Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا بنفشه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان اینکه همزمان با شیوع ویروس کرونا در کاشان پژوهشگران و محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز فعالیت‌های تحقیقاتی خود را برای مبارزه با این ویروس آغاز کردند، اظهار کرد: در سه هفته پایانی سال گذشته ۱۰ طرح تحقیقاتی از طرف اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طراحی و با اخذ کد اخلاق انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با اشاره به اینکه یکی از این طرح‌های تحقیقاتی در یکی از مهمترین مجله‌های علمی تحقیقاتی رادیولوژی منتشر شد، گفت: محققان دانشگاه علوم پزشکی کاشان در حال انجام تحقیقی مشترک با دانشگاه علوم پزشکی تهران برای تأثیر دارو‌های گیاهی برای درمان کرونا هستند.

  راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به راه اندازی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا در بیمارستان شهید بهشتی کاشان، تصریح کرد: در این آزمایشگاه که با همکاری معاونت درمان و بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان تأسیس شده است، دقیق‌ترین آزمایش تشخیص کرونا هم‌زمان با پیشرفته‌ترین کشور‌های دنیا در حال انجام است.

بنفشه در بخش دیگری از سخنان خود از فعالیت هسته‌های فناور دانشگاه علوم پزشکی کاشان برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد و خاطرنشان کرد: از جمله فعالیت‌های این گروه‌ها که دارای خروجی مناسبی بوده طراحی و تولید شیلد حفاظتی و محلول ضدعفونی کننده سطوح در حجم بالا است.

او با اشاره به اینکه پرسنل داروخانه و دکتر‌های داروساز در خط مقدم مواجهه با بیماران و مردم هستند، اضافه کرد: ریسک ابتلاء به ویروس کرونا در بین کادر درمانی و بهداشتی به خصوص پرسنل داروخانه و دکتر‌های داروساز و افراد رادیولوژیست به مراتب بالاتر از بقیه است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کاشان نقش داروخانه‌ها در کنترل اپیدمی کرونا را بسیار حائز اهمیت دانست و افزود: بسیاری از مردم برای تأمین دارو، مشاوره و گرفتن تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی به داروخانه‌ها مراجعه می‌کنند که این مهم نشان از اهمیت این موضوع است.

او با بیان اینکه کیفیت ارائه خدمات دارویی و تجهیزات پزشکی و بهداشتی از قبیل ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کننده در کاشان کم نظیر بود، گفت: این مهم مرهون توزیع مناسب تولیدکننده‌ها و زحمات و خدمات ارائه شده در سطح معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و همکاری بین بخشی دستگاه‌های مختلف است.

منبع:مهر

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی کاشان طرح های تحقیقاتی آزمایشگاه تشخیص بیماری کرونا داروخانه ها دانشگاه علوم پزشکی کاشان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز فارس،  روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز اعلام کرد، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سفر به جمهوری تاجیکستان، با وزیر تندرستی این کشور  درمورد توسعه همکاری‌های مشترک با راه اندازی دفتر همکاری‌های علمی_دانشگاهی، دیدار و گفتگو کردند.
در این نشست که در وزارت تندرستی تاجیکستان و با همراهی سفیر ایران در جمهوری تاجیکستان برگزار شد، پیرامون راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه همفکری شد.
در ادامه این ملاقات، دفتر اختصاصی همکاری‌های علمی-دانشگاهی دانشگاه علوم پزشکی شیراز و وزارت تندرستی جمهوری تاجیکستان، در ساختمان وزارت تندرستی افتتاح شد.
معاون بین الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این خصوص اظهار داشت: افتتاح این دفتر که نشان دهنده اعتماد طرف تاجیک به توانمندی‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز است، روابط دو جانبه را با شتاب بیشتری توسعه می‌دهد.
دکتر سید حسن سراج راه اندازی این دفتر را فرصتی برای برنامه ریزی، هماهنگی و پیگیری موضوعات مورد علاقه دو طرف دانست.
در پایان برنامه‌های روز دوم سفر، وزیر تندرستی جمهوری تاجیکستان، نشان ملی تاجیکستان را به دکتر مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز اعطا کرد.

دیگر خبرها

  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افتتاح دفتر همکاری‌های علمی تاجیکستان و علوم پزشکی شیراز
  • هفته سلامت، نقش فعالیت‌های تشخیصی آزمایشگاهی دامپزشکی در بهداشت دام
  • همایش پیاده‌روی خانوادگی فردا در یاسوج برگزارمی شود
  • نمایشگاه سلامت در هرمزگان برگزار می‌شود
  • ادعای صدور برگه‌های تقلبی توسط آزمایشگاه‌ها کذب است
  • راه اندازی طرح تحقیقاتی و تولیدی پرورش طیور در دانشگاه ملی ملایر 
  • ثبت بیش از ۲۰ هزار حیوان گزیدگی در خراسان رضوی
  • رایگان شدن خدمات سرپایی و بستری کودکان زیر ۷ سال