Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@23:17:38 GMT

۱۲۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در شمالغرب کشور ایجاد شده است

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۹۲۰

۱۲۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش در شمالغرب کشور ایجاد شده است

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمالغرب نزاجا گفت: ۱۲۰۰ تخت نقاهتگاهی توسط ارتش برای بیماران کرونایی در شهرهای مختلف شمالغرب کشور ایجاد شده است.

امیرسرتیپ علی حاجیلو، پنجشنبه ۱۱ اردیبهشت در آیین تجلیل از مدافعان سلامت در بیمارستان امام علی (ع) تبریز، گفت: از زمانی که بحث تهدید کرونا در کشور به وجود آمد، نیروهای مسلح کشور اقدامات بسیار ارزنده‌ای را انجام دادند که تمامی مردم و مسئولان شاهد آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تقویت یگان‌های جنگ نوین و بهداشت و درمان که متخصص مقابله با این نوع تهدید هستند سرلوحه اقدامات نیروهای مسلح کشور قرار گرفت و در این راستا اقداماتی چون رزمایشی ارتش در پنج محور نمایش قدرت توان رزمی، رفع آلودگی از محیط‌ها و اماکن، ایجاد ایستگاه‌های پایش بیماری کرونا در شهرها و ایجاد ۱۷ پایگاه بین شهری و بین استانی انجام گرفت. 

وی ادامه داد: ۶۰ پایگاه پایش در شهرهای مختلف استان‌های شالغرب کشور توسط ارتش ایجاد شد و تعدادی از بیمارستان‌های ارتش نیز به عنوان بیمارستان مرجع پذیرای بیماران کرونایی خدمت‌رسانی کرد؛ در بخشی از شهرستان‌ها هم با توجه به اعلام نیاز، نیروهای درمانی ارتش اعزام شدند.

سرتیپ حاجیلو افزود: بیمارستان امام علی (ع) به عنوان بیمارستان مرجع، ضمن پذیرش و مداوای بیماران غیرنظامی در بحث کنترل استراحتگاه در شهرستان تبریز بیش از ۳۳۰ تخت را مدیریت می‌کند.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به ریسک بالای فعالیت مدافعان سلامت در شرایط کنونی، اظهار کرد: ارتشیان در ششمین رزمایش نیز خوش درخشیدید و کمک‌های مومنانه در مناطق حاشیه نشین و کم برخوردار توزیع شد.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای شمال‌غرب نزاجا گفت: جنگ‌های غیرمتعارفی که در جامعه رخ می‌دهد، به سه شکل شیمیایی، سلاح‌های هسته‌ای و تهدیدات زیستی و بیولوژیکی است که مدافعان سلامت در راستای مقابله با این نوع جنگ توانستند برگ زرینی را در تاریخ ثبت کنند.

رئیس بیمارستان امام علی (ع) نیز در این مراسم، گفت: این بیمارستان، ۲۰۰ تخت در مجتمع امام علی (ع)، ۷۰ تخت در مجتمع شهید کسایی به صورت سوییت و ۵۰ تخت مستقر در ندامتگاه دارد.

دکتر ساسان محسنی افزود: تاکنون نزدیک به ۱۱۴۶ نفر مشکوک به کرونا به این بیمارستان مراجعه کرده که نزدیک به ۸۰ نفر بستری شده و ۲۹۹ نفر نیز به صورت سرپایی درمان شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی امام علی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۹۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید

دکتر شیرجنگ گفت: رادیولوژی پرتابل - سرکانتر - ساک شن و تخت‌های اتاق عمل از جمله دستگاه‌هایی هستند برای بیمارستان خریداری شده است.

وی افزود:خرید دستگاه اتوآنالایزر برای آزمایشگاه نیز خریداری شده که تا یکماه آینده نصب خواهد شد و با نصب آن مشکلات آزمایشگاه رفع می شود ولی برای راه اندازی آن و نصب دستگاه‌های جانبی ۱.۵ میلیارد تومان هزینه نیاز است که از خیرین درخواست می کنیم برای بروز کردن آن ما را یاری کنند.

وی گفت: مجوز اصلی برای احداث بخش اتاق‌های عمل در فضای ۳ هزار متر مربع بیمارستان با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان گرفته شده است که با احداث آن دیگر نیاز به ارجا ع بیماران به سایر شهر‌ها نخواهیم بود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیارد ریالی به کشور
  • استرداد کلاهبردار ۱۲۰۰ میلیاردی به کشور
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • تجهیز بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان هشترود به دستگا‌های جدید
  • مراجعه روزانه ۴۰۰ بیمار چشمی به بیمارستان امام (ره) اهواز
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • ساختمان اورژانس، پد آشیانه بالگرد و سوله بحران ساخته می‌شود
  • سپاه و ارتش بازوان قدرتمند نظام جمهوری اسلامی اند 
  • خاش به پیشرفته ترین دستگاه ام.آر.آی ایران مجهز است
  • حال مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس ایرانی در ارمنستان مساعد است