Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-02@02:40:38 GMT

بیماری کرونا در استان قزوین مدیریت و کنترل شده است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۵۰۹

بیماری کرونا در استان قزوین مدیریت و کنترل شده است

به گزارش خبرنگار مهر، جلسه ستاد مقابله پیشگیری از ویروس کرونا در استان قزوین پنجشنبه شب با حضور ایرج حریرچی معاون کل وزیر بهداشت، جمالی پور استاندار، فاطمه محمد بیگی منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم، نامدار ر ئیس و معاونان دانشگاه علوم پزشکی و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سالن مدیریت بحران استان قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیمان نامدار در این جلسه اظهار داشت: پس از مشاهده ویروس کرونا ساختار مدیریت در استان شکل گرفت و یک تیم مشاوره علمی در دانشگاه تشکیل شد و تیم سلامت هم فعالیت خود را آغاز کرد.

وی بیان کرد: در ۲۳ جلسه تشکیل شده ۲۵۶ مصوبه داشتیم که در مرحله اول ۸۹ درصد مردم غربالگری شدند و در دوره دوم افراد ۱۵ سال به بالا هم در طرح قرار گرفتند و ۹۵ درصد غربالگری سالمندان هم انجام شد.

نامدار تصریح کرد: از ۱۵۰۰ بیمار مزمن و سالمندان نگهداری شده در مراکز بهزیستی تنها سه نفر فوت کردند و توانستیم آن را کنترل کنیم و ۶۹ درصد بیماران در خانه نگهداری و مراقبت و درمان شدند و وضعیت کنترل شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین یادآور شد: ۱۸۰ هزار محله در استان گندزدایی شدند و ۳۴۹۴ کارگر پس از تست به کار بازگشتند.

وی گفت: با راه اندازی بیمارستان صحرایی با ۴۵ تخت و نقاهتگاه با ۹۴ تخت اقدامات خوبی برای بهبود بیماران صورت گرفت و ۹ میلیارد تومان برای تجهیز بیمارستان هزینه شد.

نامدار بیان کرد: چون بیمارستان جنرال در استان نداریم تلاش شد با سیستم هوشمند اعزام بیماران را به مراکز درمانی مدیریت کنیم و ۳۰ تخت ویژه نیز برای درمان پیش بینی کردیم.

وی اظهار داشت: با صدور ۲۶ مجوز توانستیم تولید ماسک در استان را آغاز کرده و ۸۳ درصد ماسک مورد نیاز را تأمین کردیم.

نامدار گفت: در کارگاه‌های تولید ماسک ظرفیت تولید ۳۰۰ هزار عدد در روز ایجاد شد و توانستیم نیاز سایر استان‌ها را نیز تأمین کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین بیان کرد: همچنین ۸۲ مجوز تولید مواد ضد عفونی و بهداشتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر شد و با وجود واحدهای صنعتی فعال میزان ۴۰۰ هزار لیتر الکل مورد نیاز استان‌های همجوار را هم تأمین کردیم.

وی از جمع آوری کمک‌های مردمی هم خبر داد و گفت: بیش از ۶ میلیارد تومان کمک‌های خیرین جمع آوری و برای تأمین تجهیزات پزشکی و بسته‌های معیشتی هزینه شد.

کد خبر 4913971

منبع: مهر

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی قزوین ستاد مقابله با کرونا ویروس کرونا ماه مبارك رمضان بوشهر شیراز ایلام شیوع کرونا قزوین کمک به نیازمندان شهرکرد بیرجند مواسات جهش تولید گرگان ستاد مقابله با کرونا استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد

دکتر مهدی زنگنه گفت:  پوکی استخوان یا استئوپروز به کاهش توده استخوانی، ضعیف و سست شدن بافت استخوان گفته می‌شود، که این حالت سرانجام به شکستگی استخوان منتهی خواهد شد، بطوریکه شکستگی ناشی از آن از هر سه زن بالای ۵۰ سال یک زن را درگیر می‌کند.

وی افزود: به همین منظور اداره اسکلتی، عضلانی دفتر مدیریت بیماری‌های غیرواگیر برای مدیریت بیماری پوکی استخوان و لزوم اجرای مداخلات پیشگیرانه و موثر، دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را به عنوان یکی از دانشگاه‌های پایلوت اجرای برنامه کنترل بیماری استئوپروز و پیشگیری از بروز شکستگی‌های ناشی از آن، انتخاب و برنامه با هدف کاهش خطر شکستگی ناشی از پوکی استخوان در زنان ۵۰ سال و بالاتر از طریق شناسایی و درمان افراد در معرض خطر اجرا می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: این برنامه در سه مرکز خدمات جامع سلامت شهری حضرت فاطمه (س)، حضرت زینب (س) و حضرت معصومه (س) زاهدان به صورت پایلوت در حال اجراست و تمامی زنان ۵۰ سال و بالاتر می‌توانند با مراجعه به این مراکز از خدمات آموزشی و غربالگری پیشگیری از این بیماری بهره‌مند شوند.

وی افزود: پوکی استخوان در بیشتر مواقع بدون علامت و بیماری خاموش است و عوارض آن شامل، شکستگی خودبخودی، درد شدید کمر، قوز پشت، کوتاه شدن قد بیشتر از ۵.۲ سانتی‌متر است.
زنگنه بیان کرد: سنجش سلامت استخوان که به طور معمول شامل میزان خطر شکستگی استخوان است، تعیین می‌کند که فرد تا چه حد در معرض خطر ابتلا به پوکی استخوان قرار دارد، بر اساس نتایج این سنجش و سن و شرایط فرد، پزشک تعیین خواهد کرد که آیا نیاز به سنجش تراکم استخوان (BMD) دارد.

وی تاکید کرد: متداول‌ترین روش برای تعیین میزان BMD، اسکن تراکم استخوان یا سنجش میزان جذب اشعه ایکس (DXA) است، که در این اسکن سریع و کم تهاجمی، میزان تراکم استخوان در ناحیه لگن و ستون فقرات مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و نتیجه این سنجش نشان می‌دهد که فرد تا چه حد مبتلا و یا در معرض ابتلا به پوکی استخوان است.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از بیمارستان ۴۲۱ تخت‌خوابی رشت از مطالبات نظام سلامت است
  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • برای مبارزه با این بیماری خیار تلخ بخورید
  • برنامه کنترل پوکی استخوان برای بانوان زاهدانی آغاز شد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • افتتاح دستگاه MRI بیمارستان رازی رشت، به زودی