Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقبال عباسی روز پنجشنبه در بخشی  از سخنان خود در  جریان برگزاری ستاد استانی مقابله و پیشگیری از کرونا افزود: مردم استان در خصوص اجرای طرح بهشت‌آباد اعتراض دارند و خواستار برگزاری تجمع اعتراضی شدند، اما شیوع ویروس کرونا مانع از برگزاری چنین تجمعاتی شده است.

وی ادامه داد: نبود چنین تجمعات اعتراضی به معنای رضایت مردم این استان نسبت به اجرای تونل ۷۰ کیلومتری بهشت‌آباد نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عباسی با اشاره به مصوبات شورای عالی آب، تصریح کرد: در مصوبه سیزدهم این شورا چهار شرط رعایت مسائل فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی مورد تاکید قرار گرفته است اما از این موارد تاکنون ۲ مورد ملاحظات فنی و اقتصادی تامین شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه اجرای طرح بهشت‌آباد بدون مجوز زیست محیطی ویرانگر است، خاطر نشان کرد: تنها خواسته مردم و مسئولان استان رعایت کامل قانون و حفظ حق و حقوق مناطق بالادست است.

عباسی، با بیان اینکه برای پیگیری مطالبات و دغدغه‌های مردم در حوزه آب و به ویژه طرح بهشت‌آباد اقدامات خوبی در حال انجام است، افزود: نامه‌هایی از استانداری، نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی، فعالان محیط‌زیستی و گروه‌های فعال در حوزه آب تنظیم به تهران ارسال شده است.

وی ادامه داد: به دنبال ارسال نامه‌ای از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان به رییس جمهوری، دکتر روحانی دستور بررسی را به وزیر نیرو داده است.

عباسی با ابراز امیدواری نسبت به نتیجه‌بخش بودن این پیگیری‌ها، از مردم استان خواست تا با دوری از تجمع و تحصن به پیگیری مسئولان خود اعتماد کنند.

به گزارش ایرنا، برخی کارشناسان مدعی هستند که طرح انتقال آب بهشت‌آباد قرار است با احداث سدها و تونل‌هایی در مسیر خود سالانه حدود یک میلیارد مترمکعب آب را از منطقه حوضه آبریز کارون به فلات مرکزی ایران انتقال دهد.

به ادعای برخی از کارشناسان حوزه آب، تونل این طرح که به طول حدود ۷۰ کیلومتر پیش‌بینی شده است، چشمه‌های زیرزمینی و آبخوان‌های مسیر را خشک می‌کند.

برچسب‌ها سازمان حفاظت محیط زیست اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان حفاظت محیط زیست اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری سازمان حفاظت محیط زیست اقبال عباسی چهارمحال وبختیاری طرح بهشت آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند

مهدی زارع خورمیزی در گفت وگو با خبرنگار مهر بیان کرد: کارشناسان این اداره به صورت مستمر کلیه معادن موجود درحوزه شهرستان را پایش کرده و در صورت عدم رعایت الزامات زیست محیطی اخطارهای لازم به متولیان معادن ارائه می کنند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت تمامی معدن فعال به صورت منظم توسط کارشناسان محیط زیست رصد می‌شود، عنوان کرد: فعالیت‌های معدنی یکی از اصلی ترین تهدیدات محیط زیست است، از این رو متولیان معادن به منظور کاهش تبعات فعالیت معدنی خود باید الزامات زیست محیطی را رعایت کنند تا از تهدیدات و تخریب بیش از حد طبیعت جلوگیری شود.

کد خبر 6092179

دیگر خبرها

  • محیط زیست معادن تفت پایش می شود/متولیان الزامات را رعایت کنند
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • تامین زیرساخت‌های صادراتی مهمترین حلقه زنجیره ارزش
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • رفع مشکلات اقتصادی بدون مشارکت مردم ممکن نیست
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  • تأمین آب آشامیدنی روستای کهن دژ شهرستان کیار
  • تأمین آب آشامیدنی کهن دژ در بخش ناغان شهرستان کیار
  • اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی