Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری تهران علی‌رغم مخالفت ستاد ملی کرونا به دنبال اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت از روز شنبه 13 اردیبهشت است تا بتواند بخشی از درآمدهای مالی خود را محقق کند.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تداوم شرایط کرونایی در شهرهای مختلف از جمله کلانشهر تهران باعث شده تا سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف به‌ویژه آن دسته از سازمان‌هایی که از بابت ارائه خدمت به مردم درآمد دارند در کسب درآمدهایشان با مشکل مواجه شده و به شدت در تکاپوی بازگشت به شرایط پیشاکرونایی هستند تا بیش از این از تداوم این وضعیت متضرر نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری تهران هم از این قاعده مستثنی نیست و به‌نظر می‌رسد ضررهای مالی سنگینی را در دوران کرونا متقبل شده است.به عنوان مثال بخشی از درآمد شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک در پایتخت و دریافت عوارض آن ناشی می‌شد اما با تأکید ستاد ملی مقابله با کرونا و به‌منظور جلوگیری از ازدحام مردم در وسایل حمل و نقل عمومی و ایستگاه‌ها، طرح ترافیک نیز لغو شد تا شهرداری تهران به گفته برخی از مدیران شهری با ضرر مالی هنگفتی مواجه شود.

کاهش صدور مجوز ساخت و ساز و عدم کسب درآمد از دیگر منابع مالی هم مزید بر علت شد تا صدای مدیریت شهری از بابت کسری بودجه درآید به حدی که مجید فراهانی رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران خبر از کسری بودجه بین ۳۲ تا ۵۶ درصدی شهرداری در سال 99 سخن به میان آورد و یا سید حسن رسولی خزانه‌دار شورای اسلامی شهر در اظهارنظری دیگر عنوان کرد که شهرداری تهران از حیث مالی نفس‌های آخر را می‌کشد و  با توجه به کاهش شدید منابع درآمدی اگر حمایت‌های مالی از شهرداری صورت نگیرد در روزهای آینده مجبور هستیم به‌دلیل خالی بودن جیب این خدمات را ادامه ندهیم. 

بیشتر بخوانید:

کسری بودجه ۳۲ تا ۵۶ درصدی شهرداری تهران در سال ۹۹

شهرداری تهران از حیث مالی نفس‌های آخر را می‌کشد

از آنجا که مدیریت شهری بیش از آن‌که به فکر آینده و پیش‌بینی شرایط مختلف در تدوین بودجه باشد در این سال‌ها به تنها نکته‌ای که فکر نمی‌کرد تعریف منابع جدید درآمدی بود، بنابراین با شیوع کرونا و شرایط بحرانی که گریبانگیر آنها شد راهکار اصلی را دریافت کمک از دولت دانست تا به شکلی با حفظ شرایط موجود و تبعیت از دستورات ستاد مقابله با کرونا به کار خود ادامه دهد.

با این حال دولت نیز مثل همیشه با وعده‌هایی مجدداً مجموعه مدیریت شهری را سرکار گذاشت و بدین ترتیب آخرین راه چاره، دست کردن بر جیب مردمی بود که امسال به‌دلیل رکود عجیب و غریب ناشی از کرونا آه در بساط ندارند.

بنابر این و برای تحقق این راه چاره، در اولین گام شهرداری به دنبال اجرای مجدد طرح ترافیک در پایتخت است تا علی‌رغم مخالفت ستاد ملی کرونا با اجرای آن از روز شنبه 13 اردیبهشت بخشی از درآمدهای مالی خود را محقق کند.

علی‌رغم تصمیم ستاد مقابله با کرونای تهران مبنی بر این‌که به‌دلیل تجمع افراد در ناوگان حمل و نقل عمومی و نشستن متراکم افراد بهتر است تا طرح ترافیک اعمال نشود ولی شهرداری تهران در معاونت حمل و نقل و ترافیک به‌دنبال آن است تا به‌مرور شرایط پایتخت را به وضعیت قبل از کرونا بازگرداند.

از آنجا که میزان استفاده از حمل و نقل عمومی و ازدحام در ایستگاه‌ها کاسته شده و شرایط ابتلا به کرونا شیب نزولی پیدا کرده اما شهرداری تهران قصد دارد تا با تمهیداتی از جمله توزیع ماسک در ایستگاه‌های مترو و اتوبوس طرح شکست‌خورده فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس را برقرار کرده و طرح ترافیک را اجرا کند تا بخشی از کسری درآمدش را جبران کند.

بیشتر بخوانید:

احتمال اجرای طرح‌های ترافیکی پایتخت از هفته آینده

اما این تمام ماجرا نیست و شهرداری تهران خواب‌های دیگری هم برای جبران کسری بودجه و کاهش منابع درآمدی خود دیده است به‌طوری‌که هفته گذشته لایحه‌ای 17 ماده‌ای را با عنوان بسته محرک اقتصادی در شرایط بحرانی کرونا به شورای شهر آورده و در صورت تصویب آن در شورای اسلامی شهر تهران مصوبات پیشین شورا در خصوص جوایز خوش‌حسابی، مهلت پرداخت عوارض و تخفیف‌های مربوط به آن اصلاح می‌شود.

