Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@04:29:48 GMT

میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۷۰۴

میزان معاملات مسکن در فروردین به صفر رسید

مصطفی قلی خسروی رئیس اتحادیه املاک کشوری در گفت‌وگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه بسیاری از مالکان هنوز به دلیل وجود کرونا احتیاط می‌کنند و اجازه بازدید از ملک خود را به مستاجران نمی‌دهند، گفت: باید مالکان و مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اجازه بازدید و یا تمدید قرارداد را بدهند چرا که در این شرایط مستأجران هم با مشکلات بسیار زیادی مواجه می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خسروی با اشاره به اینکه باید مالکان و یا مشاوران املاک با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی اقدام به تمدید قرارداد و یا نوشتن قراردادهای جدید کنند، ادامه داد: در رایزنی و صحبت‌هایی که با بسیاری از مشاوران املاک انجام داده‌ایم، آنها اعلام کرده‌اند که بسیاری از مالکان اجاره فروردین ماه خود را بخشیده و قرارداد ملک خود را تا ۶ ماه تمدید کرده‌اند که این خود باعث ایجاد فرهنگ سازی در بین بسیاری از مالکان و مشاوران املاک شده است.

رئیس اتحادیه املاک کشوری توضیح داد: هم اکنون ما با یک دوران آزمایش جدید مواجه هستیم و باید مردم فداکاری‌هایی را که در دوران جنگ انجام داده‌اند در این دوره هم به نمایش بگذارند تا شاید بخشی از مشکلات یک فرد و یا یک مستاجر برای پرداخت اجاره و یا پیدا کردن ملک جدید برطرف شود که این خود در این شرایط باعث افزایش برکت در مال مالک می‌شود.

او اظهار کرد: از تمامی مالکان درخواست می‌شود که در این شرایط هوای مستاجران را بیشتر داشته باشند تا با سربلندی بتوانیم از این برهه هم عبور کنیم.

رئیس اتحادیه املاک کشوری با اشاره به اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور در اسفند ماه ۹۸ میزان معاملات مسکن ۳۸ درصد نسبت به اسفند ماه سال ۹۷ کاهش داشته است، گفت: این در حالی است که هر ساله میزان معاملات در این ماه در مقایسه با ماه‌های گذشته بیشتر می‌شد.

خسروی توضیح داد: در فروردین امسال میزان معاملات مسکن تقریباً صفر بوده و به دلیل تعطیلات که در این حوزه وجود داشته و همچنین بسته بودن مشاوران املاک هیچ معامله‌ای صورت نگرفته و البته قیمت‌ها هم در این ایام کاهش نیافته است.

او اظهار کرد: دولت باید هرچه سریعتر اقدامات لازم در جهت بهبود وضعیت مستاجران را در دستورکار خود قرار دهد که یکی از این برنامه‌ها تمدید ۶ ماهه قرار داد مستاجران بوده است که به نظر می‌رسد اگر اجرایی شود باعث برطرف شدن نگرانی و دغدغه بسیاری از آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار مسکن قیمت مسکن خرید مسکن میزان معاملات مشاوران املاک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید

ایسنا/بوشهر  رییس مرکز مدیریت راههای استان بوشهر گفت: از نظر رشد ترددهای بین استانی در سال گذشته، بوشهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داد.

محبوبه شهریاری روزچهارشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: براساس گزارش تحلیلی وضعیت ترددهای جاده‌ای کشور طی سال گذشته، ترددهای بین استانی در بوشهر 25 درصد نسبت به سال 1401 افزایش داشته یعنی رتبه دوم کشوری را داشته است.

شهریاری افزود: طبق آمار سامانه‌های ترددشمار، طی سال گذشته 25 میلیون تردد بین استانی در بوشهر ثبت شد که بیشترین میزان آن مربوط به ماههای فروردین و آذرماه بوده است.

وی درخصوص ترددهای بین استانی در اولین ماه سالجاری نیز بیان کرد: در فروردین ماه یک میلیون و 380 هزار خودرو وارد استان و همین میزان خارج شده که در مقایسه با پارسال به ترتیب 11 درصد و 8 درصد رشد داشته است.

رییس مرکز مدیریت راههای استان خاطرنشان کرد: اکنون ۱۹ سامانه نظارت تصویری، ۶۴ سامانه کنترل سرعت، ۶۰ سامانه تردد شمار و چهار سامانه توزین در حال حرکت فعال است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی سامانه سوت زنی برای مشاوران املاک
  • رتبه دوم تردد بین استانی به بوشهر رسید
  • فروردین: مالکان جدید استقلال و پرسپولیس دنبال تغییر فوری مدیریت باشگاه‌ها نباشند
  • دلسوزی شاگرد منتظری برای شهید مطهری/ تشکیل 700 پرونده برای مشاوران املاک یک استان!
  • خبر معاون وزیر راه برای خریداران مسکن
  • ۵۷۰ هزار اخطار مالیاتی به مالکان خانه‌های خالی ارسال شده است
  • خبر خوب برای خریداران مسکن / آغاز عقد قراردادهای رایگان در «خودنویس»
  • پلمب ۸ واحد مشاور املاک غیرمجاز در پردیس و بومهن + فیلم
  • پلمب ۱۲۴ مشاور املاک متخلف در قزوین
  • زمزمه‌های دلالی مشاوران املاک در طرح مسکن جوانی جمعیت یزد