Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@07:29:50 GMT

تصمیمی درباره درختان افتاده کف جنگل های شمال گرفته نشد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۸۵۵

تصمیمی درباره درختان افتاده کف جنگل های شمال گرفته نشد

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود منصور ظهر پنجشنبه در حاشیه نشست طرح‌های آبخیزداری در چالوس با اشاره به وجود دو دیدگاه درباره درختان افتاده در کف جنگل‌ها اظهار داشت: یک دیدگاه معتقد است وجود این درختان افتاده سبب بروز مشکلاتی مانند آفات و بیماری‌ها و یا آتش سوزی‌ها می‌شود و دیدگاه دیگر بر این عقیده است که درختان افتاده به مرور به چرخه طبیعت باز می‌گردند اما تاکنون تصمیمی درباره این درختان گرفته نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم تا با نظر کارشناسی به اجماع برسیم و برای سرنوشت درختان تصمیم گیری کنیم، در حال حاضر تصمیمی در این بخش گرفته نشده است.

وی همچنین طرح تنفس جنگل را یکی از بنیادی‌ترین و ارزشمندترین اقدامات در راستای صیانت از جنگل‌های خزری و شمال بیان کرد و گفت: این قانون در قالب طرح توقف بهره برداری و اجرای طرح جایگزین در جنگل‌های شمال اجرایی شده است.

منصور با اشاره به اینکه اجرای قانون تنفس جنگل به خوبی انجام می‌شود، گفت: دولت تاکنون برای حل مشکلات نیروهای حفاظتی اقدامات خوبی داشته است.

سرپرست سازمان جنگل‌ها به وجود ۱۴۰ حوضه آبخیزداری در جنگل‌های هیرکانی اشاره کرد و گفت: طرح نیمه تفصیلی توسعه پایدار جنگل‌های شمال تا دو ماه آینده آماده می‌شود و در حال حاضر مشاوران در حال دریافت خروجی و تلفیق لایه‌های مطالعاتی طرح هستند.

وی یادآور شد: این طرح پس از نهایی شدن به ادارات منابع طبیعی در شمال ابلاغ می‌شود.

کد خبر 4913773

منبع: مهر

کلیدواژه: مسعود منصور سازمان جنگل ها مراتع و آبخیزداری کشور جنگل ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام قزوین شیوع کرونا کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات جهش تولید گرگان گردشگری درختان افتاده جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۸۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مومنی: آتش به جنگل نرسید

ایسنا/گیلان رئیس سازمان آتش‌نشانی نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت با اشاره به اعزام تیم‌های آتش‌نشانی این شهر در پی آتش‌سوزی در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت، گفت: تیم عملیاتی آتش نشانی با مهار آتش سازه‌های چوبی، ارتباط آن را با جنگل قطع کرد.

شهرام مومنی امروز ۱۳ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه طبق اطلاع حاصله حوالی ساعت هشت دقیقه بامداد پنج شنبه ۱۳ اردیبهشت آتش سوزی گسترده‌ای در روستای توریستی امام زاده ابراهیم شفت به مرکز فرماندهی آتش نشانی رشت اطلاع داده شد، اظهار کرد: سریعا هماهنگی‌ها با مدیریت بحران و شهردار رشت صورت گرفت و تیم به محل حادثه اعزام شد.

وی افزود: با توجه به وجود ساختمان‌های چندین طبقه با سازه چوبی که اکثرا دارای سقف‌ها و بدنه‌های چوبی بهم چسبیده بودند، پس از اعزام  تلاش آتش نشانان تلاش برای مهار آتش انجام شد.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رشت با بیان اینکه آتش نشانان تیم‌های نخست اعزامی از شفت و احمد سرگوراب بودند، گفت: سریعا دو خودروی عملیاتی آبرسان به همراه ۶ آتش نشان و یک افسر ارشد از آتش نشانی رشت به منطقه اعزام شدند.

مومنی با بیان اینکه تلاش آتش نشانان پس از مهار آتش برای قطع ارتباط آتش سازه‌های چوبی با جنگل بود و از این مهم جلوگیری به عمل آمد، تصریح کرد: علت حادثه و میزان خسارت توسط دستگاه‌های مرتبط و کارشناسان در دست بررسی قرار دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • عملیات جستجو و نجات ۱۵ گردشگر مفقود شده در جنگل های نوشهر
  • عضو ارشد حماس: آمریکا نتانیاهو را تحت فشار قرار دهد تا تصمیمی سیاسی بگیرد که منجر به توافق آتش بس شود/ رژیم صهیونیستی به دلایل سیاسی داخلی هنوز نتوانسته تصمیم لازم برای رسیدن به توافق را اتخاذ کند
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • اسراییل در باتلاق غزه گیر افتاده است
  • سکانس‌هایی از فیلم جنگل پرتقال
  • چه اتفاقی برای یسنا افتاده بود؟ / احضار چند مظنون
  • مبارزه با طرح آفت جوانه خوار درختان بلوط در فلارد
  • مومنی: آتش به جنگل نرسید
  • مطالعات  طرح جامع جنگل کاری نالشکینه بوکان
  • رییس صداوسیما: سریال حشاشین بر اساس تحریف تاریخ اتفاق افتاده؛ ساترا برای پخشش تذکر داد و سکوها هم در همین راستا اقدام کردند/ نمره صداوسیما در حوزه کار روی مساله عفاف و حجاب خیلی بالا نیست