Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@00:09:35 GMT

کرونا هنگ کنگ را وارد بزرگترین بحران مالی دو دهه اخیر کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۷۰۹۱

کرونا هنگ کنگ را وارد بزرگترین بحران مالی دو دهه اخیر کرد

به گزارش ایرنا، تلویزیون فونیکس روز پنجشنبه از قول «پان چال» مقام ارشد دارایی هنگ کنگ که همپایه وزیر محسوب می شود، گزارش کرد: بحران مالی که «بزرگترین بحران» از سال۱۹۹۷ به حساب می آید گریبان هنگ کنگ را گرفته است.

او اعتراف کرد که شاید ابعاد این بحران در آینده باز هم وسیعتر شود آن زمان یکی از «سخت ترین و بدترین شرایط اقتصادی» این منطقه از سال ۱۹۹۰میلادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقام ارشد دارایی هنگ کنگ از دولت خواست ضمن تصویب بودجه، همه تلاش خود را برای مهار کرونا بکار گیرد و افزود که همه باید در این شرایط دست یاری به یکدیگر بدهند.

وی با اشاره به شیوع کرونا و تاثیرات آن بر اقتصاد پیش بینی کرد که به همین سبب در سال مالی جاری، اقتصاد هنگ کنگ بین ۴ تا ۷ درصد «افت» داشته باشد.

مقام هنگ کنگی افزود: ما در سال ۲۰۰۸ میلادی شاهد یک «سونامی اقتصادی» بودیم قبل از این در سال های ۱۹۹۷ و ۱۹۹۹ میلادی نیز بحران های مالی را تجربه کرده ایم اکنون نیز کرونا می تواند بار دیگر «شرایط وخیمی» را براقتصاد تحمیل کند.

وی در اظهاراتی نگران کننده تاکید کرد که تاثیرات همه گیری کرونا بر اقتصادی جدی تر از آن چیزی است که تصور می شد و طولانی تر از مدتی است که گمان می رود.

مقام ارشد دارایی هنگ کنگ همچنین با اشاره به بحران سیاسی و اختلافات در این جزیره نیز گفت: مناقشات برای این منطقه اصلا سازنده نیست وقت آن است که همه مردم اختلافات را کنار بگذارند. 

او اضافه کرد که ادامه درگیری های خشونت بار در هنگ کنگ مانند ماه های اخیر می تواند باعث بسته شدن فروشگاه ها و مراکز خرید و تعطیلی کسب و کارها شود و سرمایه گذاران را از حضور در این منطقه مایوس کند.

برچسب‌ها ویروس کرونا هنگ کنگ چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هنگ کنگ چین ویروس کرونا هنگ کنگ چین هنگ کنگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۰۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان ایلام از انجام ۳۸ عملیات ریزش‌برداری در شبانه روز گذشته در راه های مواصلاتی این استان خبر داد. - اخبار استانها -

سیدزاهدین چشمه‌خاور در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در ایلام با بیان اینکه تمام راه‌های اصلی استان باز بوده و مشکلی برای تردد خودروها وجود ندارد، اظهار داشت: در بارش‌های اخیر نیروهای راهداری بیش از 38 مورد ریزش‌برداری را در سطح جاده‌های فرعی و اصلی استان انجام داده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام گفت: بر‌اساس رصد دوربین‌های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه‌های استان و همچنین طبق گزارشات ارسالی از ادارات تابعه در 12 محور از شهرهای این استان شبانه روز گذشته بارش باران گزارش شده است.

وی با بیان اینکه 13 راهدارخانه در سطح استان به منظور بازگشایی راه‌ها در زمان وقوع بارش و ریزش‌ها در سطح جاده‌های مواصلاتی مستقرند، گفت: 56 نیرو‌ی راهدار با 31 دستگاه دستگاه ماشین آلات برای انجام این ریزش‌برداری‌ها به‌کار‌گیری شد.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • خسارت به ۳۵۰ خانواده در جریان بارش‌های اخیر
  • وارد آمدن خسارت بیش از ۲۵۳ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی
  • چرا «بحران وارفارین» دست از سر بیماران قلبی بر نمی‌دارد؟
  • تشکیل ستاد مدیریت بحران در سازمان امور عشایر
  • خسارت ۲۵۳ میلیارد تومانی بارش‌های اخیر به کشاورزی کرمانشاه
  • مقام دوم گردش مالی در کشور برای صنعت غذایی
  • خسارت بارندگی به عشایر ۳۰ میلیارد ریال برآورد شد
  • ورود تیم‌های ارزیاب به مناطق سیل زده خراسان جنوبی از امروز
  • آیا بارش‌های اخیر به جاده‌های استان ایلام خسارت وارد کرد؟