Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-27@18:44:36 GMT

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۰۹۳

پیام وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم

وزیر آموزش و پرورش به مناسبت هفته بزرگداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، متن پیام محسن حاجی میرزایی به شرح زیر است:

«إنما بُـعِثْتُ مُعلّـماً»

سپاس پروردگاری را (عزّوجلّ) که موهبت معلمی و خدمتگزاری در عرصه‌ خطیر تعلیم و تربیت را بر بندگان خاص حضرتش ارزانی داشت تا طلایه دار توسعه، پیشرفت و تعالی جوامع بشری باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طلایه دارانی که نبی مکرّم اسلام (ص) در مقام بزرگی‌اش می‌فرماید: «اِنَّما بُعِثتُ مُعَلِّماً» هم او که امیرالمؤمنین(ع) در مراتبش فرمودند: «من عَلّمَنی حَرفاً فَقَد صَیّرنی عَبداً»  (هرکس چیزی به من بیاموزد، مرا غلام و بندة خویش کرده است).

«معلّم» اساسی‌ترین عنصر و تأثیرگذارترین مؤلفه نظام تعلیم و تربیت و به یادگارماندنی‌ترین واژه‌ای است که در طول تاریخ بشریت، با نقش مؤثّر خود توانسته است رسالت خطیر «هدایت»، «تفکّر» و «اندیشه ورزی» نسل‌های بشری را بر دوش کشیده و در اعصار و قرون متمادی، بر تارک تعلیم وتربیت جوامع گوناگون بدرخشد.

«معلّم» اکسیر نابی است که پیشرفت و توسعة کشور، مرهون وجود گرانسنگ اوست، وجود ذی جودی که اگر به زیور دانش عمیق، تفکّر، اندیشه و شجاعت، آراسته شود، جامعه را با حضور افرادی مهرورز، نوع‌دوست، درستکار، متعهد و مؤمن؛ همچون « علامه شهید مرتضی مطهری»، که سراسر حیات معنوی‌اش، همواره بر محور خردورزی، ارزش‌ها و کرامات انسانی استوار بود؛ مشحون خواهد کرد. و چه حسن انتخابی که «هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم»، به نام این متفکر فرزانه و فیلسوف شهیر، مزیّن شده است تا جامعه هیچ گاه اهمیت این عنصر بی‌بدیل در توسعه همه جانبه کشور از یاد نبرده و در مقابل ایشان، ادای احترام نماید.

بی‌شک آینده اقتصاد جهانی نیز از آنِ کشورهایی خواهد بود که به بهترین و والاترین سیستم‌های تعلیم و تربیت مجهز شده و از بذل هرگونه سرمایه گذاری در این حوزه دریغ نورزیده باشند؛ لذا دست یابی به اهداف متعالی آموزش و پرورش و فائق آمدن بر مشکلات پیش روی کشور، بدون اتکا به نظام تعلیم تربیت و بدون توجه به معلمان آن جامعه، میسّر نخواهد شد.

چنانچه شیوع ویروس منحوس کرونا در ماه‌های اخیر و تعطیلی اضطراری مدارس بدون تعطیلی جریان آموزشی، بر همگان ثابت کرد که معلمان دلسوز، متعهد و مسؤولیت پذیر کشور، همچون گذشته، با وجود محدودیت‌ها و تنگناهای بسیار، همچنان بر حفظ ارزش و جایگاه خود در جامعه، پایبند بوده و با سلاح تدبیر و ایثار، در صحنه‌های جهاد علمی، حضور یافته و جریان آموزشی را حیاتی دوباره بخشیدند.

این جانب در آستانه حلول ماه مبارک رمضان، ضمن گرامیداشت یادروز شهادت معلم فرزانه، علامه شهید مرتضی مطهری، همراه با ملت شریف ایران، زیبنده‌ترین و صمیمانه‌ترین مراتب سپاس خود را به مناسبت فرا رسیدن«هفته پاسداشت مقام شامخ معلم» تقدیم حضور همکاران گرانمایه‌ای می‌نمایم که صادقانه و خالصانه، با عشق، تعهد و اقدامات جهادی خود، در تحقق شعار «آموزش تعطیل نیست»، شمع وجود خویش را به امید آینده‌ای روشن، فروزان‌تر از گذشته نگه داشتند تا زنگار جهل و نادانی را از رخسار میهن عزیزمان بزدایند.

سعادت، سلامت، بهروزی وتوفیق روزافزون‌تان را از پیشگاه خداوند منّان، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در ظل توجهات حضرت ولی عصر(عج) و پیروی از منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اجرای سیاست‌های دولت تدبیر و امید، در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت کشور، موفق و پیروز باشید.

انتهای پیام/4127

منبع: آنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش روز معلم محسن حاجی میرزایی آموزش و پرورش تعلیم و تربیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟

ایسنا/اصفهان فرماندار اردستان گفت: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد.

