Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@07:44:11 GMT

باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی راه‌اندازی شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۵۴۲

باشگاه اجتماعی کارگران خراسان رضوی راه‌اندازی شد

دبیر حزب اسلامی کار شاخه خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: ایجاد بانک اطلاعاتی کارگران بویژه کارگران ساختمانی، بصورت جامع و هدفمند و ایجاد عرصه‌ای برای فعالان عرصه کارگری و هم اندیشی و مدیریت یکپارچه در حوزه کار از جمله اهداف راه‌اندازی این باشگاه است.

رضا گلستانی افزود: توانمندسازی، ارتقای کارآفرینی و امنیت شغلی، تسهیلات رفاهی، حمایت از کارگران محروم و آسیب پذیر، هم افزایی و ایجاد پل ارتباطی بین مسوولان و قشر کارگر از دیگر اهداف باشگاه اجتماعی کارگران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مرکز آموزش علمی کاربردی خانه کارگر، کانون هماهنگی شورای اسلامی کار و انجمن های صنفی کارگران خراسان رضوی و حزب اسلامی کار از جمله دستگاه‌ها و تشکل‌هایی هستند که در راه‌اندازی این باشگاه اجتماعی مشارکت کردند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی هم در این مراسم گفت: این باشگاه باید در جهت شناسایی، نیازسنجی و برنامه ریزی برای رفع و تامین نیازهای کارگران و خانواده آنها فعالیت کند.

محمد سنجری افزود: یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت کارگری با سرانه ۳،۳ نفر در هر خانوار در این استان زندگی می‌کنند که نیمی از جمعیت استان را تشکیل می‌دهند.

وی ادامه داد: اگر برای این جمعیت در عرصه‌های مختلف مدیریت و برنامه‌ریزی شود و از ظرفیت آنها استفاده گردد تحولی در حوزه های مختلف ایجاد می‌کند.

وی گفت: این باشگاه با همت حزب اسلامی کار راه‌اندازی شده و امیدواریم با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده از ظرفیت همه تشکل‌ها و فراهم کردن بستر همفکری و هم اندیشی و ظرفیت سنجی شاهد شناسایی نیازهای کارگری در بخش‌های مختلف باشیم و بتوانیم از ظرفیت‌های مختلفی که در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف بویژه شهرداری وجود دارد برای بهبود وضعیت کارگران استفاده کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر مشهد هم گفت: امیدواریم این باشگاه اجتماعی برای صنوف مختلف کارگری منشاء خیر و برکت باشد.

شهناز رمارم افزود: اگر کارگران نباشند از آبادانی هم خبری نیست. آنچه که برای کارگران انجام می‌دهیم کافی نیست و در شرایط امروز که کارگران دچار مشکل و فشار مضاعف شده‌اند هر کس تا جایی که می‌تواند باید برای رفع مشکل کارگران قدم بردارد.

وی ادامه داد: باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد و تشکل‌های کارگری کاری کنیم که کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد.

وی گفت: در شورای اسلامی شهر مشهد نیز با ارائه خدمات اجتماعی در خدمت کارگران هستیم تا از همه ظرفیت‌های کارگری و کارفرمایی برای هماهنگی، هم‌افزایی و همدلی استفاده شود.

برچسب‌ها حزب اسلامی کار شهرداری مشهد مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب اسلامی کار شهرداری مشهد مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی حزب اسلامی کار شهرداری مشهد مشهد کارگر وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی باشگاه اجتماعی حزب اسلامی کار خراسان رضوی راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: در جلسه اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی عنوان کرد که برای اولین بار قرار است پیشنهاد افزایش ۲ برابری حق مسکن از سوی این وزارتخانه درشورای عالی کار مطرح شود. - اخبار سیاسی -

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، درباره افزایش حق مسکن کارگران گفت: در نشست اخیر کمیسیون اجتماعی که با حضور وزیر کار برگزار شد، آقای مرتضوی در جریان گزارشی که از عملکرد وزارت کار به اعضای کمیسیون ارائه کرد، به موضوع افزایش حق مسکن هم اشاره کرد و گفت که قرار است بند مربوط به افزایش حق مسکن کارگری را اصلاح کنند. 

توضیحات وزیر تعاون درباره حق مسکن کارگران

 

وی افزود: البته با توجه به اینکه افزایش حق مسکن علاوه بر مصوبه شورای عالی کار نیاز به تایید هیئت وزیران هم دارد اما آقای مرتضوی تصریح کرد که وزارت کار برای اولین بار پیشنهاد افزایش دو برابری حق مسکن را مطرح کرده است. 

رئیس فراکسیون کارگری گفت: به محض اینکه این پیشنهاد در شورای عالی کار تصویب و پس از آن مورد تایید هیئت وزیران قرار گیرد، برای دستگاه‌های مرتبط لازم‌الاجرا خواهد بود. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • ۸۰ درصد جمعیت اصفهان جزو جامعه کارگری هستند
  • برگزاری جشن کارگری شهرداری سمنان با نام «سپاس کارگر»
  • حق مسکن کارگران ۲ برابر می‌شود؟
  • خانه‌دار شدن کارگران واجد شرایط استان یزد با تسهیلات ارزان قیمت
  • جامعه کارگری باید مورد تکریم و احترام قرار گیرد
  • ارایه تسهیلات به واحدهای تولیدی خراسان رضوی متوقف شده است
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • دل های نگران کارگران پیمانکاری با قراردادهای لرزان