Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تمامی طرح‌های بزرگ احیای دریاچه ارومیه در سال ۹۹ افتتاح می‌شود گفت: در این رابطه ۱۲ پروژه سخت‌افزاری برای احیای دریاچه تعریف شده است. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ استانها آذربایجان غربی نظرات - اخبار استانها -

فرهاد سرخوش در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، اظهار کرد: ستاد احیای دریاچه ارومیه قول داده که تا پایان دولت دوازدهم سطح آب دریاچه ارومیه نسبت به سال 92 یک متر افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این راستا عملیات اجرایی طرح ملی نجات دریاچه ارومیه در هشت تیر سال 93 با دستور رئیس جمهور آغاز شد و 72 راهکار مصوب در کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه در قالب نقشه راه احیای آن در دستور کار قرار گرفت.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی با اعلام اینکه تمامی طرح‌های بزرگ احیای دریاچه ارومیه در سال 99 افتتاح می‌شود گفت: در این رابطه 12 پروژه سخت‌افزاری مانند طرح انتقال آب از رودخانه مرزی زاب به دریاچه ارومیه و پروژه‌های تصفیه‌خانه ارومیه و تبریز تعریف شده است.

ستاد احیای دریاچه ارومیه به خودی خود تعطیل شد / تحمیل 15میلیارد بدهی به جهاد کشاورزیاقدامات دولتی در احیای دریاچه ارومیه مؤثر بودحجم آب دریاچه ارومیه 22 سانتی‌متر افزایش یافت

وی بیان کرد: همچنین شبکه فرعی آبیاری و زهکشی پایاب سد مهاباد، طرح 40 روستا 40 اقدام، شبکه فرعی آبیاری و زهکشی زرینه‌رود، لایروبی رودخانه‌ها و سردهنه‌سازی انهار در این راستا انجام می‌شود.

سرخوش با اشاره به مرمت و بازسازی تأسیسات آبی در دست بهره‌برداری به‌منظور احیای دریاچه ارومیه گفت: علاوه بر آن، تکمیل و تجهیز سازه‌های اندازه‌گیری، اجرای پروژه‌های زراعت و باغبانی و نیز طرح‌های کنترل گرد و غبار در این زمینه انجام می‌شود.

مدیر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان‌غربی تأکید کرد: این مسیر تا رسیدن به تراز اکولوژیک 1274.1 متر ادامه می‌یابد.

انتهای پیام/7548/ت

R7548/P/S6,48/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ستاد احیای دریاچه ارومیه احیای دریاچه ارومیه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۳۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به سمت دریاچه گفت: این مرحله از رهاسازی در مرحله نخست از سد سیلوه از طریق مانور دریچه تخلیه تحتانی سد به سمت رودخانه لاوین بوده و در ادامه پشت سد مخزنی کانی سیب رها سازی می شود.

مجید رستگاری افزود: در مرحله نخست ۱۲ مترمکعب بر ثانیه و در مرحله دوم پنج متر مکعب بر ثانیه از طریق تونل انحرافی و سامانه انتقال آب جلدیان به سمت سد چپرآباد و از آنجا به سمت دریاچه ارومیه روانه شد.

رستگاری اظهار کرد: در مجموع ۱۷ متر مکعب آب در ثانیه در حال طی مسیر از طریق سامانه های انتقال آب به سمت حوضه دریاچه ارومیه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای آذربایجان‌غربی اضافه کرد: در مرحله پیشین رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه در سال آبی جاری، ۱۲ میلیون متر مکعب آب از سد سیلوه رهاسازی شده بود.

دیگر خبرها

  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری دریاچه ارومیه
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالابهای اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی ۷۷ میلیون مترمکعب حقابه تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • دریاچه ارومیه جان تازه می‌گیرد؟
  • آغاز مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • مرحله دوم رها سازی آب از سد سیلوه به دریاچه ارومیه
  • رها‌سازی مرحله دوم آب از سد سیلوه پیرانشهر به دریاچه ارومیه
  • رهاسازی آب به سمت دریاچه ارومیه | این دریاچه جان تازه می‌گیرد؟