نکته جالب توجه در این میان این‌که شهرداری تهران از آنجا که همچون همیشه قصد شگفت‌زده کردن تهرانی‌ها را دارد از در اختیار گذاشتن جزئیات این لایحه به رسانه‌ها سرباز زده تا در صورت تصویب آن در شورا دیگر مقاومت افکار عمومی تأثیری نداشته باشد.

آنچه بیش از همه در عملکرد مدیریت شهری رخ می‌نماید این‌که ساختار عریض و طویل شهرداری تهران دیگر طاقت تداوم شرایط کرونایی را نداشته و به‌دنبال آن است تا با فراهم کردن شرایط به‌منظور عادی کردن شرایط تهران منابع درآمدی خود را از جیب مردم به خزانه‌اش سرازیر کند که این یعنی بروز موج جدید کرونا در تهران.

انتهای پیام/ 4105

منبع: آنا

کلیدواژه: شهرداری تهران سید مناف هاشمی اجرای طرح ترافیک ماسک اجباری در مترو شهرداری تهران مدیریت شهری طرح ترافیک کسری بودجه حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت

 به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ،شهریار افندی‌زاده گفت: این طرح از بزرگراه آزادگان در مناطق ۱۸ و ۱۹ به عنوان معابر پرترددی که نیاز بیشتری به ایمن‌سازی و رسیدگی داشتند، آغاز شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران با تأکید بر ضرورت ارتقای سطح ایمنی بزرگراه‌ها و پیش‌بینی تدابیر و تمهیدات لازم برای کاهش تصادفات افزود: از طریق مناطق ۱۸ و ۱۹برای احصای کاستی‌ها و کمبود‌های بزرگراه آزادگان اقدام کرده و پس از بررسی دقیق، تجهیزات موردنیاز را مشخص و نسبت به رفع آنها اقدامات لازم انجام شد.

آقای افندی‌زاده گفت: خط کشی محوری، ممتد، منقطع و بستر جناغی ها، مرمت و نوسازی گاردریل‌ها، نصب تابلو‌های خطرنما برای آشکارسازی و نصب انواع تجهیزات ایمنی همچون کاشن‌تانک و استوانه، از اقدام‌هایی است که در محدوده مناطق ۱۸ و ۱۹ شهرداری تهران انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرتهران با بیان اینکه مناطقی که محور آزادگان در محدوده آن قرار دارد، از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی‌شده برای افزایش سطح خدمات و ایمن‌سازی است، تصریح کرد: در این طرح که از سال ۱۴۰۲ آغاز شده، بیش از ۱۲ گروه اجرایی در حال فعالیت هستند و ۲۴ نقطه از جناغی‌ها با استفاده از ۴۴ قطعه کاشن‌تانک و ۱۲۰ عدد استوانه ایمن‌سازی و حدود ۱۵۰ شاخه گاردریل مرمت و تعویض شده است.

وی گفت: نصب بیش از ۱۰۰ عدد تابلوی خطرنما ۶۰*۲۰ و حدود ۶۴ هزار متر خط‌کشی منقطع و ۴۲ هزار متر خط‌کشی ممتد از دیگر اقداماتی بود که در راستای ایجاد ایمنی بیشتر در بزرگراه آزادگان انجام شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهر تهران یادآور شد؛ در نظر است با تعیین اولویت بزرگراه‌ها و با مشارکت پلیس و شهرداری‌های مناطق، این طرح در تمام شبکه بزرگراهی تهران اجرا شود.

بزرگراه آزادگان، از شاهراه‌های شهر تهران است که به دلیل طول تقریبی ۵۹ کیلومتری، تردد روزافزون خودرو‌های سبک و سنگین، دسترسی‌های بسیار، سرعت بالای وسایل نقلیه و تعداد زیاد سرقت تجهیزات، ایمن‌سازی آن همیشه از دغدغه‌های اصلی مدیریت شهری محسوب می‌شود.

دیگر خبرها

  • کندی سرویس‌دهی در خط ۵ مترو تهران
  • مدیریت ششم تکمیل خط ۶ و ۷ است سال گذشته ایستگاه های مهمی در این دو خط راه اندازی شد
  • ون‌های تاکسی تهران در اختیار یک شرکت شهرداری/ قرارداد‌های اتوبوسرانی خارجی به کجا رسید؟ 
  • از آغاز عملیات احداث خط ۱۱ تا نوسازی ۱۴۵۷ تاکسی
  • فاز دوم خط ۲ مترو ؛ چهارمین بازدید شبانه مدیریت شهری شیراز
  • تیغ جراحی بر طرح ترافیک تهران/ پلیس و شهرداری به توافق می‌رسند؟
  • اجرای طرح افزایش خدمات و ایمن‌سازی بزرگراه‌‌های پایتخت
  • جزئیات اتوبان 5 هزار میلیاردی برای باز کردن گره ترافیک تهران
  • طرح ترافیک جدید تهران امسال اجرایی نمی شود
  • برنامه‌های شهرداری تهران برای کاهش ترافیک بزرگراه آزادگان