Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@10:26:27 GMT

کارگران، بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۱۰۵

کارگران، بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور هستند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای در روز کارگر، به تشریح مسائل و مشکلات این قشر پرداخت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان،  شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان با صدور بیانیه‌ای در روز کارگر، به تشریح مسائل و مشکلات این قشر پرداخت.

در این بیانیه آمده است: نقش مؤثر و تعیین‌کننده کارگران گرانقدر همواره در عرصه‌های گوناگون شایسته تقدیر است؛ اما در برهه کنونی که تمامی جبهه ظالم و متخاصم کفر و ظلم علیه اقتصاد و اعتقاد مردم شریف ایران اسلامی صف‌آرایی کرده‌اند؛ حضور جهادی کارگران بی‌ادعا و کوشای ایرانی به‌عنوان بسیجیان خط مقدم جبهه اقتصادی در تحقق کارآمد اقتصاد مقاومتی، افزایش کیفیت تولید ملّی و دستیابی به استقلال اقتصادی کشور، از همیشه مهم‌تر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه آورده شده است: جامعه کارگری در کشور، همواره با چالش های بسیاری روبه رو بوده و با وجود پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات این قشر زحمت‌کش از جامعه از سوی نمایندگان کارگری، اما همچنان مشکلات و گرفتاری‌های جامعه کارگری به قوت خود باقی است، عدم امنیت شغلی و وجود قراردادهای موقت و سفید امضاء و شفاهی، عدم تأمین معیشت کارگران، عدم تناسب حقوق آنها با تورم سالانه جامعه و عدم وجود بیمه سلامت تکمیلی، جزء مشکلاتی هستند که  علاوه بر اینکه بر یکدیگر تأثیر و تأثر دارند، بر دیگر بخش‌های اقتصادی و اجتماعی جامعه نیز اثر می‌گذارند؛ چرا که، بیش از 54 درصد جمعیت کشور به جامعه کارگری تعلق دارد و وجود و بروز هر گونه مشکلی در اشتغال و معیشت این قشر، اشتغال و معیشت جامعه را تحت تأثیر قرار می دهد.

در این بیانیه تاکیده شده است: مسؤولان محترم اجرایی کشور بایستی  ضمن توجه به وضعیت کارگران جامعه؛ نسبت به رعایت قانون، خود را متعهد دانسته و از قانون کار و مقررات مربوطه تخطّی ننموده و شرایط را جهت گام بر داشتن در راستای شعار سال «جهش تولید» و تأمین رفاه قشر کارگر و تحقق عدالت اجتماعی، مهیّا سازند.

  همچنین مسؤولان محترم، بایستی بجای توجیه شرایط تحریم و نبود بودجه کافی، به ظرفیت‌های درونی کشور و توانمندی‌های داخلی توجه کرده و با نصب‌العین قرار دادن شعار سال «جهش تولید»، ضمن دوری از جنجال‌آفرینی‌های سیاسی، نسبت به جبران نقص مدیریت خود اقدام و بجای سرشکن کردن هزینه های تولید بر روی مزد کارگران مطالبات اقتصادی آنها را پاسخگو بوده و سیاست‌های تولید را با توجه به منابع عظیم کشور که سرشار از نیروی انسانی، طبیعی و مادی می‌باشد، تقویت کنند و مبتنی بر اندیشه‌های حضرت امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی و اعتماد به توانمندی‌های داخلی، وعده‌های خود را پس از 7 سال دولت داری، به عمل تبدیل کنند.

در پایان این نامه آمده است: در نهایت ما اعضای شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان اصفهان، ضمن تشکر از قشر زحمتکش کارگر که به عنوان سرمایه های انسانی در کشور، نقش محوری در تحولات و مناسبات مختلف ایفا می‌کنند، حمایت قاطع و تا حصول به نتیجه، پیرامون رفع مشکلات و چالش‌های آن‌ها تا برون رفت از این معضلات و استقرار عدالت اجتماعی، پیگیری می‌کنیم؛ چرا که هر نوع فعالیتی در جامعه به حضور و فعالیت مردم گره خورده است و از آنجا که جامعه کارگری، جامعه‌ای وسیع و به عنوان مهم‌ترین عنصر زنجیره تولید و صنعت در کشور می‌باشد؛ به طور قطع می‌بایست امنیت شغلی، معیشت و زمینه حضور مؤثر و فعال‌تر آن‌ها در سایر بخش‌های جامعه فراهم شود.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: کارگران استان اصفهان اقتصاد بیانیه جامعه کارگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جلایی بعد از ظهر چهارشنبه در نشستی با جمعی از تشکل‌های کارگری استان همزمان با هفته کار و کارگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اگر حال جامعه کارگری خوب باشد حال بیش از نیمی از جامعه خوب خواهد بود، اظهار کرد: ما در قبال مشکلات و دغدغه‌های کارگری علاوه بر وظیفه اداری، وظیفه انسانی و شرعی داریم.

وی با تاکید بر اینکه حرف جامعه کارگری با هر گرایش و سلیقه‌ای باید شنیده شود، تصریح کرد: جامعه کارگری در انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس، نقش بسزایی و پررنگ داشته است و طیف وسیعی از جامعه ایثارگران متعلق به قشر کارگری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به نقش اساسی جامعه کارگری در تحولات و رویدادهای سیاسی و اجتماعی، بر لزوم پیگیری مطالبات معیشتی و مشکلات امنیت شغلی و درمانی کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی تاکید کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست هر یک از نمایندگان تشکل‌های کارگری به بیان مسائل و مشکلات جامعه کارگری پرداختند.

امنیت شغلی، وضعیت معیشتی و درمانی کارگران، مشکلات بیمه‌ای و امور بازنشستگان تأمین اجتماعی از جمله مسائلی بود که در این نشست مطرح و مورد بررسی قرار گرفت.

کد خبر 6094482

دیگر خبرها

  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی قرار دارند
  • یک فعال کارگری : دولت رئیسی هم نه تنها مشکلی از مشکلات کارگران حل نکرد، بلکه روز به روز به مشکلات آنها اضافه کرد
  • دولت رئیسی روز به روز به مشکلات کارگران اضافه کرد
  • قول استاندار کرمان برای رفع مشکلات کارگران
  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • کارگران سربازان بی‌ادعای جبهه اقتصادی‌اند
  • دشمن به دنبال بزرگنمایی مشکلات کارگران است
  • تعداد تشکل‌های کارگری در استان بوشهر ۳۵ درصد افزایش یافت
  • کارگران در خط مقدم تحقق شعار سال قرار دارند
  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود