Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@04:18:12 GMT

تأثیر ویروس کرونا بر فروش گوشی‌های 5G

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۷۷۱

تأثیر ویروس کرونا بر فروش گوشی‌های 5G

به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، همه ما شاهد تأثیر کرونا، این بیماری همه‌گیر در اقتصاد جهانی و فروش صنعت فناوری هستیم. متأسفانه ، همراه با فروش گوشی‌های هوشمند که ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرد، حالا، رویترز گزارش داده که تقاضای شبکه 5G نیز می‌تواند با مشکل مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: جدیدترین رندر OnePlus 8 Pro با رنگ جدید فاش شد

کره جنوبی، اولین کشور ارائه‌دهنده 5G

کشور سامسونگ، کره جنوبی یکی از رهبران ارائه 5G به کاربران بود و یک سال پیش شبکه جدید سلولی را در سطح این کشور راه‌اندازی کرد. با این حال، به نظر می‌رسد شرکت‌های مخابراتی این کشور با حفظ شبکه و علاقه عموم مردم به آن در تلاش هستند. با وجود علاقه اولیه به این فناوری جدید، مردم کره جنوبی با در نظر گرفتن قیمت بالاتر در دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از 5G، همراه با برخی از موضوعات پایداری سرویس 5G، اکنون در حال سؤال از این سرویس هستند. این روزها حتی جدیدترین گوشی سامسونگ، Galaxy S20 5G هم دستخوش کمبود تقاضا شده است. بر اساس گفته‌های سخنگوی شرکت اپراتور در کره جنوبی، فروش پرچمداران سامسونگ در کره جنوبی در مقایسه با فروش اولیه سری S10 حدود 30 درصد کاهش یافته است.

اثر شیوع ویروس کرونا روی فروش جهانی گوشی‌های 5G

متأسفانه، وضعیت سلامت عمومی فعلی بر راه‌اندازی 5G در سطح جهان تأثیر دارد. بسیاری از شرکت‌های فناوری از جمله اپل عرضه دستگاه‌های توانمند 5G را برنامه‌ریزی کرده‌اند و برای داشتن تقاضای مشتری برای تلفن‌های هوشمند 5G روی پیشرفت و توسعه جهانی این شبکه حساب می‌کنند. علاوه بر این، کشورهایی در اروپا، مانند اسپانیا، ایتالیا، فرانسه و اتریش فروش طیف وسیعی از شبکه‌های 5G خود را به دلیل همه‌گیر شدن ویروس کرونا به تعویق انداخته‌اند. در همین حال، به نظر می‌رسد اقتصاد چین بازیابی خود را آغاز کرده است و برخی از فروشندگان تلفن‌های هوشمند مستقر در چین اظهار دارند در حالی که این کشور به آرامی به حالت عادی بازمی‌گردد، فروش تلفن‌های هوشمند 5G در حال افزایش است.

تعداد مشترکان 5G در کره جنوبی کاهش می‌یابد

همانطور که در نمودار زیر می‌بینید، مشتریان کره جنوبی از ابتدای سال 2020 علاقه خود را به استفاده از شبکه 5G از دست داده‌اند:

این وضعیت برای سامسونگ تأسف‌‌بار است زیرا این شرکت روی بازار خانگی خود حساب می‌کرد تا بتواند فروش جدید تلفن‌های هوشمند 5G خود را به بازار تحمیل کند. تحلیلگران می‌گویند که وضعیت کنونی جهان با ویروس کرونا با برنامه سامسونگ برای به دست آوردن سهم بازار تلفن 5G پیش از آنکه اپل آیفون،های جدید را در پاییز سال 2020 منتشر کند، مختل شده است. کیم هوی-جائه، تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت که به دلیل شیوع این بیماری همه‌گیر، مردم در خرید گوشی‌های هوشمند جدید محتاط هستند. از این گذشته، این تحلیلگر مشخص می‌کند که عموم مردم تفاوت زیادی بین تلفن‌های 4G و 5G مشاهده نمی‌کنند و افزود که در این شرایط، تلفن‌های با بودجه 5G باید سریع‌تر وارد بازار شوند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار فناوری فضای مجازی محصولات سامسونگ گوشی های 5G ویروس کرونا تلفن های هوشمند ویروس کرونا کره جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۷۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️ سردار جلیل موقوفه ئی   گفت: طبق اطلاعاتی مبنی بر فعالیت فردی از اتباع بیگانه در زمینه خرید و فروش گوشی تلفن همراه سرقتی، رسیدگی به موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.
وی ادامه داد: با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی گرمسار با انجام اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی موقعیت این فرد شده و توانستند خودروی متهم را طی عملیاتی غافلگیرانه و ضربتی، در محور ایوانکی به تهران متوقف و وی را دستگیر کنند.
سردار موقوفه ئی با اشاره به اینکه در بازرسی از خودرو  ۱۹۵ دستگاه گوشی تلفن همراه که به صورت ماهرانه جاساز شده بود کشف و ضبط شد خاطر نشان کرد: متهم به همراه پرونده تشکیل شده برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی شد و قدامات قانونی برای شناسایی مالکان تلفن‌های همراه همچنان ادامه دارد.

 

دیگر خبرها

  • کشف محموله گوشی تلفن همراه سرقتی در گرمسار
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آموزش: ۸ ترفند ساده برای شارژ سریع‌تر گوشی
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا
  • چگونه دمای گوشی را پایین بیاوریم؟/ خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دما بالا
  • ممنوعیت استفاده از گوشی آیفون درمراکزنظامی کره‌جنوبی
  • کره‌جنوبی استفاده از گوشی آمریکایی آیفون را در مراکز نظامی ممنوع کرد
  • سقوط شدید فروش گوشی‌های اپل در چین