Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این سازمان مذاکراتی با آژانس انرژی اتمی درباره مبارزه با کرونا داشته،گفت: خوشبختانه این مذاکرات نتیجه بخش بود. پیرو این مذاکرات مسؤلین آژانس بین المللی چهار دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا را به ما دادند که دو دستگاه آن تاکنون تحویل شده است. تاریخ انتشار: 16:03 - 11 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۰۲۷

خبرگزاری میزان - بهروز کماوندی در یک ارتباط زنده تلویزیونی با اشاره به ورود محموله جدید سوخت نیروگاه‌های اتمی بوشهر، گفت: تعویض سوخت و تعمیرات سالیانه ویژگی همه نیروگاههای اتمی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه سال گذشته و با توجه به درخواست وزارت نیرو مبنی بر رفع کبود نیروی برق در کشور، وارد عمل شدیم، اظهارداشت:  امسال اقدامات خودمان با توجه به مقوله شیوع ویروس کرونا در دو مقطع انجام می دهیم تا اینکه کمبود برق احساس نشود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ادامه داد: یک سری اقدامات هم اکنون و در اردیبهشت ماه انجام می‌شود و یکسری اقدامات دیگر هم در پاییز عملیاتی خواهد شد چرا که در آن مقطع تعداد کمتری از افراد مشغول تعمیرات می‌شوند .

وی بیان داشت: به حمدالله بخش عمده‌ای از فعالیت در زمینه تعمیرات نیروگاه‌ها توسط پرسنل متخصص سازمان انرژی اتمی انجام می‌شود و عملاً ما تا دو سال آینده به طور کلی کاملاً از متخصصین روسی بی نیاز می‌شویم .

کمالوندی با بیان اینکه محموله جدید سوخت نیروگاه‌های اتمی بوشهر با همکاری روس اتم و طی دو پرواز انجام شده است، ادامه داد: این محموله‌های سوخت هفته گذشته و دیروز وارد بوشهر شدند و شامل ۳۸ تن سوخت می‌شوند که این سوخت، سوخت چهار و نیم درصد است و چیزی معادل با ۱۲ میلیون بشکه نفت انرژی دارد که به وسیله آن می‌توان برق مورد نیاز یک سال آینده را تولید کرد.

وی بیان داشت با این حال از محل این عملکرد سازمان انرژی اتمی تاکنون ۶۷ میلیون بشکه نفت در کشور صرفه‌جویی شده و سالانه ۷ میلیون تن آلاینده کمتر ایجاد می‌شود.

کمالوندی همچنین درباره فعالیت سازمان انرژی اتمی در مبارزه با کرونا، گفت: ما از زمانی که کرونا احساس شد همه تلاش خود را به کار گرفتیم. مرکز پرتو دهی تهران ۲۴ ساعته در خدمت بخش درمانی کشور است. فعالیت‌ها در سازمان برای برآورده کردن نیاز‌های کاردرمانی و پزشکی در حال انجام است.

وی بیان داشت: همچنین ما مذاکراتی با آژانس انرژی اتمی درباره مبارزه با کرونا داشتیم که خوشبختانه نتیجه بخش هم بود و پیرو این مذاکرات آنها چهار دستگاه تشخیص سریع ویروس کرونا را به ما دادند که دو دستگاه تاکنون تحویل شده است که  هرکدام از این دستگاه‌ها می تواند هزار آزمایش را در روز انجام دهد و کمتر از سه ساعت نتیجه آن را مشخص می‌کند.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اعلام اینکه دو دستگاه «ایکس ری» هم از آژانس تحیویل گرفته خواهد شد، گفت: این اقدامات کوچک است، اما در راستای مبارزه با کرونا سهم و حمایت خود را دارد.

کمالوندی با تاکید براینکه سازمان انرژی اتمی با تمام توان برای مقابله با کرونا در خدمت کشور قرار گرفته است، تاکید کرد:  تقریبا به طور سه شیفت سه مرکز پرتودهی این سازمان در حال کار هستند و کارکنان، پول این شیفت‌های اضافه را هم دریافت نمی‌کنند. بیشتر بخوانید: کمال‌وندی: اگر برجام اجرا نشود «پروتکل الحاقی» را عملیاتی نمی‌کنیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: انرژی اتمی کمالوندی سازمان انرژی اتمی مبارزه با کرونا دو دستگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان

دریافت 52 MB

به گزارش خبرنگار مهر علی‌رضا جعفر پور بروجنی از پیشگامان صنعت نفت و انرژی در ایران آینده تولید انرژی و سوخت دنیا را تشریح کرد

کد خبر 6088338

دیگر خبرها

  • فراهم شدن مقدمات احداث چهارمین هنرستان انرژی اتمی کشور در هرمزگان
  • واکنش آمریکا به گزارش اخیر گروسی درباره ایران
  • دست یاری صنعت هسته‌ای به صنعت نفت
  • آینده‌ی انرژی و سوخت در جهان
  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • فعالیت هنرستان انرژی اتمی هرمزگان از مهر ماه سال جاری آغاز می‌شود
  • انهدام باند سازمان یافته قاچاق سوخت در کرمان
  • فروش خودروهای الکتریکی و هیبریدی در ۲۰۲۴ رکورد خواهد زد
  • رمزگشایی از سیگنال‌های برجامی آمریکایی‌ها پس از عملیات وعده صادق/ آیا ایران به دنبال تغییر در دکترین ساختن بمب اتمی است؟