Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که استاندار همدان از حضور تیمی از استان در لیگ برتر حمایت کرده است، کارشناسان کشتی با توجه به آسیب‌هایی که این حضور در ادوار گذشته به کشتی همدان وارد کرده، معتقدند حضور در لیگ برتر در این برهه عایدی جز ضرر ندارد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، در چند روز اخیر اخبار ورزش اول استان معطوف به حضور نماینده‌ای از  همدان در لیگ برتر کشتی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز گذشته نیز نشستی در این رابطه با حضور استاندار همدان، مدیرکل ورزش و جوانان، رئیس هیئت کشتی و رئیس سازمان لیگ کشتی در محل استانداری همدان برگزار شد که اخبار رسیده از این نشست از حمایت استاندار از حضور تیمی از همدان در لیگ برتر کشتی کشتی حکایت می‌کند.

حمایت استاندار از حضور همدان در لیگ برتر کشتی

سید سعید شاهرخی در این نشست ضمن حمایت از حضور تیمی از همدان در لیگ برتر کشتی عنوان می‌کند: موافقت و حمایت از حضور همدان در لیگ برتر کشتی آزاد کشور به احترام عرق ریختن از زحمات بزرگان و نام آوران کشتی این استان است.

وی با تاکید بر بومی‌گرایی برای حضور در لیگ برتر می‌افزاید: باید شرایطی را مهیا کنیم تا کشتی همدان به جایگاه اصلی خود بازگردد.

زخم‌هایی که از حضور در لیگ برتر بر تن کشتی همدان مانده

بحث حضور تیمی از استان همدان در لیگ برتر کشتی در حالی در چند روز اخیر در رسانه‌ها و فضای مجازی داغ شده و  حمایت استاندار، مدیرکل ورزش و جوانان و رئیس هیئت کشتی استان را در پی داشته است که کشتی همدان بیشترین آسیب را از حضور در لیگ برتر در سال‌های گذشته خورده است و اگر امروز کشتی همدان از جمع استان‌های مدعی جامانده است نتیجه حضور در لیگ برتر است.

بی‌تردید دهه 80، دهه شکوفایی و درخشش کشتی همدان بود. در هر وزن حداقل دو کشتی‌گیر همتراز برای پوشیدن دو بنده تیم استان رقابت می‌کردند. محال بود در آن ایام در ترکیب تیم ملی حداقل 2 کشتی‌گیر همدانی حضور نداشته باشد. ضمن آن‌که خوش‌رنگ‌ترین و مهم‌ترین مدال‌های کشتی همدان نیز در این دهه کسب شده است.

قدرت بی‌نظیر کشتی در دهه 80 محصول برنامه‌ریزی مناسب و استعدادیابی هیئت در دهه 70 است؛ چرا که رشته کشتی از جمله رشته‌هایی است که یک ورزشکار برای رسیدن به سطح قهرمانی و حرفه‌ای باید حداقل 10 سال تمرین و فعالیت مستمر داشته باشد.

موافقت ‌فدراسیون کشتی برای برگزاری مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان در سنندجسنندج گزینه نهایی میزبانی از مسابقات کشتی فرنگی جام باشگاه‌های جهان شددرخواست ایران برای اضافه شدن رقابت‌های سنگین وزن به مسابقات کشتی ساحلی آسیا

 

حضور در لیگ برتر فرصت پشتوانه‌سازی را گرفت

چرخه استعدادیابی هیئت و سرمایه‌گذاری بر روی کشتی‌گیران جوان متاسفانه با حضور تیم‌هایی از همدان در لیگ برتر متوقف شد.
تمام تمرکز و انرژی هیئت کشتی استان همدان و عوامل هیئت در آن دوران معطوف به بخش حرفه‌ای و موفقیت کشتی همدان در لیگ برتر شد و بخش قهرمانی و پشتوانه‌سازی به بوته فراموشی سپرده شد.

جلال صابریون، رئیس وقت هیئت کشتی استان، سرخوش از مصاحبه‌های متعدد در روزنامه‌ها، و صدا و سیما همه ظرفیت هیئت را صرف موفقیت تیم همدان در لیگ برتر کرده بود و خبری از استعدادیابی و قهرمان‌سازی نبود و مربیان سازنده به نوعی فراموش شده بودند؛ تا جایی که پس از پایان دوران قهرمانی کشتی‌گیرانی چون صادق گودرزی، برادران جوکار و محمد سلطانی دیگر کشتی‌گیری نبود که جای این قهرمانان را پر کند. همچنین در این میان کشتی فرنگی استان نیز به طور کامل تعطیل شد و به مرز نابودی رسید.

کمر کشتی همدان زیر بار بدهی‌های لیگ برتر شکست

اما این همه داستان نبود؛ بدهی‌های حاصل از حضور تیم‌های همدانی در لیگ برتر (به ویژه در دوره‌ای که هیئت استان، خود اقدام به تیمداری کرد) کمر ورزش اول همدان را شکست.

اگر به مصاحبه رئیس وقت هیئت مراجعه کنید وی از بدهی سنگین بیش از 500 میلیونی سخن می‌گوید که بر دوش هیئت مانده است( برای پی بردن به سنگینی این این رقم کافی است بدانیم دلار در آن دوران هزار تومان بوده است و 500 میلیون تومان معادل 500 هزار دلار می‌شد که به قیمت دلار امروز ارزشی معادل 8 میلیارد و 500 میلیون تومان داشته است).

درآمدزایی هیئت صرف تسویه بدهی‌ها شد

پس از پایان دوران ریاست صابریون در هیئت کشتی استان بار تسویه بخش عمده‌ای از این بدهی بر گردن علی رحیمی‌فر افتاد و بخش عمده‌ای از درآمدزایی هیئت در زمان ریاست رحیمی‌فر که حاصل رایزنی‌های  بی‌شمار وی بود صرف تسویه بدهی‌های حاصل از لیگ برتر شد و تسویه کامل این بدهی‌ها تا اواخر سال 98 هم ادامه داشت؛ پول کلانی که تنها جیب تعداد کمی از جامعه کشتی همدان را پر کرد و باعث شد چرخه استعدادیابی و قهرمان سازی کشتی همدان نابود شود.

در این میان اگر حضور استان‌هایی مثل مازندران و تهران در لیگ برتر سبب ارتقا سطح کشتی در این استان‌ها می‌شود به این دلیل است که از یک سو پروسه استعداد‌یابی و پشتوانه‌سازی رها نمی‌شود و از سوی دیگر اسپانسرهای قدرتمندی از تیم‌های شرکت‌کننده در لیگ برتر حمایت می‌کنند و بار مالی بر دوش هیئت نمی‌ماند.

رمزگشایی اصرار رئیس سازمان لیگ برای حضور همدان در لیگ برتر

اما جالب است بدانید رئیس هیئت کشتی استان در سال گذشته بر حضور تیمی از همدان در لیگ دسته اول تاکید داشت و بی‌تردید کلید حضور تیمی از استان همدان در لیگ برتر را رئیس سازمان لیگ فشرده است.

نصیرزاده که ارتباط نزدیکی با یکی از اعضای هیئت دولت دارد، با حمابت و کمک این مسئول عالی‌رتبه جلساتی را با استانداران استان‌هایی که صاحب کشتی هستند ترتیب داده است. نخستین جلسه وی با یکی از مسئولین ارشد استان یعنی معاون سیاسی امنیتی استاندار در اواخر فروردین امسال و دومین جلسه روز گذشته با حضور استاندار همدان برگزار شد.

گفتنی است استاندار همدان تنها استانداری نبوده است که رئیس سازمان لیگ کشتی با وی جلسه داشته و نصیرزاده برای ترغیب استانداران استان‌های دیگر نیز جلسات مشابهی را ترتیب داده است.

بی‌تردید داغ شدن تنور لیگ برتر کشتی با حضور استان‌های صاحب‌نام یک کارنامه و سابقه درخشان برای رئیس سازمان لیگ رقم می‌زند و از سوی دیگر از قراردادها درآمد بسیار خوبی هم برای فدراسیون و هم برای کشتی‌‌گیران مطرح ( شما بخوانید ملی‌پوشان) و مربیان مطرح حاصل می‌شود تا فدراسیون کشتی دیگر نگران اعتراض آنها برای دریافت مطالبات یا عدم درآمد نداشته باشد‌؛ بنابراین افزایش تیم‌های حاضر در لیگ برتر در این برهه بیش از آن که به نفع کشتی استان‌ها باشد به نفع فدراسیون و رئیس جویای نام سازمان لیگ خواهد بود.

همچنین شنیده می‌شود به دلیل نبود حامی مالی قدرتمند در ورزش استان بخش عمده‌ای از بودجه تیم همدان در لیگ برتر ( 500 میلیون تومان) قرار است از منابع دولتی تامین شود که این موضوع نیز خود جای بررسی و سوال دارد.

بهترین گزینه حضور در لیگ دسته اول است

یکی از مربیان مطرح کشتی استان در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: حضور تیمی از استان همدان در لیگ برتر کشتی در این برهه عایدی جز ضرر برای ورزش اول استان ندارد.

وحید بیگم جانی افزود: در حال حاضر تنها دو کشتی‌گیر استان یعنی مسعود کمروند و دانیال شریعتی‌نیا در حد حضور در لیگ برتر هستند و برای حضور قدرتمند در این مسابقات باید از کشتی‌گیران غیربومی بهره برد.