سید محمدهادی احمدی طباء، امروز(پنجشنبه،۶ اردیبهشت‌ماه) در شورای آموزش و پرورش شهرستان اردستان، اظهار کرد: علیرغم تهاجم‌ فرهنگی و جنگ نرمی که نسل نوجوان و جوان جامعه را مورد هجمه قرار داده است، دانش‌آموزان ما پای دین و دینداری ایستادند که نمونه آن حضور پرشور در آیین‌های ملی و مذهبی است.

وی با اشاره به تاکیدات رهبر انقلاب بر احیا و نگهداری از هویت ملی افزود: بخشی از هویت ملی هویت منطقه‌ای است موضوعی که در شهرستان اردستان دچار مشکل و معضل است و خیلی افرادی که از شهرستان مهاجرات می‌کنند، حتی پسوند خانوادگی خود را تغییر می‌دهند.

به گزارش ایسنا، فرماندار اردستان گفت: یکی از برنامه‌های سالانه آموزش و پرورش باید تکریم و تجلیل از بازنشستگان و فرهنگیان باشد. با توجه به نزدیک شدن به هفته گرامیداشت معلم ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره جوری برنامه‌ریزی کنند که مراسمی در شان و جایگاه مقام معلم باشد.

احمدی‌طباء با انتقاد از وضعیت معاونت‌های آموزش و پرورش اردستان، تصریح کرد: برای مجموعه حاکمیت شهرستان قابل قبول نیست که اداره آموزش و پرروش اردستان هفت ماه است معاونت آموزشی و پرورشی ندارد و اداره کل استان توجهی به این مهم ندارد. 

لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی در مدارس اردستان

وی بر لزوم راه‌اندازی شرکت‌های تعاونی مدارس شهرستان توسط دانش آموزان تاکید کرد و گفت: ادارات آموزش و پرورش اردستان و زواره برای سال تحصیلی جدید برنامه‌ریزی داشته باشند تا در هر مدرسه شهرستان شرکت تعاونی دانش آموزی را در راستای درآمدزایی برای مدرسه و دانش‌آموزان راه‌اندازی کند.

فرماندار اردستان از شهرداران و اعضای شورای شهر شهرهای اردستان، زواره و مهاباد خواست به‌عنوان نمانیده مردم در امور شهری در مدارس شهرستان و بین دانش‌آموزان حضور پررنگ‌تری داشته باشند و درد دل و پیشنهادات دانش‌آموزان و اقشار فرهنگیان را بشنوند.

آموزش و پرورش نیاز به یک آسیب شناسی تربیتی دارد

همچنین امام جمعه اردستان در این جلسه گفت: به نظر می‌رسد در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان اردستان نیاز به یک آسیب شناسی در بخش تربیت باشد زیرا با بررسی‌های انجام شده هر مقدار که دانش آموزان و فرزندان جامعه علمشان زیاد می‌شود از تربیت دینی دور می‌شوند.

حجت‌الاسلام حسن دهشیری با بیان اینکه آموزش و پرورش باید آفت‌های سیستم آموزشی و تربیتی دانش آموزان را شناسایی کند، افزود: هرگاه دانش آموزان به هر نحوی از تربیت دینی دور شوند مشخص می‌شود عملکرد مدرسه و معلم، تربیت جهت دار نبوده است، زیرا هر گاه که علم و آگاهی انسان افزوده می‌شود باید عقیده آن هم کامل‌تر شود.

وی گفت: باید نوع تدریس معلمان و بیانی که در کلاس‌های درس دارند، در طول سال مورد توجه و ارزیابی قرار گیرد و آسیب‌شناسی کرد که چه اتفاقی در مدرسه و کلاس درس می‌افتد که دانش‌آموزان ما بعد چندسال به راه‌های مختلف کشیده می‌شوند.

امام جمعه اردستان با اشاره به هفته بزرگداشت مقام معلم، تصریح کرد: باید تکریم و تجلیل معلمان را به سمتی ببریم که معلم در نگاه دانش آموز ارجمند و در نگاه خانواده بزرگ‌منش باشد آن زمان بهترین بزرگداشت را انجام دادیم، ولی اگر بخواهیم با زور و از روی چشم و هم چشمی برای معلم هدیه‌ای ناچیز تهیه کنیم بیشتر به جایگاه معلم توهین شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجلیل از مقام معلم؛ در آستانه گرامیداشت هفته معلم
  • کیفیت بخشی مدارس مهم‌تر از توسعه کمی آن‌ است
  • تاکید امام جمعه شاهیندژبرنقش معلمان و کارگران در رشد جامعه
  • منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • پیش بینی ۵۲ میلیارد اعتبار در حوزه عمرانی آموزش و پرورش رزن
  • ۱۷ هزار معلم در استان مرکزی خدمت می کنند
  • چالش کمبود معلم در استان مرکزی کاهش می‌یابد
  • تقدیر از معلمان نمونه برتر استان مرکزی