Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-04-27@23:37:55 GMT

حمایت ویژه استاندار قم از ساماندهی کارگران ساختمانی استان

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۶۶۴

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، مصطفی کاویانی، همزمان با فرارسیدن روز جهانی کارگر، با حضور در خانه کارگر استان قم برای تبریک این روز و دیدار با برخی از فعالان کارگری این استان، اظهار داشت: در جلسه اخیر ستاد استانی مقابله با کرونا، که آقای دکتر سرمست استاندار قم هم حضور داشتند مقرر شد که  اجاره یک سال مرکز انجمن کارگران ساختمانی استان قم را شهرداری قم پرداخت کند و علاوه بر آن زمینی برای ساماندهی کارگران ساختمانی اختصاص یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر حفظ کرامت کارگران ساختمانی گفت: با ساماندهی کارگران ساختمانی عملاً تا یکی دو سال آینده دیگر کارگری در سطح خیابان نخواهیم داشت و همه کارگران ساختمانی شناسنامه دار خواهند شد.

کاویانی با بیان این که با طراحی نرم‌افزاری برای ساماندهی این کارگران امیدواریم دیگر هیچ کارگری بر سر چهارراه‌ها نایستد،گفت: نخستین باری است که استانداری از ساماندهی کارگران ساختمانی حمایت می‌کند که باید از این ظرفیت استفاده کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی استان قم با تأکید بر این که شناسنامه‌دار کردن و ساماندهی کارگران ساختمانی ازنظر امنیتی هم به صلاح استان بوده و باید این کار انجام شود، گفت: اختصاص ساختمانی برای ساماندهی کارگران ساختمانی مصوبه ستاد استانی مبارزه با کرونا است، و البته اگر ساختمان دیگری نیز برای کاریابی کارگران ساختمانی ایجاد شود بسیار مطلوب است اما فعلاً  باید به همین زمین بسنده کنیم.

کاویانی در پایان از انسجام کارگران استان قم در پیگیری مطالبات شان قدردانی کرد و گفت: استاندار قم هم برای ارتقا و منزلت کارگران ساختمانی استان، پیگیر جانمایی زمین و همچنین ساخت سریع مرکز ساماندهی کارگران ساختمانی است.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قم کارگران قم کارگران ساختمانی قم خانه کارگر قم ساماندهی کارگران ساختمانی کارگران ساختمانی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان

ایسنا/کرمان معاون سیاسی اجتماعی فرماندار کرمان گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

رضا نصیری امروز هشتم اردیبهشت ماه با اشاره به فعالیت کمیسیون کارگری شهرستان کرمان با تبریک هفته کار و کارگر اظهار کرد: کارگران بعنوان افرادی که در خط مقدم عرصه تولید جهاد می‌کنند، نقش بسزایی در رونق تولید و اقتصاد کشور دارند.

وی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی کشور، تامین معیشت کارگران مهمترین مسئله برای اعضای کمیسیون کارگری شهرستان کرمان است و رصد مطالبات کارگران در برنامه کمیسیون قرار دارد تا هرچه سریعتر به مشکلات این قشر رسیدگی شود.

معاون فرماندار کرمان ضمن تشریح اقدامات سال گذشته گفت: کرمان در سال گذشته کمترین تنش کارگری را در بین شهرستان‌های استان داشته و ۱۷ درصد بیشتر از سال ۱۴۰۱به شکایات کارگران رسیدگی شده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کمیته بحران، بازرسی از واحدها و رفع تنش در مراکز تولیدی از اقدامات موثری بوده که در سال گذشته به همت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان صورت گرفته، افزود: یکی از دلایل مهم وقوع تنش در جامعه کارگری، نداشتن اطلاعات لازم از دستورالعمل‌ها و نداشتن آگاهی لازم از حقوق و تکالیف کارگر و کارفرماست که طبیعتا اطلاع رسانی در این زمینه موجب کاهش تنش و اعتراضات می‌شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری استان
  • امنیت شغلی در گرو رونق تولید/ بیمه کارگران ساختمانی پیگری می‌شود
  • نشست هم اندیشی تشکل‌های کارگری و کارفرمایی چهارمحال و بختیاری با استاندار
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کمترین تنش کارگری سال گذشته استان، مربوط به شهرستان کرمان
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد
  • بساط ویژه‌خواری برچیده شود/ جایگاه شغلی کارگران ارتقا یابد
  • عملکرد بخش تعاون در کاشان موفقیت‌آمیز نبوده است
  • حمایت ویژه از رفاه کارگران با تکیه بر تسهیل مسیر ساخت مسکن تک‌طبقه
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است