Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: 13 درصد از اعتبارات زکات استان در اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه شد که در این راستا 18 پروژه عام‌المنفعه احداثی و 10 پروژه مرمتی از محل زکات در استان اجرا شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، نخستین شورای زکات استان خراسان‌جنوبی در سال جاری ظهر امروز با حضور قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی، مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی و جمعی از مسؤولان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام غلامحسین نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی با بیان اینکه از رسالت‌های مهم  نظام الهی، فراهم کردن زمینه ارتباط بندگان با خدا است، گفت: آمدن زکات در کنار نماز بیانگر این است که رابطه با خداوند متعال از طریق نماز و رابطه با مخلوق از راه ادای زکات برقرار می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی در ارتباط با نحوه هزینه‌کرد زکات باید در اولویت فعالیت شورای زکات قرار بگیرد، بیان داشت: باید تمامی دستگاه‌های مرتبط زمینه‌ای را فراهم کنند تا مؤدیان زکات نسبت به پرداخت زکات اموال خود اهتمام داشته باشند.

لزوم ترغیب و تشویق افراد به پرداخت زکات

قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان‌جنوبی متذکر شد: باید با گسترش فعالیت‌های تبلیغی در نهادینه‌کردن فرهنگ پرداخت زکات و ترغیب و تشویق افراد برای پرداخت زکات همت ویژه‌ای داشته باشید.

رضا سلم‌آبادی مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: هم‌اکنون 594 عامل افتخاری، 284 مبلغ افتخاری زکات و 216 شورای زکات روستایی در استان با این نهاد همکاری می‌کنند.

وی بیان داشت: سال گذشته چهار میلیارد و 335 میلیون تومان از محل وجوهات زکات در استان جمع‎‌آوری شد که از این میزان 576 میلیون تومان زکات واجب، دو میلیارد و 244 میلیون تومان زکات مستحبی، 976 میلیون تومان زکات عام سادات، 534 میلیون تومان کفارات و سه میلیون تومان رد مظالم بوده است.

رشد 39 درصدی پرداخت زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان‌جنوبی با بیان اینکه سال گذشته تعهد خراسان‌جنوبی برای جمع‌آوری زکات به میزان سه میلیارد  و 748 میلیون تومان پیش‌بینی شد، تصریح کرد: مجموع زکات جمع‌آوری شده در سال 98 نسبت به سال 97، 39 درصد رشد داشته است.

سلم‌آبادی با اشاره به هزینه‌کرد زکات در بخش‌های مختلف، تشریح کرد: 13 درصد از اعتبارات زکات استان در اجرای پروژه‌های عمرانی و عام‌المنفعه هزینه  شد که در این راستا 18 پروژه عام‌المنفعه احداثی و 10 پروژه مرمتی از محل زکات در استان اجرا شده است.

وی با بیان 87 درصد زکات جمع‌آوری شده معادل سه میلیارد و 761 میلیون تومان صرف محرومان شد، تبیین کرد: همچنین بیش از 45 هزار مورد کمک‌های معیشتی، 993 مورد درمانی، 715 مورد تحصیلی، 52 مورد مسکن، 18 مورد جهیزیه محرومین و غیره از دیگر سرفصل‌های هزینه شده است.

تعهد 9 میلیارد تومانی جمع‌آوری زکات در استان

مدیرکل کمیته امداد امام خراسان‌جنوبی از پلاک‌کوبی 9 هزار اصله درخت در قالب طرح شجره طیبه خبر داد و عنوان کرد: درآمد حاصل از محصولات درختان در سال گذشته 171 میلیون تومان بوده که برای محرومان هزینه می‌شود.

سلم‌آبادی زکات پیش‌بینی شده برای استان در سال جاری را هشت میلیارد و 900 میلیون تومان اعلام کرد و گفت: زکات هر منطقه و روستا برای همان منطقه هزینه می‌شود بنابراین از مردم و کشاورزان درخواست می‌شود با دبیرخانه شورای زکات استان در پرداخت زکات و رفع محرومیت همکاری کنند.

انتهای پیام/3403/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی زکات مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی سلم آبادی جمع آوری زکات نوفرستی قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی پروژه عام المنفعه شجره طیبه پلاک کوبی تعهد زکات رشد پرداخت زکات مدیرکل کمیته امداد خراسان جنوبی زکات در استان میلیون تومان عام المنفعه پرداخت زکات شورای زکات زکات استان جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۷۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر

عبدالرضا داوری، فعال سیاسی در توییتی نوشت:

«هفته قبل سندی تکان دهنده درباره پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومان کمک هزینه مسکن به ۳۶ مدیر انقلابی منصوب زاکانی در شهرداری تهران بدستم رسید که اینک با قطعیت اصالت، منتشرش میکنم. مدیران انقلابی این لیست بیش از ۷۰۰ میلیون تومان، بطور متوسط کمک هزینه مسکن دریافت کردند.

رونوشت:مهندس چمران»

دیگر خبرها

  • لزوم آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه مسافربری بیرجند
  • هزینه ۱۲ هزار میلیارد تومانی منوریل قم / چالش عبور از مقابل حرم حضرت معصومه (س) حل نشد
  • افزایش ۵۰ درصدی زکات در مهران
  • هیچ یک از قطعات راه آهن استان نباید معطل بماند
  • ادعای جنجالی علیه شهردار تهران؛ پرداخت ۲۵/۵ میلیارد تومانی کمک هزینه مسکن؟ +تصویر
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • هزینه تحصیل رایگان ۴ دهک اول در مدارس سمپاد پرداخت نشده است
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • هزینه ۳۰۰ میلیارد تومانی بسیج سازندگی استان برای اجرای یک‌هزار و ۳۰۰ پروژه عمرانی
  • اجرای موفقیت‌آمیز آزمون نمونه‌های طرح پیش بسته‌بندی در خراسان جنوبی