Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، علی شمسی نیا روز پنجشنبه در آیین معرفی وی به عنوان مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص و تقدیر از خانواده مرحوم مسعود ریانی مدیرعامل سابق این موسسه خیریه افزود: سه هزار متر مربع فضا در دارالشفا امام رضا (ع) کرمان به منظور اجرای طرح پیشگیری از بیماری ها اختصاص داده و بر این اساس برنامه ریزی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به وجود آزمایشگاه پیشرفته ژنتیک و اجرای طرح غربالگری پیشگیری از سرطان با کمک استاندارد کرمان، نهادهای حمایتی و مردم در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) اشاره و تصریح کرد: رادیولوژی پیشرفته ای نیز بزودی در این موسسه راه اندازی خواهد شد.

مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان از اعلام آمادگی خیرین در داخل و خارج از کشور برای کمک به توسعه و پیشبرد اهداف این موسسه به عنوان اقدامی مهم نام برد و گفت: خیران کرمانی زاده، خانواده شادروان ابراهیم نقوی و حاج محمود خواجویی نیز در امور این خیریه همواره پیش قدم بوده و مجدد اعلام آمادگی کرده اند.  

وی با بیان اینکه بیماران خاص کرمان بزودی از حضور پزشکان متخصص و فوق تخصص به صورت ویژه برخوردار خواهند شد اظهار داشت: به عنوان مثال با دکتر فرهمند نیا فوق تخصص خون همین امروز برای حضور در این موسسه خیریه قرارداد بسته شده است.

شمسی نیا با بیان اینکه در فازهای بعدی نیز قرار است تجهیزات پزشکی قابل قبولی برای موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) کرمان تامین شود گفت: اولویت ما تامین نیازهای مختلف بیماران خاص و سخت درمان است.

وی افزود: بیش از سه هزار بیمار همودیالیز و پیوند کلیه در استان کرمان وجود دارد که در شرایط فعلی نیازمند حمایت جدی هستند.

وی بیان کرد: هزار و ۲۰۰ بیمار تالاسمی استان کرمان وجود دارد که اساتید بنامی در استرالیا با ارتباط با این بیماران در زمینه چگونگی خونگیری این افراد به منظور حفظ سلامت بیش از پیش آنها در حال مطالعه و تحقیق هستند.

وی با بیان اینکه هزار و ۶۰۰ بیمار ام اس و چهار هزار بیمار خاص و سخت درمان در استان کرمان تحت پوشش قرار دارند گفت: سال ۱۳۷۰ بنای اولیه این موسسه در کرمان گذاشته شد و آن زمان حتی در کشور نیز چنین موسسه ای وجود نداشت.
مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) بیماران خاص استان کرمان به حمایت های پنجعلی زاده فرماندار وقت کرمان در احداث این مرکز خیریه اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۴۰ هزار متر زیربنای درمانی داریم به طوری که برای هر پنج بیمار همودیالیزی یک مرکز وجود دارد.
شمسی نیا با انتقاد از اینکه بیماران خاص در کشور حمایت نمی شوند، عنوان کرد: ما باید برای نجات بیماران تلاش کنیم، در دین ما روایت شده که اگر یک نفر را نجات دایم، به اندازه نجات بشریت است.
وی با بیان اینکه برنامه های متنوع و زیادی برای پیشبرد اهداف در موسسه خیریه ثامن الحجج در دستور کار داریم افزود: ۱۰ کیلنیک با تجهیزات کامل در این موسسه وجود دارد و اعلام می کنم که برای اولین بار در کشور برای کمک به بیماران خاص در مراکز پوششی استان آمادگی داریم.
وی از تکمیل کلینیک جامع ام اس با کمک خیرین خبر داد و اظهار داشت: احداث یک کلینیک دیگر نیز در دستور کار قرار دارد، یکی از اهداف ما این است که در پایان امسال، افتتاح چندین بخش درمانی را داشته باشیم.
وی با تقدیر نمایندگان کرمان و راور و نماینده منتخب مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی افزود: با حمایت ها و قول مساعد این افراد می توانیم کرمان را به عنوان مرکز بزرگ خدمات رسانی و درمان بیماران خاص و سخت درمان تبدیل کنیم.
وی از افتتاح بخش دیالیز در بردسیر خبر داد و گفت: تا یک ماه آینده این مرکز افتتاح و استان کرمان را در این زمینه به خودکفایی می رساند.
مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) با بیان اینکه خیران زیادی در زرند داریم، عنوان کرد: با حمایت عفت شریعت نماینده منتخب مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی در نظر داریم احداث مجموعه عظیم سلامت را در زرند آغاز کنیم.

