Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@02:07:13 GMT

ابتکار جالب هیأت مشهدی دوره قرآن ماه رمضان را برپا نگه داشت

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۶۶۶

ابتکار جالب هیأت مشهدی دوره قرآن ماه رمضان را برپا نگه داشت

مسوول کانون و هیات فرهنگی جواد الائمه از برپایی مجازی جلسات قرآن خبر داد و گفت: هر شب چهار خانواده بانی برگزاری جلسه قرآن می‌شوند و هر خانواده یک حزب قرآن را تلاوت می‌کند تا شبی یک جزء قرآن در ماه مبارک رمضان را تلاوت کنیم.

مهدی رجب‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص فعالیت‌های کانون فرهنگی جواد الائمه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: جلسات قرآن ماه مبارک رمضان در کانون جوادلائمه که پیشینه حدود 20 ساله دارد امسال به صورت مجازی برگزار می‌شود و اتفاقا بسیار هم مورد استقبال خانواده‌ها قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول کانون فرهنگی جواد الائمه در توضیح نحوه اجرای جلسات قرآن مجازی، بیان کرد: هر شب چهار خانواده بانی برگزاری جلسه قرآن می‌شوند و راس ساعت 21 هر خانواده یک حزب قرآن را تلاوت می‌کند تا شبی یک جزء قرآن در ماه مبارک رمضان را تلاوت کنیم.

وی گفت: علاوه بر این، طرح و مسابقه 30 شب 30 سوال جلسات قرآن هم برپا است و هر شب 30 سوال از جزء قرآنی که قرائت شده طرح می‌شود و اعضای کانون، خانواده‌ها و افراد مختلف به آن پاسخ می‌دهند و شب عید فطر قرعه‌کشی می‌کنیم و به افراد برگزیده هم هدیه می‌دهیم.

توزیع بسته‌های معیشتی برای قشر نیازمند

رجب‌پور با اشاره به اینکه سال‌های گذشته بانی داشتیم و برنامه افطاری و سحری در مسجد جواد الائمه بر پا بود، خاطرنشان کرد: هر کسی جلسه قرآن داشت هزینه پذیرایی را نیز متقبل می‌شد که امسال خواستیم خانواده‌ها این هزینه را بدهند تا در قالب بسته معیشتی به خانواده‌های نیازمند برسانیم.

مسوول کانون فرهنگی جوادالائمه یادآور شد: فعالیت‌های کانون در قالب پویش مواسات و توزیع بسته معیشتی میان نیازمندان از ولادت امام جواد(علیه السلام) در اسفندماه آغاز شد، چراکه هر سال اجتماع جوادیون را داشتیم اما امسال با توجه به شرایط به توزیع بسته بهداشتی و غذایی پرداختیم و مرحله دوم توزیع بسته معیشتی نیز در نوروز انجام شد.

وی بیان کرد: کانون جوادالائمه یک کانون مردمی است و معمولا هم قشر محروم در فعالیت‌های آن شرکت می‌کنند و ما در بحث شناسایی و توزیع، هم دقیق و هم یک گام جلوتر هستیم چرا که شعبه قاسم آباد، سیس آباد، عباس آباد و مهرآباد ما فعال است.

رجب پور با اشاره به توزیع بسته‌های معیشتی در نوروز متذکرشد: نوروز 300 بسته 500هزارتومانی توزیع کردیم و 90کارت خرید 110 هزار تومانی نیز در اختیار خانواده‌ها قرار دادیم.

اعطای 40 میلیون وام قرض الحسنه به نیازمندان

مسوول کانون جوادالائمه از اعطای حدود 40 میلیون وام قرض الحسنه به مردم نیازمند خبر داد و گفت: برخی از افراد در کانون جواد الائمه راننده تاکسی، راننده وانت، دارای فروشگاه کوچک و اغذیه فروش هستند که در شرایط شیوع کرونا کار و فعالیتشان تعطیل شده بود به همین دلیل وام‌های سه تا یک میلیون تومانی با اقساط یک ساله در اختیار آنها قرار دادیم.

وی خاطر نشان کرد: در ماه مبارک رمضان و باتوجه به سخنان رهبری گام سوم توزیع بسته معیشتی را در اول ماه مبارک انجام دادیم و هر بسته که مبلغی حدود 300هزار تومان بود را در میان افراد نیازمند توزیع کردیم.

رجب پور تصریح کرد: کار دیگری که داریم توزیع 40 بسته معیشتی برای شب ولادت امام حسن مجتبی (علیه السلام) است و علاوه بر آن سرکشی به روستاهای اطراف مشهد و تسویه بدهی آنها به فروشگاه‌های کوچک محله شان نیز را در دستورکار قرار دادیم که به زودی اجرا می‌شود.

مسوول کانون فرهنگی جواد الائمه گفت: کانون جواد الائمه یک مجموعه خانواده محور است و فعالیت‌هایی که انجام می‌شود برای محور خانواده است به طور مثال مسابقه خاطره بازی عکس برای کودکان و نوجوانان را در ایام شیوع بیماری اجرا کردیم که هدف سرگرم کردن کودکان بود و آنها عکس‌های خود در اردو و مساجد و هیئات را ارائه می‌کردند.

وی افزود: اکنون هم هر شب در فضای مجازی آداب زیارت، احترام به پدر و مادر و آداب روزه داری را نشر می‌دهیم که یک کار ابتدایی برای قشر کودک و نوجوان و آشنایی آنها با ایام ماه مبارک رمضان است.

نگران کرونای اعتقادی هستم

رجب پور یادآور شد: درست است که اکنون همگی برای تهیه و توزیع بسته معیشتی احساس تکلیف می‌کنیم اما نباید رسالت اصلی و کار فرهنگی و خوراک دهی اعتقادی را فراموش کنیم کرونای بهداشتی به فضل الهی و مدد امام رضا( علیه السلام) ریشه کن می‌شود اما من نگران کرونای اعتقادی هستم که شاید با شرایط جدید کمی سست شدیم به همین دلیل باید به آن نگاه ویژه داشت.

انتهای پیام/ 70061

منبع: فارس

کلیدواژه: قرآن ماه رمضان مشهد تلاوت قرآن فرهنگی جواد الائمه ماه مبارک رمضان توزیع بسته معیشتی کانون فرهنگی جواد مسوول کانون خانواده ها جلسات قرآن کانون جواد رجب پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۶۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود

هادی سلیمی مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: خانواده هایی که خانه‌های آنها در حادثه آتش سوزی بامداد امروز این روستا از بین رفته در چادرهای هلال احمر گیلان اسکان داده می‌شوند.

وی با اینکه برای اسکان تمام خانواده های خسارت دیده آمادگی داریم، افزود: توزیع غذای گرم نیز در دستور کار قرار گرفته و از امشب بین خانوارهای حادثه دیده توزیع می شود.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان اظهار کرد: توزیع سایر بسته های غذایی نیز انجام خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان هم در این پیوند گفت: بر اساس آخرین آمار ۶۰ خانواده ساکن روستای امام زاده ابراهیم شفت که در این منطقه ساکن هستند و جای دیگری ندارد آسیب دیده و ساکنان سایر منازل آسیب دیده به صورت فصلی به این روستا می آیند و ساکن دایمی آن نیستند.

محمدرضا حق بین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: همه خانواده‌ ها ساکن این روستا که منازل آنان آسیب دیده اند در چادرهای هلال احمر و حسینیه امام زاده ابراهیم شفت اسکان داده می شوند و غذای گرم در اختیار آنان قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه همه دستگاه های مربوطه پای کار هستند، افزود: در نشست با استاندار گیلان تصمیم‌های بعدی گرفته می شود.

در آتش سوزی بامداد پنجشنبه در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت واقع در غرب گیلان ۱۲۰ خانه، مغازه و واحد اقامتی دچار خسارت گسترده شد؛ این حادثه تلفات جانی نداشت.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • ۵۰ چادر برای اسکان حادثه دیدگان آتش‌سوزی روستای امام‌زاده ابراهیم برپا می‌شود
  • توزیع ۱۰۰۰ بسته معیشتی در «قرار دوازدهم» بقاع متبرکه گیلان
  • اهدای ۱۴۶ بسته معیشتی به مدرسه استثنایی پارسا در سنندج
  • توزیع ۱۰۰ بسته معیشتی در سپیدان
  • ۱.۶ میلیارد ریال بسته معیشتی در شاهرود توزیع شد
  • فرمانده نیروی زمینی سپاه: امنیت ملی خط قرمز ماست و در تامین امنیت با کسی شوخی نداریم
  • توزیع ۳۱۳ بسته معیشتی در طرح «قرار دوازدهم» رودسر
  • ۳۰۰۰بسته گوشت قرمز بین مددجویان کهگیلویه و بویراحمدی توزیع شد
  • به احترام «معلم» برپا ...
  • توزیع ۴۰۰ بسته معیشتی در بین ایتام خراسان شمالی