شد: در این موارد حق با مردم هست و ما وظیفه داریم در حداقل زمان ممکن این نقص را برطرف کنیم.

دیگر خبرها

  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • ممنوعیت تردد از محور فیروزکوه - دماوند
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • آیا اعتراضات دانشجویی باعث تغییر سیاست آمریکا می‌شود؟
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • افزایش میزان فرونشست‌های زمین همزمان تشدید بارندگی‌ها
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود