Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی معاون فرهنگی واجتماعی شهرداری تبریز گفت: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس دوران کرونا در این شهر انجام می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین احمد حمیدی در دیدار با روانشناسان و مشاوران خانه‌های سلامت شهرداری تبریز، با اشاره به اینکه نگاه به حوزه سلامت، رویکردی فرهنگی و اجتماعی است، اظهار کرد: برخورداری از زندگی سالم و هدفمند حقی همگانی بوده که مسئولیت تحقق آن بر عهده همه نهادها و افراد جامعه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر لزوم مراجعه به مشاوره و روانشناس در بحران‌ها به‌ویژه در این روزهای شیوع بیماری کرونا، تشریح کرد: یکی از نیازهای خانواده‌ها در این شرایط و در دوران پس از کرونا بازنگری در کارکردهای خانواده و مهارت‌های مورد نیاز خانواده‌ها است که باید با تدبیر و کسب مهارت‌های متعدد و عوارض اجتماعی و روانی کمتر این روزها را سپری کنیم.

وی با اشاره به این‌که شیوع بیماری کرونا موجی از استرس، ناامنی، اضطراب و ترس را در جامعه، خانواده‌ها و کودکان ایجاد کرده است، بیان کرد: اقدامات فرهنگی در زمینه کاهش استرس و پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برای خانواده‌ها، امری ضروری است.

معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تبریز ادامه داد: ارائه خدمات مشاوره و روانشناسی فردی و تخصصی مرتبط با بحران و بلایا به شهروندان به خصوص با رویکرد کاهش آسیب‌های روانی در کودکان و نوجوانان می‌تواند به تاب‌آوری اجتماعی و بهبود سلامت روان شهروندان کمک کند.

به گزارش روابط عمومی شهرداری تبریز، به منظور حفظ بهداشت و ایجاد امنیت روانی خانواده‌ها، مراکز خدمات مشاوره روانشناسی در حوزه‌های مختلف با حضور متخصان روانشناسی مورد تایید و عضو سازمان نظام روانشناسی، در خانه‌های سلامت و مراکز فرهنگی تابعه شهرداری فعال هستند و شهروندان می‌توانند با تماس تلفنی در ایام کرونا از خدمات مشاوره‌ای به‌طور رایگان استفاده کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس مشاوره خانواده ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۴۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل جعفری عصر سه شنبه در جمع امدادگران شهرستان دشتی اظهار داشت: در حال حاضر هلال احمر شهرستان دشتی در سطح استان رتبه برتر استان دارد.

وی افزود: در طرح نوروزی نیز با تلاش‌های نیروهای امداد و نجات اقدامات ارزشمندی انجام شد.

جعفری بیان کرد: شهرستان در جذب خیرین و اقدامات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان پیشتاز است.

وی ادامه داد: هلال احمر همواره در کنار مردم است و در مواقع بحران پیشگام است.

جعفری از راه اندازی کاروان سلامت خبر داد و گفت: طرح نذر آب از جمله طرح‌های خوب است که در سطح شهرستان اجرا شد.

وی افزود: نذر خدمت هم با هدف کمک به اقشار مختلف جامعه در حال انجام است.

جعفری بیان کرد: امسال هم اعتبار خوبی برای ساختمان امداد و آموزشی شهرستان اختصاص داده شده است.

کد خبر 6099879

دیگر خبرها

  • آجیل، سپر ایمنی روان در برابر افسردگی
  • نقش ماماها در حفظ و ارتقای سلامت خانواده / فعالیت بیش از ۲۰ هزار ماما در کشور
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران شیوع کرونا هستیم
  • پیگیر به‌کارگیری و استخدام نیروهای فعال دوران کرونا هستیم
  • نقش ماماها در ارتقای سلامت مادران/ غربالگری و تشخیص زودهنگام سرطان‌ سینه با محوریت ماماها
  • ۵۰ برنامه فرهنگی، امدادی و آموزشی در دشتی اجرا می شود
  • نقش ماما در برنامه سلامت خانواده تعریف شده است
  • چه عواملی در محیط کار استرس‌زا است؟
  • ضرورت توانمندسازی خانواده‌ها در زمینه سواد سلامت
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل