Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرشاد مقیمی، روز پنجشنبه در مراسم رونمایی از موتور ۳۵۵ و ۴۵۷ خودروهای سنگین در تبریز افزود: در بخش محصولات مسافربری نیز ۳ هزار دستگاه انواع ون، مینی بوس و اتوبوس در برنامه این مجموعه است و تا ۲ هفته آینده خط تولید اتوبوس راه اندازی می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز تفاهم نامه ای برای تامین ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای شهرداری تبریز امضا می شود، اظهار داشت: کار تحویل این اتوبوس ها از شهریور آغاز می شود و این گروه آماده انعقاد قرارداد با سایر دستگاه های دولتی و غیردولتی برای تامین خودروهای سنگین آن هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل ایران خودرو، نیازمندی بخش صنعت خودرو را انعقاد قرارداد و پیش پرداخت اعلام کرد و گفت: این اقدامات باید انجام شود تا زنجیره تامین آن شکل بگیرد ولی در بیشتر مواقع درخواست ها منجر به عقدقرارداد و تامین پیش پرداخت نمی شود و باید این رویه اصلاح شود.

مقیمی، ادامه داد: در زمان کنونی محصولات ایران خودرو دیزل در بخش کامیونت، کامیون، کشنده، ون، پیکاپ، اتوبوس، مینی بوس و آمبولانس قابلیت ارایه دارد و از نقاط قوت این مجموعه برخورداری آن از شرکت ایدم برای تولید موتور، شرکت چرخشگر برای تولید گیربکس، شرکت محور خودرو برای تولید محور خودرو و شرکت های تولید قطعات و فروش است.

وی با بیان اینکه در سال ۹۸ در ایران خودرو دیزل ۲ هزار و ۲۰۰ دستگاه خودرو تولید شده است، یادآوری کرد: برنامه این مجموعه برای سال ۹۹ تولید ۱۲ هزار محصول و برای سال ۱۴۰۰ تولید ۲۳ هزار دستگاه محصول است.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: هدف گذاری این مجموعه به معنای واقعی جهش تولید است چراکه این صنعت پیشران بوده و موجب به حرکت در آمدن شبکه تامین نیرو می شود و با این روند منویات رهبری در حوزه تولید و اشتغال محقق می شود.

مقیمی، نوسازی و بهینه سازی ناوگان، ارتقای کیفیت محصولات از ۲ ستاره به ۳ و از ۳ به ۴ ستاره و بهینه سازی خودروهای کشنده را از برنامه های این مجموعه اعلام کرد و افزود: تا پایان سال ۹۹ حدود یک هزار دستگاه اتوبوس در مجموعه ایران خودرو دیزل تولید می شود.

وی با اشاره به اینکه در حوزه تجاری، حاکمیت راه انداز این فعالیت و ادامه دهنده حیات آن ها است، اظهار داشت: ادامه جهش این گروه باید با حمایت های آتی حاکمیت تضمین شود و هیچ وارداتی در کشور نباید اتفاق بیافتد و اگر ضرورتی برای واردات باشد باید به صورت ckd ( بسته کامل قطعات برای ساخت یک دستگاه مانند خودرو ) باشد.

مدیرعامل ایران خودرو گفت: مصادیق جهش تولید نه تنها در افزایش ظرفیت تولید بلکه در نوآوری و شکوفایی این مجموعه نیز روی داده است و با توجه به ساخت داخل جهش تولید به معنای واقعغی در این مجموعه اتفاق افتاده است.

مقیمی، با اشاره به لزوم کاهش وابستگی ها به خارج از کشور، ادامه داد: امروز تنها مجموعه ای که می تواند خودروهای تجاری را در کشور به دلیل وجود زنجیره ای از موتور، گیربکس و محور تولید کند، مجموعه گروه صنعتی ایران خودرو دیزل است. 

وی یادآوری کرد: واگذاری اموال مازاد و غیرمولد در مجموعه گروه تا ۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۹ برای اختصاص این منابع به حوزه تولید هدف گذاری شده است و همت و تلاش این گروه داخلی سازی و تولید محصولات در داخل کشور است.

امروز در این مراسم و با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، خط تولید موتورهای ۴۵۷ با استاندارد آلایندگی یورو ۴ با ظرفیت سالانه یک هزار دستگاه و موتورهای ۳۵۵ با استاندارد یورو ۵ با ظرفیت ۳ هزار دستگاه در شرکت ایدم تبریز راه اندازی شد. 

برچسب‌ها ایران خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تبریز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تبریز ایران خودرو وزارت صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی تبریز مدیرعامل ایران خودرو ایران خودرو دیزل هزار دستگاه ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی

عرشیان معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری و وثوق نیا مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین از روند احداث توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش بازدید کردند.

توقفگاه به ابعاد ۲۷ هزار متر مربع در انتهای بلوار فرهنگ در شهرک دانش توسط سازمان تاکسیرانی شهرداری قزوین در حال احداث است و به زودی به بهره برداری می‌رسد.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح: اگر جرمی در بین نیروهای مسلح اتفاق بیفتد مجازات این نیروها سنگین تر و شدیدتر خواهد بود
  • مشکلات ۴۱۲ نقطه حادثه خیز پرتصادف مرتفع شد/ پیش‌بینی ۴ میلیون زائر برای اربعین امسال
  • پژو سقوط کرد؛ سرگردانی ایران‌خودرو برای تولید محصول محبوب
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • معامله ۴.۸ میلیون تن سیمان در بورس کالا در نخستین ماه امسال
  • ضربه سنگین خودروهای بی‌کیفیت تولید داخل به تشدید ناترازی بنزینی و کسری بودجه ارزی کشور
  • افتتاح یک بزرگراه جدید در تهران تا پایان امسال | این بزرگراه شرق تهران را از دست کامیون های سنگین خلاص می کند
  • بهره برداری از توقفگاه خودرو‌های سنگین شهرک دانش، به زودی
  • مدیرعامل تعمیرات نیروگاهی ایران:تلاش بی وقفه متخصصان منجر به ساخت ۱۶ هزار قطعه نیروگاهی و جلوگیری از خروج ۸۰ ملییون دلار ارز از کشور شده است