Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-03@16:47:48 GMT

انصراف خریداران‌آمریکایی از دریافت ۷محموله سعودی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۷۱۰۷

انصراف خریداران‌آمریکایی از دریافت ۷محموله سعودی

 

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، این اقدام نشان می دهد که با وجود افت شدید قیمت نفت به پایین ۱۶ دلار در هر بشکه در ماه میلادی جاری که پایین‌ترین قیمت قرن معاصر است، به دلیل افت تقاضا در بحبوحه پاندمی ویروس کرونا، خریداران شتابی برای دریافت نفت اضافی ندارند.

عربستان سعودی در مارس پس از انحلال پیمان نفتی اوپک پلاس، قیمت فروش رسمی نفت خود برای آوریل را به میزان چشمگیری کاهش داد و اعلام کرد که صادراتش را افزایش می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما نرخ کرایه نفتکشها صعود کرده و عربستان سعودی به خریداران اعلام کرده که به دلیل شرایط فوق العاده ای که در بازار حمل نفت ایجاد شده است، پرداخت جبرانی برای هزینه های حمل محموله را کاهش خواهد داد.

نرخ کرایه کشتیها در سراسر جهان پس از اقدام عربستان سعودی و سایر تولیدکنندگان خاورمیانه در افزایش تولید پس از انحلال پیمان نفتی اوپک پلاس و نیاز آنها به کشتیهای بیشتر برای تحویل نفت جهش سرسام آوری پیدا کرد.

یک منبع آگاه به رویترز گفت: این امر اقتصادی بودن واردات نفت بیشتر را از بین برد و پالایشگاههای آمریکایی از دریافت محموله حداقل هفت ابرنفتکش منصرف شدند.

حتی با وجود لغو چندین محموله، نفت عربستان که در آوریل به مقصد آمریکا بارگیری شده، همچنان افزایش نشان می دهد. انتظار می رود صادرات نفت عربستان سعودی به تمامی مقصدها در آوریل افزایش پیدا کند.

تغییر در شرایط فروش احتمالا باعث خواهد شد خریداران در سراسر جهان به لغو محموله های نفت آوریل اقدام کنند زیرا آنها انتظار متحمل شدن هزینه های کامل حمل را نداشتند.

عراق که دومین تولیدکننده بزرگ اوپک است هم به مشتریانش اطلاع داده است که نمی تواند افزایش هزینه های حمل نفت را جبران کند.

بر اساس گزارش رویترز، اوپک و متحدانش معروف به اوپک پلاس در اوایل آوریل با پیمان جدیدی برای کاهش تولید ۹.۷ میلیون بشکه در روز نفت از اول ماه مه به مدت دو ماه موافقت کردند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت روز جهانی کارگر دعای روز ششم رمضان خریداران آمریکایی عربستان سعودی محموله ویروس کرونا سینا کمالخانی سهام عدالت روز جهانی کارگر دعای روز ششم رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۱۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیل شدید در شمال مکه مکرمه

بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، بارندگی شدید در شمال منطقه مکه مکرمه عربستان سعودی منجر به وقوع سیلاب سهمگین در این منطقه شده است که به برخی از جاده‌ها و خانه‌ها و خودروها در مسیر خود خسارت وارد کرده است.

.

.

این در حالی است که اخیراً عربستان سعودی شاهد باران‌های سیل‌آسا بود به‌طوری که تعدادی از خیابان‌ها و جاده‌های اصلی آن مسدود شد و خودروهای بی‌شماری در سیلاب‌های شدید و بی‌سابقه آسیب دید که این موضوع خشم مردم عربستان را از عملکرد ضعیف مقامات سعودی برانگیخت.

عربستان سعودی هر از چند گاهی شاهد حوادث مشابهی است که گاهی منجر به تلفات جانی و خسارات مالی سنگین می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدیر نفتی آمریکایی برای تبانی با اوپک تنبیه شد
  • ظرفیت تولید نفت امارات بی‌سروصدا افزایش یافت
  • هشدار جدی عربستان به اسرائیل | خطای بزرگ را انجام نده تا ما خائن نشویم!
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • احتمال انصراف ریاض از میزبانی مسابقات کشتی
  • تولید نفت اوپک در آوریل کاهش یافت
  • سیل شدید در شمال مکه مکرمه
  • کاهش ۱۰۰ بشکه ای تولید روزانه نفت اوپک
  • (ویدئو) سیل وحشتناک در عربستان سعودی همه را ترساند
  • واردات نفت هند از روسیه افزایش و از عربستان کاهش یافت