Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، در این دیدار حمید باوی بحره رئیس کانون بازنشستگان اهواز ضمن تبریک روز کارگر  و انتقاد از عملکرد دولت در خصوص اضافه دستمزد بازنشستگان و همچنین با ارائه گزارش از عملکرد کانون، اظهار داشت: این حقوق کفاف زندگی را نخواهد داد و بایستی با همکاری خانه کارگر و دیگر تشکلها در جهت کمک به جامعه کارگری و بازنشسته کوشا باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان درویشی دبیر اجرایی خانه کارگر خوزستان نیز با خوش آمدگویی و تبریک هفته کارگر، عملکرد خانه کارگر و خدمات آن را ارائه نمود و برنامه های هفته کارگر را با توجه به شیوع بیماری کرونا تشریح کرد.

وی دفاع از تمام اقشار و ارکان جامعه کارگری را از وظایف تشکیلات عنوان نمود و اعلام کرد: از تمام تشکلها دعوت کردیم و خواهیم کرد که در کنار هم و با همبستگی یک واحد شده و در جهت دفاع از حقوق صنفی جامعه کارگری و بازنشسته کوشا باشیم.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانه کارگر استان خوزستان خانه کارگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، به مناسبت هفته کارگر، نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از کارگران و تشکل های کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک هفته کارگر و گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای کارگری استان اظهارداشت: طبق حدیثی از پیامبر اکرم (ص) «خداوند عمل خیر کسانی که به کارگران ظلم می کنند را از بین می‌برد و بوی بهشت را بر آنان حرام می‌کند».
 
وی در همین راستا ادامه داد: عدم پرداخت دستمزد مطابق تلاش کارگران و عدم توجه به مسئله بیمه، بهداشت و سلامت،  آموزش و ارتقاء مهارت‌ها و همچنین عدم استفاده از ابتکار عمل کارگر از مصادیق این ظلم است که اثرات سوء آن در رونق تولید مشهود خواهد بود.
 
مهران فاطمی در ادامه از فعالین عرصه کارگری از جمله خانه کارگر، شوراهای کارگری و کانون‌ها و انجمن‌های صنفی برای پیگیری مطالبات کارگران و نیز از تشکل‌های صنعتی استان نظیر اتاق بازرگانی، انجمن مدیران، خانه صمت و انجمن کارفرمایان برای میزبانی این نشست تقدیر کرد.
 
وی با بیان اینکه متوسط توجه کارفرمایان استان به کارگران نسبت به میانگین کشوری بالاتر است، تصریح کرد: جامعه کارگری استان نیز از وفادارترین جوامع ایرانی نسبت به انقلاب بوده و در هر مقطعی دین خود را به نظام جمهوری اسلامی ادا کرده‌اند.
 
استاندار یزد هفته کارگر را فرصت مغتنمی برای بازنگری حقوق و وظایف جامعه کارگری و کارفرمایان نسبت به یکدیگر دانست و افزود: کارگران، مدیران و کارفرمایان نسبت به یکدیگر از وظایف و حقوقی برخوردارند که مبنای ارزیابی آن قانون است.
 
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان باید به دنبال گسترده‌تر و رنگین‌تر شدن سفره کارگران باشند، گفت: با توجه به سهم ۶۰ درصدی هزینه‌های مسکن و اجاره بها در سبد خانوار، احداث مسکن کارگری باعث جلوگیری از کوچکتر شدن سفره آنان خواهد شد.
 
فاطمی همچنین از آمادگی استان جهت واگذاری ۲۰۰ تا ۲۵۰ متر زمین غیرقابل فروش به کارگران واجد الشرایط همراه با پرداخت تسهیلات ارزان قیمت ۵۵۰ میلیون تومانی با تنفس یک ساله و اقساط ۲۰ ساله به منظور ساخت خانه‌های ویلایی کارگری خبر داد.
 
استاندار یزد در پایان خاطرنشان کرد: به عنوان مصوبه این نشست، تلاش خواهیم کرد تا در ابتدای سال ۱۴۰۴ هیچ کارگر واجد الشرایطی در استان نباشد که زمین تحویل نگرفته و یا عملیات اجرایی ساخت منزل مسکونی وی آغاز نشده باشد.

 

دیگر خبرها

  • نقش جامعه کارگری در دوران دفاع مقدس بسیار پررنگ بوده است
  • بیش از ۴ هزار کارگر قمی در انتظار بیمه
  • آمادگی استان جهت واگذاری زمین به کارگران دارای شرایط
  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • تقدیم ۳۶۵ شهید کارگر آران و بیدگلی، مهر تأییدی بر مجاهدت جامعه کارگری شهرستان
  • احتمال وقوع گرد و غبار خارجی در خوزستان از اواخر وقت امروز
  • انتقال هوایی نوجوان ۱۳ ساله مسجدسلیمانی برای اهدای اعضاء
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند