Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@20:17:42 GMT

رییس نظام پزشکی فارس:کرونا همچنان باید جدی گرفته شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۰۹۵۱

رییس نظام پزشکی فارس:کرونا همچنان باید جدی گرفته شود

دکتر حمیرا وفایی جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: ویروس کرونا،ناشناخته است و هنوز بسیاری از ابعاد اثر آن مشخص نیست و هر بار موضوع جدیدی پیش می‌آید مانند اینکه درگیری این بیماری علاوه بر تنفسی ممکن است مغزی و قلبی نیز باشد.
او ادامه داد: به همین دلیل هنوز زود است که بخواهیم از شدت جدیت‌ها و تلاش‌ها در مقابله با این بیماری بکاهیم و راحت از کنار این مساله عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: در مقطعی حتی شاید شاهد کاهش مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز بوده باشیم اما میزان شیوع این ویروس همچنان بالاست و نباید آن را دست کم گرفت.
وفایی گفت: امروز با توجه به نیاز جامعه لازم است که برخی مشاغل فعالیت خود را ازسر گیرند که توصیه می‌شود در گام نخست این بازگشایی‌ها به شکل پله‌پله انجام شود و فقط هم مشاغل ضروری را شامل شود.
رییس هیات مدیره نظام پزشکی استان فارس بیان کرد: توصیه اصلی ما به شهروندان این است که ضمن خودداری از خروج غیر ضروری از خانه، اصول بهداشتی را همچنان با جدیت رعایت کنند و اگر زمانی و به هر دلیلی نیاز شد که از خانه خارج شوند حتما رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک و دستکش، تماس حداقلی و حفظ فاصله فیزیکی با افراد و شست و شوی مرتب دست‌ها را مد نظر داشته باشند.
وفایی اظهار داشت: تحقیقات گسترده در خصوص این بیماری تاکنون نشان داده که تنها چیزی که ثابت شده می‌تواند به کاهش شیوع این ویروس و عبور از این بحران کمک کند در خانه ماندن است.
 

لزوم دوری از دورهمی‌های فامیلی
رییس هیات مدیره نظام پزشکی استان فارس، با اشاره به اینکه بحث رعایت فاصله اجتماعی شامل اعضای خانواده و فامیل نیز می‌شود گفت: یکی از مشکلات و مکان‌های آسیب‌زا در مقابل ویروس کرونا مکان‌های شلوغ و جاهایی است که تجمع شکل می‌گیرد که این مکان می‌تواند در خانه، محیط کار و هر جای دیگری باشد.
وی افزود: هرکجا که بیش از یک نفر حضور داشته باشد باید فکر کنیم که آن فرد ممکن است ناقل بدون علامت باشد بنابراین باید احتیاط کنیم و حتی در خانه هم فاصله فیزیکی را رعایت کنیم.
وفایی اضافه کرد: در مقطعی اینگونه تصور می‌شد که ناقلین ویروس کرونا فقط افرادی هستند که به این بیماری مبتلا شده و علائم بیماری هم در آنها بروز کرده و مشخص است اما بعد ثابت شد که بسیاری از ناقلین افراد بدون علائم بیماری و سالم هستند که فقط ویروس را به همراه دارند و می‌توانند به هر فرد دیگری منتقل کنند.
وفایی افزود: بنابراین هر کجا و در هر مکانی که بیش از یک نفر حضور دارد باید اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی به دقت رعایت شود.
 

فارس در مقابله با ویروس کرونا خوب عمل کرده است
رییس هیات مدیره نظام پزشکی استان فارس، عملکرد استان فارس در مقابله با ویروس کرونا را تا به امروز خوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به تعامل بسیاری خوبی که از ابتدا در این استان وجود داشته و همکاری مجموعه‌ها و دستگاه‌های مختلف و همچنین همراهی و همکاری مردم، فارس از استان‌های خوب کشور در بحث مقابله با ویروس کرونا بود و در زمینه خدمات دهی به بیماران نیز این استان از نظر وزارت بهداشت الگوی سایر استان‌ها است.
وفایی بیان کرد: اگر روند شیوع این بیماری در استان به سمت افزایش پیش رود به گونه‌ای که این افزایش از نظر آماری مهم و نگران کننده باشد پیشنهاد داده می‌شود که برای جلوگیری از تجمع‌ها برخی مراکز مجددا تعطیل شود اما همه چیز به کاهش رفت و آمدها و خودداری مردم از تجمع و حضور در مکان‌های شلوغ باز می‌گردد که اگر رعایت شود نیاز به تمدید و اعمال برخی محدودیت نیز نخواهد بود.

رییس هیات مدیره نظام پزشکی فارس، ضمن قدردانی از جانفشانی و از خودگذشتگی کادر درمانی این استان گفت: جامعه پزشکی و کادر درمانی در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و ایثارگرانه برای مهار این بحران کمک کردند و به وظیفه انسانی، حرفه‌ای و وجدانی خود عمل می‌کنند.
بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر پنجشنبه یازدهم اردیبهشت‌۹۹ تعداد 94 هزار و  640 نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و شمار جانباختگان ناشی از بیماری در کشور به 6 هزار و 28  نفر رسید.
در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی شیراز فارس پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی شیراز فارس ویروس کرونا سازمان نظام پزشکی شیراز فارس رییس هیات مدیره نظام پزشکی ویروس کرونا استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است

دکتر محمدتقی آشوبی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان امروز (یکشنبه ۹ اردیبهشت ماه) در نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده به سیر نزولی جمعیت استان و کند شدن شیب آن اشاره کرد و گفت: کاهش جمعیت و بحرانی شدن آن در آینده نه چندان دور همچنان در صدر اولویت است و باید با رویکرد بلند مدت به این بحران نگاه شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به تلاش بیش از ۱۰ ساله پیرامون کاهش زایمان به صورت سزارین افزود: علیرغم همه تلاش‌های صورت گرفته و اقدامات ترویجی پیش از زایمان، همچنان بالغ بر ۷۰ درصد زایمان‌ها در استان به صورت عمل سزارین انجام می‌شود که سهم بخش خصوصی در این حوزه بیشتر است.

دکتر آشوبی با بیان به اینکه سزارین نخست زا در گیلان یک تا ۳ درصد طی سال‌های اخیر افزایش داشته است، تصریح کرد: ترویج و در پیش گرفتن زایمان طبیعی بدون درد در این استان ضروری است و لازم است متخصصان زنان و زایمان و همچنین بیهوشی در این زمینه همکاری مجدانه و مجاهدانه داشته باشند.

او همچنین از اجرای موفق طرح نفس در گیلان خبر داد و گفت: کنترل سقط جنین و مداخله در مهار بی ضابطه آن، کاری بزرگ بود که همه دغدغه‌مندان و آینده نگران حوزه جمعیتی در آن به ویژه بسیج جامعه پزشکی مشارکت فعالانه و قابل تحسین دارند.

در نشست قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده گیلان پیرامون اقدامات و برنامه‌های پیشنهادی و اختصاصی هفته ملی جمعیت در استان گیلان گفتگو و بر ضرورت اهتمام هر چه باشکوه‌تر برگزارشدن برنامه‌های هفته جمعیت در سطح استان تأکید شد.

همچنین آخرین وضعیت استان گیلان در حوزه زایمان طبیعی و سزارین و اقدامات صورت گرفته در جهت افزایش ترویج به زایمان طبیعی و کاهش سزارین نیز گفتگو و الزامات قانونی و هدف‌گذاری استان در این شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.

کنترل سقط جنین و تلاش همه جانبه در جهت اجرای طرح نفس بسیج جامعه پزشکی و توفیقاتی که اجرای این طرح در استان گیلان داشته، از دیگر محور‌هایی بود که امروز در نشست قرارگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده مورد طرح و بررسی قرار گرفت.

در این نشست اعضای قرارگاه دانشگاهی جوانی جمعیت و حمایت از خانواده نیز هر کدام به بیان توانمندی‌ها و چالش‌های حوزه خود و همچنین راهکار‌هایی جهت برون رفت از معضل جمعیتی اشاره کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • بیرانوند همچنان تحت نظر کادر پزشکی
  • آیا باید از سرایت ویروس آنفلوانزای پرندگان به گاوها نگران باشیم؟
  • این افراد در خطر ابتلا به ام اس قرار دارند
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • تمرینات عالیشاه و بیرانوند همچنان زیر نظر کادر پزشکی
  • شیراز میزبان رویداد تخصصی بازساختی پزشکی آینده
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد