Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-05@15:54:42 GMT

غار طبیعی در منطقه دیلمان گیلان کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۷۶۳

غار طبیعی در منطقه دیلمان گیلان کشف شد

شهرود امیر انتخابی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به کشف یک غار تاریخی در منطقه دیلمان استان گیلان، اظهار کرد: این غار در بستر شیب کوه آهکی در ابتدای مسیر راه دیلمان به کارخانه سیمان قرار دارد و دارای راهروهای باریک و در سقف آن انواع قندیل‌های زیبا نقش بسته است.

امیر انتخابی ادامه داد: قرارگیری این غار طبیعی در کنار مسیر اصلی می‌تواند به عنوان یک جاذبه طبیعی در رونق گردشگری این منطقه نقش بسزایی داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بررسی‌های مشترک کارشناسان میراث طبیعی و باستان شناسان هنوز به اتمام نرسیده و به‌زودی مسیریابی کامل این غار انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی گیلان ادامه داد: پرونده ثبتی این اثر طبیعی تهیه و جهت ثبت در فهرست آثار ملی به وزارتخانه میراث فرهنگی ارسال خواهد شد.

کد خبر 4913919

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی گیلان غار ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات جهش تولید گرگان گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم

حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی، رئیس کل دادگستری گیلان گفت: دستگاه قضایی با مدیرانی که ترک فعل کرده و اهمال آنان گسترش آتش سوزی و تضییع حقوق مردم منطقه امامزاده ابراهیم شفت را در پی داشت، برخورد قاطع خواهد کرد.

او با ابراز تأسف از آتش سوزی منطقه امامزاده ابراهیم از تلاش‌های هلال احمر، اورژانس و تمامی نهاد‌هایی که در اطفای حریق و ساماندهی مصدومان تلاش کردند، قدردانی کرد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه آسیب و خسارت‌های زیادی به مردم منطقه وارد شده است، افزود: مسئولان باید در اسکان و کمک رسانی حادثه دیدگان از حداکثر امکانات استفاده کنند.

حجت الاسلام صادقی نیارکی تصریح کرد: در اولین ساعات این حادثه، دادستان شهرستان شفت در محل حاضر و دستورات اولیه قضایی را صادر کرد.

به گفته او، در مرکز استان گیلان نیز با تشکیل جلسه بر ضرورت پیگیری مجدانه شناسایی علت حادثه و برخورد با عوامل آن تأکید شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین گفت: قصور و کوتاهی برخی مسئولان در این حادثه محرز شده است.

آتش‌سوزی هولناک نیمه شب پنجشنیه ۱۳ اردیبهشت ماه در منطقه امامزاده ابراهیم (ع) شفت در استان گیلان واحدهای مسکونی و تجاری این شهرک گردشگریرا به خاکستر تبدیل کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • احداث مخزن ۵۰۰ متر مکعبی در قصر فیروزه
  • ثبت ملی روستای «نوسنگی» در درفک رودبار
  • احراز قصور برخی مدیران ‌در آتش‌سوزی شهرک چوبی امامزاده ابراهیم
  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • از پاسداشت زبان فارسی تا تجلیل از فعالان و کنشگران حوزه میراث‌ فرهنگی
  • «مکران» می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ بی‌نیازی کشور از نفت با استفاده از ظرفیت منطقه
  • منطقه مکران می‌تواند به هاب انرژی، حمل و نقل و گردشگری ایران تبدیل شود/ استفاده از ظرفیت این منطقه کشور را از نفت بی‌نیاز می‌کند
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده های گیلان
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان
  • بازدید استاندار گیلان از منطقه آسیب دیده امامزاده ابراهیم