وی با اشاره به این که در ادوار گذشته نیز همدان پول‌های هنگفتی را صرف بستن قرارداد با کشتی‌گیران غیربومی کرده است گفت: با بستن قرارداد با کشتی‌گیران غیربومی بودجه و انرژی کشتی همدان صرف آماده کردن کشتی‌گیران سایر استان‌ها می‌شود.

این مربی سازنده با اشاره به این که اگر بخواهیم با ظرفیت کشتی‌گیران بومی در این مسابقات شرکت کنیم شانسی برای رقابت با تیم‌های مطرح نداریم عنوان کرد: شاید برخی بگویند هدف کسب عنوان نیست و قصد داریم به کشتی‌گیران جوان میدان بدهیم که در این صورت باخت‌های مداومشان به کشتی‌گیران مطرح سبب کاهش روحیه آنها و عادتشان به باخت می‌شود.

بیگم جانی با اشاره به این که در این برهه بهترین پیشنهاد برای کشتی همدان حضور در لیگ دسته اول است نه لیگ برتر تصریح کرد: به غیر از کمروند و شریعتی نیا کشتی‌گیران جوان و جویای نامی مثل سعید انوری، مرتضی فرزین‌فر، امین طاهرلو، علیرقپانوری، مهدی حاجیلوییان، میثم شریفی در کشتی استان نامی برای خود دست و پا کرده‌اند و اگر در لیگ دسته اول حاضر شوند و آنجا میدان ببینند قطعا کشتی استان را به روزهای اوج برمی‌گردانند.

این مربی همدانی با اشاره به این که این کشتی‌گیران الان مهیای حضور در لیگ برتر نیستند و باید در لیگ دسته اول آبدیده شوند گفت: حضور تیمی از همدان در لیگ برتر صرفا برای 3، 4 نفر مفید خواهد بود و درآمد زیادی برای این افراد به همراه دارد و همین افراد هم اصرار به حضور تیمی از همدان در لیگ برتر دارند.

بیگم جانی با اشاره به این که هنوز کشتی همدان از زیر بار بدهی‌های حاصل از لیگ برتر در ادوار گذشته قد راست نکرده است اظهار داشت: اگر این هزینه‌های هنگفتی که در سال‌های گذشته صرف حضور در لیگ برتر شد و تنها برای چند نفر درآمدزایی داشت خرج زیرساخت‌ها و پشتوانه‌سازی برای کشتی استان می‌شد الان حرف اول را در کشور می‌زدیم.

ضرورت مشورت استاندار با بزرگان کشتی استان

وی با اشاره به این که متاسفانه رئیس هیئت با بزرگان کشتی استان مشورت نمی‌کند تاکید کرد: قبل از هر تصمیمی برای حضور در این مسابقات پیشنهاد می‌کنم استاندار و رئیس هیئت با بزرگانی چون سعید گودرزی، غلامرضا موذن، علی مخزنی و صادق گودرزی مشورت کنند.

بیگم جانی عنوان کرد: بی‌تردید حضور در لیگ برتر در این برهه فایده‌ای برای کشتی استان ندارد و بهتر است کار را از لیگ دسته اول آغاز کنیم.

انتهای پیام/747/ش

R41405/P/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: همدان در لیگ برتر کشتی حضور تیمی از استان حضور در لیگ برتر هیئت کشتی استان رئیس سازمان لیگ استاندار همدان لیگ دسته اول لیگ برتر پشتوانه سازی استان همدان حضور تیم کشتی همدان کشتی گیران حضور استان برای کشتی رئیس هیئت برای حضور استان ها بی تردید بدهی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن یزدانی مرد ۹ مداله المپیک و جهان کشتی ایران، به دلیل ادامه روند توانبخشی در این مرحله از اردوی آزادکاران حضور نخواهد داشت.

یزدانی که در مدت توانبخشی خود به دلیل عمل جراحی کتف، تمرینات خود را با گرفتن برنامه و هماهنگی با کادر فنی انجام می‌داد، در این اردو نیز به دلیل کامل شدن روند فیزیوتراپی در اردو حضور نخواهد یافت و به صورت انفرادی تمرینات خود را پیگیری می‌کند. بر این اساس حسن یزدانی در اردوی بعدی تیم ملی کشتی آزاد به جمع نفرات دعوتی اضافه خواهد شد.

کد خبر 6087489 سیده فرزانه شریفی

دیگر خبرها

  • جام کشتی تختی اهواز؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • هشدار گواردیولا به سیتی و آرسنال
  • کشتی فرنگی بین المللی جام تختی؛ نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی فرنگی جام تختی مشخص شدند
  • کشتی فرنگی جام تختی| نفرات برتر پنج وزن نخست مشخص شدند
  • حضور دو مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد
  • برزگر: به‌راحتی می‌شد تیلور را شکست داد 
  • هشدار سرمازدگی تا ۲ روز آینده در استان همدان
  • حسن یزدانی به اردوی تیم ملی نرفت
  • هشدار سرمازدگی به باغداران همدانی