Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@00:13:04 GMT

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تابستان وارد مدار می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۷۴۳۸

فاز دوم تصفیه خانه بزرگ آب گیلان تابستان وارد مدار می شود

سید محسن حسینی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ارتقای کیفیت آب شرب ۱۴ شهر و بسیاری از روستاها و بهره مندی جمعیت بیشتری از استان  از آب این تصفیه خانه نیز از  جمله دیگر مزایای راه اندازی فاز دوم  این پروژه  است.

وی یادآورشد :  فاز اول تصفیه خانه بزرگ آب گیلان با ظرفیت تولید سه متر مکعب در ثانیه ، از سال ۱۳۷۷ آب شرب ۱۰ شهر استان شامل شهرهای رشت، انزلی، خمام، آستانه، کیاشهر، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، کومله و شلمان و روستاهای مسیر را تامین می کند که  در سال ۱۳۹۳ با اتمام عملیات ساخت سد آیت الله بهجت بر روی رودخانه شهربیجار، آب این رودخانه با مطلوبیت بسیار بالا به عنوان منبع اصلی آب سطحی ورودی  این تصفیه خانه قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نظارت بر تامین کیفیت و بهداشت آب شرب و اجرای استانداردها و قوانین ملی مرتبط با آن و دفع پسآب بهداشتی را از اهداف اصلی این شرکت عنوان و بیان کرد: در حال حاضر ، ۹۹.۹۳درصد جمعیت شهری و ۷۷.۳۲ درصد جمعیت روستایی استان از خدمات آب شرب بهداشتی بهره مند می باشند.

حسینی به  منابع تأمین آب استان نیز اشاره و  تصریح کرد: آب شرب بهداشتی  استان از طریق چاه ،  چشمه های پراکنده به صورت فعال و  رزرو و همچنین منابع سطحی از جمله سد آیت الله بهجت، چشمه سفیدآب و رودخانه بهارستان و سپیدرود تامین می شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت:  پس از استحصال آب از طریق منابع زیرزمینی و سطحی، باتوجه به شرایط نوع آب و به منظور ارتقای کیفی آب در حد استاندارد کشوری و بین المللی، با بهره برداری از ۱۳ تصفیه خانه استان فرایند تامین آب شرب بهداشتی انجام  و با بالاترین حد کیفیت استاندارد به شبکه توزیع منتقل می شود.

وی تعداد آزمایشگاه های کیفیت  آب  استان را ۴۴  واحد عنوان و تصریح کرد: این آزمایشگاه ها کیفیت آب با تجهیزات مدرن و پیشرفته مانند دستگاه های گازکروماتوگرافی، دستگاه طیف سنج پلاسمای جفت القائی ICP ، یون کروماتوگرافی و در بخش های میکروبی، فیزیکوشیمیایی، بیولوژی، ریزآلاینده آلی و ریزآلاینده معدنی می باشد.

حسینی خاطرنشان کرد: به منظور کنترل بهداشتی آب شرب شهروندان استان ، در این آزمایشگاه ها تمامی آزمون های کیفی با تواتر زمانی و مکانی مشخص، پایش کیفی منابع تامین، مخازن ذخیره و شبکه های توزیع تحت نظارت کارشناسان مجرب و مطابق دستورالعمل ها و استانداردهای ملی و جهانی آب شرب انجام می شود  که  صحت انجام آزمون ها هر ساله توسط شرکت های معتبر تحت عنوان آزمون مهارت تخصصی (PT) مورد ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گیلان اظهار کرد: نتایج این آزمون ها نشان می دهد که آب شرب شهروندان از نظر پارامترهای مورد پایش مطابق با استاندارد کشور و مطلوب می باشد که  همزمان و همراه با این آزمون ها، مراکز بهداشت در استان نیز با انجام آزمون های مذکور امر نظارت بر آب شرب را به عهده دارند.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای کیفیت آب در خدمات رسانی مناسب تصریح کرد: همچنین به منظور ارتقای کیفیت آب شرب، شرکت آب و فاضلاب استان هر ساله مطابق دستور العمل های کشوری با تدوین و اجرای برنامه شستشوی مخازن و شبکه توزیع، نسبت به تخلیه رسوبات از شیرهای تخلیه و شستشوی شبکه توزیع نیز اقدام می کند.

حسینی با اشاره به بافت زمین شناسی منطقه و بالا بودن غلظت یون آهن و منگنز در منابع آبی زیرزمینی مناطق جلگه ای استان ؛  ایجاد طعم و رنگ قهوه ای آب در  این مناطق  استان  را به دلیل مجاورت آب استحصالی از چاه های این نقاط با هوا  خواند.

وی اضافه کرد:  در حال حاضر از سیستم نوین برای حذف آهن و منگنز موجود در آب استفاده می شود  و آن مقداری از یون های موجود در آب شرب شبکه توزیع استان  نیز مطابق استاندارد ملی ایران مجاز می باشد ؛ ضمن آنکه  با بهره برداری از فاز دوم تصفیه خانه بزرگ و پروژه های اجرای خطوط انتقال آب، بیشتر چاه ها در مناطق جلگه ای از مدار بهره برداری خارج خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان گفت: سامانه ارتباطات مردمی ۱۲۲ نیز آماده پاسخگویی به مردم استان در خصوص مشکلات مرتبط با کیفیت آب شرب می باشد.

برچسب‌ها تصفیه خانه آب و فاضلاب گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصفیه خانه آب و فاضلاب گیلان تصفیه خانه آب و فاضلاب گیلان شرکت آب و فاضلاب تصفیه خانه شبکه توزیع کیفیت آب آزمون ها آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، امیرحسن غلامی اظهار کرد: تصفیه خانه فاضلاب به عنوان خط مقدم بهداشت عمومی در جامعه بصورت شبانه روزی در حال جمع آوری و تصفیه بهداشتی فاضلاب است.

وی افزود: تصفیه فاضلاب علاوه بر دفع بهداشتی فاضلاب و کمک به ارتقا شاخص‌های بهداشت عمومی از هدر رفت آب در صنایع به ویژه صنایع آب بر پیشگیری می‌کند.

ناظر اجرا و ارتقا تصفیه خانه فاضلاب شهر زنجان گفت: در حال حاضر تنها به یکی از واحدهای صنعتی استان که در بخش تولید کاغذ فعالیت دارد، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب پساب تحویل می‌شود.

غلامی بیان کرد: با استفاده از پساب تولیدی در تصفیه خانه فاضلاب در بخش صنعت، از مصرف آب سالم در این بخش جلوگیری و به ذخیره منابع آب شیرین کمک شایانی می‌شود.

کد خبر 6087895

دیگر خبرها

  • ٢٦ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • بازدید مدیر عامل شرکت آبفای استان یزد از تصفیه خانه آب شهر میبد
  • ۲۶ طرح فوق توزیع و انتقال برق تا پایان اردیبهشت وارد مدار می‌شود
  • تحویل زمین به آبکاران به شرط آغاز ساخت پیش‌تصفیه
  • آبفای لرستان ۱۰۰ پروژه در دست اجرا دارد
  • تصفیه خانه آب بشاگرد تابستان امسال آبگیری می‌شود
  • تصفیه خانه فاضلاب از هدر رفت آب درصنایع آب بر پیشگیری می‌کند
  • اجرا خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان