Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش عصرچهارشنبه اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، سید عباس موسوی درمورد انتشار گزارش سالانه «آزادی مذهب در جهان» از سوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد: در این گزارش ادعاهای واهی و بی اساسی در ارتباط با ایران و بویژه وضعیت یهودیان در ایران مطرح شده که در خصوص هیچ یک از ادیان قانونی و رسمی در جمهوری اسلامی ایران صحت نداشته و مردود است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت آمریکا در حالی بار دیگر و در قالب گزارشی جدید دست به تکرار اتهامات بی پایه و غیر مستند در خصوص وضعیت آزادی مذهب در جمهوری اسلامی ایران زده که محتوای این گزارش حاکی از عدم شناخت و درک درست از وضعیت ایران در این زمینه بوده و به خوبی بهره گیری از اطلاعات و منابع بی اعتبار و ضد ایرانی در تهیه آن را نشان می دهد.  

سخنگوی دستگاه دیپلماسی با رد ادعاهای غیرواقعی و مغرضانه مطرح شده در این گزارش، انتشار آن  را دخالت در امور داخلی دیگر کشورها دانست و تاکید کرد، اینگونه رفتارهای مداخله جویانه آمریکا محکوم است.  

موسوی خاطرنشان کرد: این گونه دخالت‌های آشکار در امور داخلی کشورها و انتشار گزارش‌های سطحی علیه آنها در حالی است که میلیون ها فقیر و خیابان خواب در شهرهای مختلف آمریکا که زیر خط فقر قرار دارند از حقوق اولیه و خدمات  و پزشکی و درمانی محروم هستنند؛   وضعیتی که با بحران فراگیر و وحشتناک کرونا در این کشور شکل اسف انگیز و فاجعه بار به خود گرفته و به جان باختن ده‌ها هزار شهروند آمریکایی منجر شده است.

وی با تاکید بر این که جمهوری اسلامی ایران همواره در چارچوب قانون اساسی خود، حقوق اقلیت‌های دینی و مذهبی را محترم شمرده و آنها از تمام حقوق شهروندی بویژه مشارکت سیاسی در روندهای کشور و نیز عمل به دستورات دینی خود به صورت کامل بهره مند بوده اند، افزود: ایران از دیرباز برخوردار و بهره مند از جامعه‌ای متنوع و متکثر از ادیان، اقوام، فرهنگ ها و زبانهای اصیل بوده که این سرزمین را از هزاران سال گذشته جایگاه و پناهگاهی برای زندگی اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی خود برگزیده و امروز نیز  مردم ایران با هر دین و زبان و مذهبی، همچنان حلاوت این تنوع و زیبایی را احساس می کنند.

برچسب‌ها وزارت خارجه آمریکا سید عباس موسوی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت خارجه آمریکا سید عباس موسوی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی وزارت خارجه آمریکا سید عباس موسوی ایالات متحده آمریکا قانون اساسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد

مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از سازمان امور دانشجویان، مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور  هاشم داداش‌پور معاون وزیر علوم، تحقیقات فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان،  مهین فرهادی زاد نائب رئیس کمیته ملی المپیک، محمد رسول خدادای رئیس فدارسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و دیگر اعضاء مجمع به میزبانی سازمان امور دانشجویان برگزار شد.

  تقویم و بودجه پیشنهادی فعالیت‌های فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی سال ۱۴۰۳، بررسی و پذیرش استعفای آقای بشیریان رئیس سابق فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اصلاح اساسنامه فدراسیون و آئین نامه هیئت‌های ورزشی استانی مراکز آموزش عالی کشور، بررسی طرح اولین دوره بازی‌های همبستگی دانشجویان کشور‌های اسلامی و حسابرسی سال ۱۴۰۱ در دستور جلسه مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی قرار گرفت و با رای اعضا به تصویب رسید.

دیگر خبرها

  • مجمع عمومی سالانه «فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی» برگزار شد
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • آشکار شدن فریبکاری غرب در پیچیدن نسخه‌ آزادی‌خواهی برای دیگران
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی سبزوار در حمایت از خیرش اساتید و دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  •  آماده‌ شدن آمریکا برای حمله گسترده به یمن/ حمله یمن به ۲ ناوشکن آمریکایی و ۲ کشتی اسرائیلی/ برگزاری رزمایش دریایی 9 روزه ارتش چین/  اعلام نقض حقوق بشر توسط پنج واحد ارتش اسرائیل از سوی آمریکا
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم
  • ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم بررسی شد
  • چین معافیت تعرفه‌ای واردات محصولات آمریکایی را تمدید می‌کند
  • اختلاف ها حل نشد اما واشنگتن و پکن مسیر گفت و گو را انتخاب کردند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه آزاد شهرکرد در حمایت از دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین