Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:55:12 GMT

کارگران، سرمایه و ثروت ملی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۷۱۰

کارگران، سرمایه و ثروت ملی کشور هستند

استاندار گیلان جامعه کارگری را سرمایه و ثروت ملی عنوان و کارگران را تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشور دانست و گفت: تلاش‌های مضاعفی که در جریان شیوع کرونا در واحدهای تولیدی برای رفع نیاز جامعه به اقلام بهداشتی از سوی کارگران شریف صورت گرفت، مایه مباهات و غرورانگیز است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ارسلان زارع ظهر امروز در نشستی با نمایندگان تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و بازنشستگان استان در سالن جلسات استانداری با تبریک ماه مبارک رمضان و هفته کار و کارگر به فعالان این عرصه اظهار کرد: برای قدردانی از تلاش‌های جامعه کارگری برای چرخه تولید و توسعه استان نباید به یک روز یا یک هفته بسنده شود بلکه با توجه به تلاش‌های این قشر شریف و زحمتکش، قدرشناسی از آنان که سرمایه و ثروت ملی کشور هستند؛ باید همواره و همیشگی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه متأثر از سیره ائمه اطهار به‌ویژه مولای متقیان امام علی (ع) کار، تلاش و کوشش فخر زندگی است، گفت: کارگران افتخارآفرینان ایران عزیز هستند چراکه آنان تلاشگران واقعی صحنه تولید و رونق اقتصادی کشورمان بوده و کوشش‌های مؤثرشان در این عرصه، به‌مثابه فداکاری، ایثار و جهاد است.

به گفته نماینده عالی دولت در گیلان، در جریان شیوع کرونا، در مناطق مختلفی از ایران و گیلان سرفراز، اقشار مختلف به‌ویژه تولیدکنندگان و کارگران در روزهای نخستین که به اقلام و ملزومات بهداشتی بیش از گذشته احساس نیاز شد، آستین‌ها را بالا زده و کمر همت به تولید بستند که مایه مباهات و غرورانگیز است.

زارع با تأکید بر اینکه بایستی واقعیت‌های زندگی کارگران را بشناسیم و برای بهبود و پیشرفت امور آنان به‌ویژه امنیت شغلی‌شان برنامه‌ریزی کنیم، افزود: برای تحقق این برنامه‌ریزی‌ها نیازمند هم‌افزایی در بخش‌های مدیریتی هستیم و نمی‌توان تنها از طریق دولت انتظار داشت بلکه یک کار جمعی را می‌طلبد.

استاندار گیلان با بیان اینکه اگر کارفرما، تولید و صنعت بتوانند این چرخه را بچرخانند، شغل کارگر می‌تواند تداوم یابد، گفت: چرخه سرمایه‌گذاری، تولید و رشد اقتصادی باید به تأمین رفاه برای کارگران بیانجامد و در سایه این جهت‌گیری می‌توان به آینده امیدوار بود.

وی با اشاره به شعارهای نام‌گذاری شده از سوی رهبر معظم انقلاب طی پنج سال اخیر تحت عناوین اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال، حمایت از کالای ایرانی، رونق تولید و جهش تولید تصریح کرد: در همه عناوین؛ مؤلفه امید، حلقه اتصال و نیل به موفقیت است چراکه کوشش و کار باروحیه و نشاط در کنار برنامه‌ریزی حول محور کارفرما و کارگر، زمینه‌ساز موفقیت خواهد بود.

زارع رویکرد کشور برای رفع مشکلات کارگران خصوصاً در سال جاری و با توجه به تبعات ناشی از کرونا را تحقق جهش تولید بر مبنای فعالیت، کار، تولید و اشتغال عنوان کرد و افزود: در این مسیر همه توان خود را در جهت تحقق شعار سال و با حمایت‌های دولت از فعالان بخش خصوصی به‌ویژه تولیدکنندگان به کار می‌گیریم.

استاندار گیلان با اشاره به بازدید از واحدهای تولیدی برای اهتمام به شنیدن مسائل کارگران در کنار کارفرمایان و تولیدکنندگان گفت: جامعه کارگری، همواره با نظام جمهوری اسلامی همراه و در مناسبت‌های مختلف پیشگام بوده و بر این اساس قدردان تلاش‌های همیشگی کارگران، تشکل‌های کارگری و درک والای آنان نسبت به شرایط زمانی کنونی هستیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران گیلان سرمایه تولید روزکارگر زارع استاندار گیلان سرمایه ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید

به گزارش خبرنگار مهر، تیمور پورحیدری بعد از ظهر سه شنبه در حاشیه اففتاح یک شرکت غذایی اظهار کرد: نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید امروز به بهره برداری رسید.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان با بیان اینکه این استان در تولید و فرآوری صنایع غذایی در سطح کشور سرآمد است، افزود: استان گیلان را می توان به عنوان یکی از قطب های صنایع غذایی کشور نام برد.

وی با اشاره به افتتاحیه امروز و سرمایه گذاری ۳۲۰ میلیارد ریالی ادامه داد:: این واحد صنعتی در فاز اول تولید انواع آبمیوه توانسته است زمینه اشتغال مستقیم افزون بر ۲۰ نفر از جوانان گیلانی را فراهم آورد.

مدیرکل صمت گیلان ضمن تحسین سرمایه گذاری انجام شده توسط بخش خصوصی تصریح کرد: این سرمایه گذاری نشان از مشارکت مردم در راستای تحقق شعار سال و عمل به فرمان مقام معظم رهبری می باشد که کاملاً مورد حمایت است.

کد خبر 6093396

دیگر خبرها

  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • مردم سیستان و بلوچستان باید از ثروت‌های استان بهره‌مند شوند
  • کارگران پیشروان میدانی تولید ثروت هستند
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • تجلیل از ۳۰ نفر از جامعه کار و کارگری گیلان
  • ضرورت توجه به کارگران نخبه و نخبگی در جامعه کارگری
  • «کارگران» تلاشگران عرصه اقتصادی کشورمان هستند