عفت شریعت نماینده منتخب مردم زرند و کوهبنان در مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه امروز بیش از هر زمانی نیازمند حمایت خیّران سلامت هستیم، گفت: امیدواریم بتوانیم با همکاری مسئولان و مردم گام های مهمی در مسیر سلامت مردم برداریم.
همچنین در پایان این آیین محمدرضا پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور عفت شریعت نماینده منتخب مردم زرند و کوهبنان از بخش های مختلف موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان بازدید کردند.
همچنین از خانواده مسعود ریّانی، مدیرعامل سابق موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) مرکز درمانی بیماران خاص استان کرمان تقدیر شد.

دکتر ریّانی بعد از یک سال مدیریت در موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان، اواخر اسفند سال گذشته دار فانی را وداع گفت.
علی شمسی نیا موسس و نخستین مدیرعامل موسسه خیریه ثامن الحجج (ع) استان کرمان پس از مدتی وقفه مجدد فعالیت های خیرخواهانه را در این مرکز آغاز کرد.

برچسب‌ها خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص

منبع: ایرنا

کلیدواژه: خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص خبرگزاری جمهوری اسلامی کرمان حمایت از بیماران خاص بیماران خاص استان کرمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۱۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF

به گزارش خبرگزاری صدا  و سیما، مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کشت حلق برای بیماران  CF (اختلال ژنتیکی و ارثی) در بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور (اکبر) انجام می‌شود تا ارزیابی و سنجش بیماری، تشخیص و درمان به موقع صورت پذیرد.

 دکتر رضا وثوقی مقدم افزود: بیماری CF اختلال ژنتیکی و ارثی است که باعث از بین رفتن تنظیم پروتئین‌ها می‌شود.

وی گفت: در نتیجه این بیماری مخاط دستگاه تنفسی، سیستم گوارشی و تناسلی، غلیظ و چسبناک می‌شود و به واسطه چسبناک شدن دیواره مخاط این اندام‌ها مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلفی، چون تنفسی هستند، از این رو باید هر دو سه ماه یک بار حتی در صورت نداشتن وجود علائم برای آزمایش کشت حلق مراجعه کنند.

مدیر امور بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به تلاش برای کاهش هزینه‌های درمان بیماری‌های صعب العلاج افزود: با فراهم شدن امکانات برای آزمایش این بیماران در واحد آزمایشگاه بیمارستان کودکان اکبر، آزمایش کشت حلق انجام و  آنالیز آن از نظر وجود باکتری‌های پاتوژن و آنتی بیوتیک‌های موثر بر آن باکتری‌ها به پزشکان ارائه می‌شود.

 دکتر رضا وثوقی مقدم گفت: در واحد آزمایشگاه بیمارستان اکبر از وجود استادان مجرب و متخصصان میکروب شناسی برای شناسایی و تشخیص و گزارش انتی بیوتیک‌ها به استاندارد‌ترین و اصولی‌ترین استفاده شده است تا بهترین و مفید‌ترین خدمات به بیماران  ارائه شود.

 

ارائه‌ی خدمات درمانی مربوط به بیماران بزرگسال CF به صورت رایگان در بیمارستان قائم (عج)

فوق تخصص بیماری‌های ریوی و استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به انجام درمان‌های رایگان مربوط به بیماری CF  اطفال در بیمارستان اکبر گفت: این خدمات درمانی رایگان اکنون به بیماران بزرگسال CF در بیمارستان قائم (عج) هم ارائه می شود.

دکتر داوود عطاران گفت: خوشبختانه با اقدامات تشخیصی و درمانی که به همت همکاران گروه اطفال انجام و در سال‌های اخیر این بیماری خیلی زود تشخیص داده شده است   و در نتیجه طول عمر این بیماران در حال حاضر افزایش یافته است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در گذشته بسیاری از بیماران CF به دوران بلوغ نمیرسیدند، اما با اقدامات درمانی که در طی دو دهه گذشته برای این بیماران انجام شده، آنها کم کم به سن بلوغ رسیدند.

دکتر عطاران همچنین تاکید کرد: با توجه به اینکه بیماران بزرگسال  دو - سه سالی است که از دوره کودکی به دوره بزرگسالی و بلوغ رسیده‌اند کهمه متخصصان داخلی لازم است که آگاهی کافی از این بیماری را پیدا کنند و در مواجهه با این بیماران اقدامات تشخیصی و درمانی را داشته باشند.

وی گفت:  در دانشگاه علوم پزشکی مشهد امکان پیوند ریه فراهم شده و درمانگاه پیوند ریه دانشگاه کهدر  دوران کرونا معلق شده بود، در بیمارستان امام رضا (ع) فعال شده است و ما می‌توانیم برای بیمارانی که اندیکاسیون پیوند ریه دارند به آنجا ارجاع دهیم

دیگر خبرها

  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بسیاری از اختلالات روانی ریشه جسمانی دارند
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • آزمایش خون ممکن است ام‌اس زودرس را تشخیص دهد
  • ام‌ اس زودرس قابل تشخیص است؟
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • امکان تشخیص ام‌اس زودرس با آزمایش خون
  • اعلام عوامل کاهش سرقت در کرمان
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار