Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:12:29 GMT

وزارت دفاع چین از ارسال کمک های پزشکی به ارتش ایران خبر داد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۸۴۴۷

وزارت دفاع چین از ارسال کمک های پزشکی به ارتش ایران خبر داد

به گزارش ایرنا «وو چیان» روز پنجشنبه در جمع رسانه های داخلی و خارجی در پکن افزود: چین بر پایه ایده «ایجاد جامعه بشری با سرنوشت مشترک» که توسط رئیس جمهوری خلق چین طراحی شده است همزمان با پیشگیری و کنترل کرونا در داخل کشور، تا حد توان تلاش کرد از جامعه جهانی حمایت و به مردم دیگر کشورها هم کمک کند.

او تصریح کرد: تا امروز ارتش چین برای ارتش‌های ایران، پاکستان، میانمار، لائوس، کامبوج، ویتنام و لبنان یا محموله کمکی فرستاده و یا گروه‌های پزشکی به این کشورها اعزام کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام ارتش چین اظهار کرد: در همین راستا پزشکان و متخصصان ارتش چین با پزشکان ارتش پاکستان، سنگاپور و روسیه نیز نشست ویدیویی برگزار کرده و تجربیات خود در زمینه پیشگیری و کنترل کرونا را با آنان در میان گذاشته اند.

"وو" عنوان کرد: ویروس مرز نمی‌شناسد و کشورهای مختلف جهان در برابر این «دشمن مشترک» یکسان هستند اصلی‌ترین عامل پیروزی بر این ویروس «همبستگی» است ارتش چین پیوسته با ارتش کشورهای مختلف همکاری می‌کند تا با همبستگی از خانواده مشترک خود دفاع کنیم.

شیوع ویروس کرونا معروف به «کووید ۱۹» برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر «ووهان» واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی ماه ۹۸) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

داده های گردآوری شده توسط دانشگاه آمریکایی "جانز هاپکینز" نشان می دهد تعداد موارد تایید شده ابتلا به ویروس کرونا تا امروز پنجشنبه در جهان از مرز سه میلیون و ۲۴۰ هزار نفر گذشته است.

در چین نیز تا کنون ۸۴ هزار و ۳۷۳  تن به کرونا مبتلا شده و چهار هزار و ۶۴۳ تن هم جان باخته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران چین پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران چین ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران چین ویروس کرونا ارتش چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست

نشست سخنگوی وزارت خارجه دقایقی پیش در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) آغاز شد.   به گزارش برنا، کنعانی خاطرنشان کرد: جنایت جنگی در نوار غزه با حمایت مستقیم و تمام عیار دولت آمریکا و انگلیس رخ داد و اقدامات نمادینی در چارچوب ایجاد اسلکه برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و انجام مانور‌های تبلیغی و رسانه‌ای در این خصوص به هیچ وجه تصویر نفرت انگیزی که این دسته از کشور‌ها نزد افکار عمومی جهان با حمایت از جنگ جنگی در فلسطین ایجاد کردند را اصلاح نخواهدکرد.   سخنگوی وزارت خارجه خطاب به این کشور‌ها و از جمله آمریکا بیان کرد: این کشور‌ها از ارسال سلاح به این رژیم جلوگیری و صادرات تسلیحاتی خود را سریعا متوقف کنند و بر رژیم صهیونیستی برای توقف فوری جنگ اعمال فشار کنند و اجازه دهند معابر شناخته شده برای ارسال کمک‌ها استفاده شود.   کنعانی اضافه کرد: به نظر می‌رسد اهداف دیگری در این راستا وجود دارد.   وی در پاسخ به سؤالی درباره خط لوله صلح بیان کرد: اجرای خط لوله گاز به پاکستان در چارچوب موافقتنامه امضا شده بین دو کشور از جمله موضوعات مهم اقتصادی دو کشور است و در سفر رئیس جمهور مورد اهتمام بوده است و مذاکرات کارشناسی و سطح عالی انجام شده قبلی زمینه ساز آغاز اجرای فاز اجرایی هشتاد کیلومتری اجرای این خط لوله در داخل خاک پاکستان بوده و طرف پاکستانی بر عزم خود برای اجرای این پروژه تأکید کرده است.   وی گفت: انتظار داریم این پروژه مهم راهبردی مبتنی بر منافع مشترک دو کشور به نتیجه برسد و شاهد تبادل همکاری ایران و پاکستان در حوزه مهم و راهبردی انرژی باشیم.   کنعانی در پاسخ به سؤالی درباره حق‌آبه ایران از هیرمند بیان کرد: ۱۱۲ میلیون متر مکعب وارد مرز‌ها و خاک ایران شده است جریان آب همچنان ادامه دارد اطلاعات حاکی است ارسال آب از سد کجکی آغاز شده است. امیدواریم سطح این آب به آب سد کمال‌خان اضافه شود. در طول سال گذشته هم هیأت حاکمه افغانستان در ارتباط با سد کمال‌خان اقدام به برخی عملیات مرمت و بازسازی و اصلاح کرد.   سخنگوی وزارت خارجه افزود: ایران انتظار دارد طرف افغانستانی به تعهد خود براساس معاهده موجود عمل کند و شاهد تامین حق‌آبه ایران باشیم. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • ارتش اوکراین با کمبود شدید نیروی نظامی روبروست
  • سخنگوی وزارت خارجه : معاهده حقابه ایران و افغانستان در حال اجراست
  • انهدام تجهیزات زرهی تروریست‌ها در حومه حلب، ادلب و لاذقیه
  • عملیات موفق ارتش سوریه علیه تروریست‌ها+فیلم
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • روسیه: ارتش اوکراین بیش از هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!