Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@16:05:56 GMT

استعدادسنجی سگ‌های بلاصاحب برای کنترل بحران یا نگهبانی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۹۲۲

استعدادسنجی سگ‌های بلاصاحب برای کنترل بحران یا نگهبانی

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی مفاخریان در جلسه کمیته علمی کنترل حیوانات شهری با تاکید بر این که کنترل سگ‌ها نیاز به مدیریت چند جانبه دارد، اظهار کرد: ملاحظاتی که در خصوص استانداردهای محیط شهری و تغییرات در اکولوژی شهری وجود دارد باعث می‌شود تا رویکرد کنترل جمعیت سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر اهمیت پیدا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این در حالی است که هم اکنون نظرات متناقضی درباره روش اجرایی این امر وجود دارد و این نظرات با توجه به رویکرد اصلی حمایت از حیوانات، محیط زیست شهری یا حیات وحش تقسیم بندی می‌شود.

مدیر عامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر بر لزوم اتخاذ یک رویکرد علمی برای کنترل سگ‌های بدون صاحب در پایتخت تاکید کرد و افزود: ما به دنبال یک رویکرد علمی هستیم و برای این امر به کمک متخصصان موضوع نیاز داریم. در واقع به دنبال راه حلی هستیم که افزایش جمعیت سگ‌ها در شهر را بدون یوتانایز و به صورت کاربردی کنترل کنیم.

مفاخریان با بیان این که رسیدن به الگوی مناسب و علمی برای کنترل سگ‌های پایتخت می‌تواند الگویی برای سایر شهرهای ایران شود، گفت: این الگوی مناسب باید علاوه بر کنترل جمعیت سگ‌ها، به آسیب‌های احتمالی به محیط شهری هم توجه ویژه داشته باشد. در این مسیر کمیته علمی باید بازوی مشورتی شهرداری برای این مساله باشد.

وی در پایان به کاربرد برخی از سگ‌ها اشاره کرد و گفت: در حال حاضر چنین امکانی در شرکت وجود ندارد، اما می‌توانیم مقدمات را برای استعدادسنجی سگ‌ها فراهم کنیم تا برخی از سگ‌ها که تربیت‌پذیر و مستعد هستند برای کنترل بحران یا نگهبانی و … شناسایی شوند.

کد خبر 4913771

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرداری تهران سگ ولگرد ویروس کرونا وزارت آموزش و پرورش شورای شهر تهران شهرداری تهران کمیته امداد امام خمینی قوه قضاییه شیوع کرونا ماه مبارك رمضان شبکه شاد سیدابراهیم رئیسی آموزش مکمل شهر تهران ترافیک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی برای کنترل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۹۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اینترستینگ انجینرینگ، سازمان DGA فرانسه دستور توسعه پهپاد Veloce۳۳۰ را داده که یک هواپیمای بی سرنشین با برد میان رده و همراه مهمات است که از راه دور کنترل می شود.

به گفته شرکت سازنده، پهپاد در سومین مرحله آزمایش خود مسافت ۵۰ کیلومتر را در ۱۶ دقیقه طی کرده و حداکثر سرعت آن ۲۴۸.۵۵ مایل برساعت بوده است. همچنین به گفته شرکت پهپاد فقط نیمی از تانکر سوخت خود را برای طی این مسافت مصرف کرده است.

فرانسه به طور کلی اولویتی برای ساخت هواپیماهای بدون سرنشین قائل نشده است اما اخیرا موضع کشور تغییر کرده و به توسعه قابلیت هایی در این بخش علاقه نشان داده است. سازمان DGA فرانسه در سال ۲۰۲۲ میلادی دو پروژه کنترل انتقال مهمات از راه دور(MTO) را انجام داد که قادر به خنثی سازی وسیله نقلیه زرهی در فاصله ۳تا ۳۱ مایلی هستند.

این آژانس در سال ۲۰۲۳ میلادی به دنبال مناقصه ای برای تهیه سیستم های مهمات سیار برای ارتش بود. همچنین فرانسه به نیاز به هواپیماهای بدون سرنشینی که راحت بتوان آنها را کنترل کرد برای کاهش مدت زمان آموزش نیروها تاکید کرده است.

پهپاد Veloce۳۳۰ مجهز به قابلیت بلند شدن از زمین و فرود عمودی است. همچنین پهپاد کامیکازه دارای هسته ای مولد شارژ برای مقابله با دفاع فعال است و همچنین یک سیستم ناوبری مستقل از GPS و مقاوم در برابر پارازیت دارد.

پهپاد مذکور می تواند ماموریت های اطلاعاتی انجام دهد. گام بعدی در این پروژه تبدیل هواپیمای بدون سرنشین به یک سیستم مهمات سیار با قابلیت کنترل از راه دور است که می تواند به تانک زرهی نفوذ کند.

کد خبر 6097986 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • رویکرد منطقی، احترام به حقوق ملت‌ها در استفاده صلح‌آمیز از فناوری هسته‌ای است
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • فرانسه پهپاد کامیکازه با سرعت ۴۰۰کیلومتر برساعت ساخت
  • بافت‌های فرسوده شهری، فرصتی برای توسعه گردشگری
  • امسال رویکرد متفاوتی به اندیشه ورزان جوانی جمعیت داریم
  • کنترل جمعیت حیوانات بلا صاحب در ارومیه
  • جمع‌آوری ۱۵۰ سگ بدون صاحب از سطح نصیرشهر
  • بهبود خدمات‌رسانی شهرداری تبریز با بهره‌برداری از مرکز کنترل ترافیک و مدیریت بحران
  • کرج برای نگهداری از سگ‌های بلاصاحب جای کافی ندارد
  • ‌۱۷۰ میلیارد ریال، هزینه کنترل جمعیت سگ‌های ولگرد بر دوش شهرداری گرگان